• Bullerbyn

** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2

Såg att förre tråden var stängd och hittar ingen ny, så jag tog fräckheten att starta upp en ny tråd för oss som läser till undersköterska eller planerar att plugga.

Tråden är till för att prata om sig och kanske få tips men är inte till för att få färdiga arbeten som andra gjort.

**Välkomna in i tråden**

• Svar på tråden ** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2
  • Monster Mamma
    WhiteAngels skrev 2009-07-13 18:48:22 följande:
    Ni som läst medicinsk grundkurs på distans hur gjorde ni HLR?
    Vi hade en dag då vi fick komma in till skolan. Kunde man inte då var det bara att boka en tid med en lärare och göra det när man kunde. Inget komplicerat alls hos oss.
  • WhiteAngels

Monster Mamma skrev 2009-07-13 20:57:41 följande:

Vi hade en dag då vi fick komma in till skolan. Kunde man inte då var det bara att boka en tid med en lärare och göra det när man kunde. Inget komplicerat alls hos oss.
    ok men ni som inte går till nån skola alls då?
  • mattispadd

Du måsta ha HLR ...så dom ordnar säkert någon/ som fixar den utbildningen åt er..
    Jag menar du läser ju på distans och då finns det ju någon lärare för kursen
    något utbildningsföretag.

• WhiteAngels
    mattispadd skrev 2009-07-14 18:09:53 följande:
    Du måsta ha HLR ...så dom ordnar säkert någon/ som fixar den utbildningen åt er..Jag menar du läser ju på distans och då finns det ju någon lärare för kursennågot utbildningsföretag.
    jo så mycket har jag med fatttat,men jag undrar om man fick åka in till röda korset eller om man kan göra den på sin praktik eller nåt..har man inget csn är 300 kr mycket att betala plus priset för boken
  • Camuset
    MAGU skrev 2009-04-20 08:58:56 följande:
    Du behöver inte ta något ur en dagstidining, bara om du hittar något som är relevant för uppgiften. Tigereye ställde samma fråg i förra tråden och jag skrev ett svar där, länkar dit: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39805283.html
    Ja ghar själv fastnat i de där, jätte bra! första frågan så e man fast..
    jag började i måndags, gjorde orienterinskursen samma dag som jag fick den, men det här känns som de kommer att ta tid...
    Föstår nu vad dom menar att de är svårare att studera på distans, VEM ska ja fråga saker om?!
    försöker ta hjälp av min sambo,men han somnar bara....
  • Camuset

Är det nån som kan hjälpa med hur man ska starta igång texten om människan socialt och kulturelt ?

• DuqJag

Jag har börjat plugga på NTI till undersköterska finns det någon som fortfarande läser eller så? Skulle vara kul att komma i kontakt med några....

• yenniie

Hej!
    behöver hjälp, sitter verkligen fast..
    Håller på med kursen omvårdnad. Frågan är:

Uppgiften består i att skapa ett omvårdnadsprogram för ett sjukdomstillstånd.  Texten skall vända sig till blivande undersköterskor. Valet av sjukdomstillstånd görs i samråd med läraren, vid kursstart.

Omvådnadsprogrammet skall ge en kort information om sjukdomen men tyngdpunkten skall ligga på omvårdnadsbehov/problem och omvårdnadsåtgärderna samt vara strukturerade enligt VIPS-sökord för status och åtgärder. Ange använda källor både i löpande text och i referenslistan.

Jag kommer verkligen inte igång.. Fattar inte hur jag ska göra, någon som kan ge mig tips och hjälp =)?
  • Bellss87

Kan man återuppliva denna tråd tro? Fler som vill eller redan har börjat plugga?

• belovedkids

Någon som vet hur lång praktik man har när man läser Psykiatri 2? Har läst lite olika; 4,5 samt 8 veckor... Men någon som haft denna praktik?

• sama03

snälla hjälpa mig.
    har min fråga.

Människor kan påverkas av att leva i olika typer av kulturer när det gäller levandsvanor ,traditioner,arbete,barnuppfostran synen påsexualitet ,och religösa ställningstaganden 1 beskriv
    a)en individorienterad kultur
    b)en grupporienterad  kultur

Hur påverka människor avatt leva i respektive kulturtyp smat villken betydelse tror du respektive kultur har för en människor  värderingar när det gäller;

livsstil
    traditioner
    synen på arbete
    barnuppfostran
    synen på sexualitet

var snäll hjälp mig svara den här frågor.

• Swe97

Har någon här läst via Kui & gjort prov i omvårdnad 2? 

vad kommer på provet? 😮?💨

Svar på tråden ** Vi som pluggar till undersköterska** tråd nr 2