• Tvåbarnsmorsan

    Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?

    Ja om du nu fick välja nån av dom här sakerna, vad skulle du vilja ha? Finns det inte med nått bra så välj annat och skriv vad du skulle vilja ha!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?
  • xenaa

    present för att man b livit mamma?

    Nä jag vill inte ha något har inte fått något heller.

    varfö ska man ge present till mamman för?


    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • xenaa
    ploten skrev 2009-06-24 08:25:02 följande:
    Städning av hemmet och matlagning.
    om jag ska välja väljer jag det.

    inte för att jag får de i present utan min man gör de av egen vilja=)
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • ploten
    xenaa skrev 2009-06-24 08:27:05 följande:
    om jag ska välja väljer jag det.inte för att jag får de i present utan min man gör de av egen vilja=)
    Jag tänkte mer att någon utomstående kommer hem och städar och lagar mat, så att min man och jag bara kan njuta av bebisen... En present till oss båda två alltså!
  • luckyme83

    jag röstade annat
    fick ingen present men däremot tog sambon hand om mig alla dagar han var hemma från jobbet. jag fick frukost på sängen och han skötte hela hemmet =)
    tummen upp för de !!

  • Heiress

    Från mannen vill jag ha något denna gång i alla fall. Jag fick inte ett piss sist, inte ens ett "tack vad du var bra gumman som orkade pressa kotte i 38 onda timmar."

  • xenaa
    ploten skrev 2009-06-24 08:43:16 följande:
    Jag tänkte mer att någon utomstående kommer hem och städar och lagar mat, så att min man och jag bara kan njuta av bebisen... En present till oss båda två alltså!
    haha ok Nä då hoppar jag de.
    Min sambo stäade fint inna vi kom hem med lillebror från BB. Han fiaxed mat de första dagarna osv.
    Men present för tt man fött nej.

    det räcker gott med att jag fått den bästa presenten ever. mina barn så klart
    ♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • guldplutt

    ngt mysigt till mig själv - mjuka sköna kläder, eller duschtvål och bodylotion. och gärna ngt litet sött till bebis, om personen som ger inte har helt galen smak

    framförallt skulle jag också vilja att inte storasyster glömdes bort, så att hon blev avundsjuk på lillebror det första som händer.

  • BlommyNess12

    Jag röstade annat: MATLÅDOR, och/eller något snyggt amningsplagg.

  • anniebananie

    Tycker faktiskt att man borde bli uppvaktad av sin man när man fött barn, som en visning av uppskattning från hans sida. Tycker i så fall att man också kan köpa en grattis present till pappan också om man verkligen tycker att prestationerna är likvärdiga.

    Istället kan man ju fråga varför man uppvaktas på sin egen födelsedag varje år, men när man förlöst ett barn så var det inte värt att uppvakta med en liten genomtänkt gåva och tecken på uppskattning?

  • Malfie

    Vet inte riktigt vad du menar?
    Alla vänner och våran släkt kommer ju med presenter till bebisen.. Kläder och leksaker är vanligast. Kläder är nog allra vanligast.

    Men som mamma?
    Typ av min man?... så önskar jag mig något värdefullt jag kan ge mitt barn i arv. =)

  • Tjock kulan

    Röstade annat, Jag hade uppskattat något fint silver smycke eller en spa behandling att kunna anv längre fram eller någon lyxig tvål/kräm, mammor glömmer lätt bort sig själv när de ligger o snusar bebis .

  • alvaereva

    jag fick määääängder av presenter av släkt och vänner. Kläder, grejer, mat och allt. Men det allra bästa var en stor påse ekologiska torkade fikon.

    Skitbra present att ge en som nyligen blivit snittad!

  • Lily78

    Jag röstade inte på annat men tycker när jag funderat lite att ett gosedjur eller klädesplagg till barnet är fint att ge, samt så tycker jag att mamman ska få lite uppskattning i form av, t.e.x en god parfym, en bra bok eller varför inte presentkort på en ansikts eller fotvårdsbehandling. Kan kanske kännas skönt med något sådant efter en graviditet.
    Men som skrivet, den finaste presenten har man ju redan fått, sin bebis/bebisarna :)

  • katrinp

    Antingen praktisk hjälp med typ att passa barn så jag kunde duscha, sova en stund eller liknande.

Svar på tråden Du som nybliven mamma, vad skulle du helst vilja ha i present?