• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11
  • Teskedsmamman
    banantelefon skrev 2009-07-17 21:49:07 följande:
    Andedräkten vet jag inte är någon fara egentligen. Sådan andedräkt får alla som inte äter på ett tag. Som t.ex. när man är magsjuk. Eftersom där inte finns något i magen så känner man av syrorna. Nu sover hon. Skållhet är hon och hjärtat dunkar i en rasande fart. Man kanske skulle ringa imorgon.
    Ring sjukvårdsupplysningen och fråga, att det luktar från hennes andedräkt KAN bero på ketos, när kroppen börjar förbränna mer än fett.... Så var på den säkra sidan och ring..... Bättre en gång för mycket än för lite....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • mona83

FAAAAAN så jäkla trött jag är på att vara mamma nu för tiden .
    Alltid gap och skrik så fort ung jäveln ska ta på sig sina kläder. Som längst har det tagit 2 timmar för Tobias att ta på sig ett par kalsonger. Nu är det sandalerna som ska på och nu skriks det för fullt.
    Snacka om att han blivit en liten hjälplös bebis.
    Lyssnar gör han inte heller....
    Har sån lust att bara smälla till honom mellan varven .
    När vi är ute och han håller på, gör han väldigt ofta. Får jag bara sån lust att gå ifrån honom och lämna honom ute. Normalt att tänka så om sitt barn.... Inte .

• banantelefon
    mona83 skrev 2009-07-24 12:14:30 följande:
    FAAAAAN så jäkla trött jag är på att vara mamma nu för tiden . Alltid gap och skrik så fort ung jäveln ska ta på sig sina kläder. Som längst har det tagit 2 timmar för Tobias att ta på sig ett par kalsonger. Nu är det sandalerna som ska på och nu skriks det för fullt. Snacka om att han blivit en liten hjälplös bebis. Lyssnar gör han inte heller.... Har sån lust att bara smälla till honom mellan varven . När vi är ute och han håller på, gör han väldigt ofta. Får jag bara sån lust att gå ifrån honom och lämna honom ute. Normalt att tänka så om sitt barn.... Inte .
    Om det kan glädja dig lite - du är inte ensam!!

För tillfället är det mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma...
    Ingenting annat.
    Pappa duger inte till ett skit tydligen.
    Jag får fan hål i huvet.
  • Pasadena
    banantelefon skrev 2009-07-24 12:21:43 följande:
    Om det kan glädja dig lite - du är inte ensam!!För tillfället är det mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma...Ingenting annat.Pappa duger inte till ett skit tydligen.Jag får fan hål i huvet.
    EXAKT så är det här med. Gnäääääääälllll efter mamma och det ena utbrottet efter det andra. Jag får inte ens ta ett glas vatten utan att hon står vid mina ben och skriker bäääääääraa meeeeeeeeej mammmmmmaaaaaaaa.
  • Teskedsmamman

Mona: Joho då, det är visst normalt att känna så {#lang_emotions_cool} Det gör nog alla till och från.... Ta kommando när det gäller sådant som han måste, te x kläder och skor, här skiter jag i om Alfred vrålar, jag klär på honom med våld om det skulle behövas...

Vi har kommit igenom det värsta gnället tack och lov. Vi har lite meningsskiljaktigheter med jämna mellanrum, men jag får som jag vill till slut ändå.

• mona83

Att han skriker så fort han ska ta på sig är inte för att han inte vill utan han vill att man ska göra allt åt honom. Ändå vet man att han kan klä sig själv.
    När han väl bestämmer sig för att ta på sig går det ju jätte fort och blir oftast rätt.

• Pasadena

mona, går det inte att köra nåt i stil med "tar du på mig mina skor så tar jag på dig dina". MAn får försöka hitta sin små strategier för att få dem att inse hur galna deras ideer låter ibland

• mona83

När han väl börjar så går det knappt att prata med honom. Han lyssnar jätte dåligt när han är på bra humör och när han väl början så lyssnar han inte alls. Väldigt många ggr jag måste ta en time out och köra in honom på rummet nån minut och sen är det bra, då kan han ta på sig hur snällt som helst.

Börjar undra om han inte är ett fall för nån sån där nanny som man kan se på tv .

• mona83

SATANS JÄVLA UNGJÄVEL VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ DIG... GAAAH.

Sådär, Tobias har skrikit nästan hela dagen, har varit uppeghåll på ungefär 2 timmar sen började han vid 17 igen.
    Vad fan gör man när ungjävlar beter sig så?
    Inte fan lyssnar han heller.....

• mona83
    mona83 skrev 2009-08-04 18:21:18 följande:
    SATANS JÄVLA UNGJÄVEL VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ DIG... GAAAH. Sådär, Tobias har skrikit nästan hela dagen, har varit uppeghåll på ungefär 2 timmar sen började han vid 17 igen. Vad fan gör man när ungjävlar beter sig så?Inte fan lyssnar han heller.....
    Kan inte dagis öppna snart så jag slipper honom .
    En hel månad tills det är dags för dagis suck....
  • Teskedsmamman
    Mona: Skaffa öronproppar! Det tog bort mycket av stressen när Affe hade sina skrikkvällar....

Vi har fått börja bli jättehårda mot Alfred, han höll på att börja spåra ut helt, rymmer, släpper ut ankorna, laddar ur batteriet på bilen, slår sina bröder konstant och lyssnar inte ett piss.
    Nu tar vi tag i honom, ser till att han lyssnar och så talar vi om för honom att gör han så en gång till så åker han upp i trappan. Skiter han i vad vi säger åker han upp i trappan. Vi har riktigt stora problem med honom, men han börjar lyssna mer nu i alla fall....
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-08-04 18:26:00 följande:
    Mona: Skaffa öronproppar! Det tog bort mycket av stressen när Affe hade sina skrikkvällar.... Vi har fått börja bli jättehårda mot Alfred, han höll på att börja spåra ut helt, rymmer, släpper ut ankorna, laddar ur batteriet på bilen, slår sina bröder konstant och lyssnar inte ett piss.Nu tar vi tag i honom, ser till att han lyssnar och så talar vi om för honom att gör han så en gång till så åker han upp i trappan. Skiter han i vad vi säger åker han upp i trappan. Vi har riktigt stora problem med honom, men han börjar lyssna mer nu i alla fall....
    Får nog ta och göra det.
    Jag skickar in honom på sitt rum när han börjar, har ju ingen trappa.
    Ta tag i honom och försöka prata med honom har jag försökt, funkade bra i början nu skrattar han en bara i ansiktet när man gör så .
    Ska man få honom att lyssna när han sätter igång då måste man skaka om honom, det funkar men det käns inget bra att göra .
    Ibland har jag bara sån lust att ge honom en smäll så kanske han fattar .
    Usch börjar verkligen bli orolig för hur leah ska bli när hon börjar närma sig 4 år. Tobias har ju varit den lätta hela tiden....
  • mona83

Vilken jävla unge man har, förut skrek han för att han skulle ha mat, gjorde ingen mat förän han slutade skrika. Men när den var klar var den blä och han åt inget alls.
    När vi åt mat började han tjata om välling, talade om att han får det sen.
    Sen började skriket igen.
    JAG HAR FAN INGEN LUST ATT GE HONOM NÅN JÄVLA VÄLLING NÄR HAN HÅLLER PÅ!!!!! Det har jag även sagt till honom att det blir ingen välling för hans del så länge han håller på....
    Jag orkar inte snart bry mig längre.
    Igår när han höll på började jag att grina.... Det ska inte behöva vara så här varje jävla dag!!!!
    Vissa dagar funderar jag på att bara skita i det och ringa soc och säga att dom kan komma och hämta ungjävlarna, speciellt Tobias.

• Teskedsmamman
    Mona: Kanske dags att försöka få till ett besök hos barnpsykologen på BVC? Inte för att det är nåt fel på Tobias, men för att du ska få lite tips på hur du ska ta honom....
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-08-04 22:55:37 följande:
    Mona: Kanske dags att försöka få till ett besök hos barnpsykologen på BVC? Inte för att det är nåt fel på Tobias, men för att du ska få lite tips på hur du ska ta honom....
    Jag har varit hos en barn och ungdoms psykolog, bara för talets skull...
    Han är aldrig så när det är folk omkring.
    Har tom haft en bekant här från soc som har filmat mig och Tobias, tanken var att hon skulle filma när han var arg för att kunna ge tips. Men han har inte varit arg en enda gång
  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-08-04 23:28:28 följande:
    Jag har varit hos en barn och ungdoms psykolog, bara för talets skull... Han är aldrig så när det är folk omkring. Har tom haft en bekant här från soc som har filmat mig och Tobias, tanken var att hon skulle filma när han var arg för att kunna ge tips. Men han har inte varit arg en enda gång
    Filma själv med mobilen/kameran.... Det gör kompisen när hennes dotter får utbrott, hon utreds för tillfället för bl a tourettes och det har hjälpt utredningen mycket.
  • mona83

Har varit relativt lugnt med skrikande dom senaste dagarna.
    I morron börjar familje förskolan så då får han annat att tänka på fram tills inskolningen börjar på dagis

• Teskedsmamman

Alfred är inne i en väldigt gnällig period, gnäller hela tiden och ska ha napp 24 timmar om dygnet, när vi tar nappen illvrålar han för det, rättare sagt, han illvrålar för allt...

Tack och lov blir det ordning på torpet på tisdag, då börjar dagis igen, inte för att jag vill bli av med ungarna, utan jag vill ha tillbaka rutinerna!

Vi har fått köpa larm till grinden, Alfred smiter så fort man vänder ryggen till och häromdagen hittade maken honom på sin bobbycar, 100 m nerför gatan...
    Så fort grinden öppnas säger en dörrklocka inne Bong-bong 4 ggr....

• Skarpa

Här är det också massor av gnäll. När man inte får som man vill, blir det gnäll. När man är trött blir det gnäll. När man inte får 100% uppmärksamhet blir det gnäll.

Man blir rätt less på plåsterungen efter ett tag!

Dessutom har hon börjat bli så bekväm av sig:
    -Mamma hämta nappen!
    -Nej, du får hämta nappen själv. Du har den alldeles bredvid dig.
    -Mamma hämta nappen!
    -Nej, du får hämta den själv.
    *ILLVRÅL* MAMMA HÄMTA NAAAAPPPEEEEEENNNNN!!!!

Men samtidigt är hon så go' och pratar och pratar och pratar, och stollar sig rejält Börjar bli en riktig liten person, och ett trevligt sällskap. När hon gör som man säger

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11