• Teskedsmamman

    0707-bebbar - tråd 12

    Nu har de passerat 2 år och utvecklingen rullar på....

    Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43804942.html


    «·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


    Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

    Vissa är aktiva i tråden, andra inte och en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12
  • Pasadena

    mona
    Träffar han barnen nåt på tu man hand?

    Kul att det går så himla bra på dagis När börjar Leah eller ska ni vara hemma ett tag till?

  • mona83
    Pasadena skrev 2009-10-22 20:20:44 följande:
    mona Träffar han barnen nåt på tu man hand?Kul att det går så himla bra på dagis När börjar Leah eller ska ni vara hemma ett tag till?
    Nepp han träffar dom inte. Inga sms eller nått och jag orkar inte bry mig heller. Inte ens sparat hans mobilnr heller.

    Leah börjar efter sommaren
  • Teskedsmamman
    Pasadena skrev 2009-10-22 18:14:42 följande:
    Skarpa vad trist. Hopaps du kommer tillbaka snart som vanlig medlem! Tesked jag lägger till dig ikväll Du känner igen mig på mitt förnamn men inte mitt långa konstiga efternamn
    Jepp Viste direkt... fick en känsla av nordiskt förnamn och grekiskt efternamn
    mona83 skrev 2009-10-22 19:09:54 följande:
    Hmm undrar om du är släkt med mina barns farmor och farfar, dom heter oxå Hjelm?
    Här finns många Hjelm i landet Jag har en kompis som heter Hjelm i stan och vi är inte släkt Min mans farfar dog tidigt och farmors nya man adopterade makens pappa och farbror... så egenligen är de inte "äkta" Hjelmar heller Dessutom funderar vi på att byta till ett nykonstruerat efternamn...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Mona: Så skönt att ni verkar få ordning på vardagen... jag har gått på utbildning i 2 veckor nu och så här lite arg har jag inte varit på barnen på flera år! Jag har mycket bättre tålamod osv fast jag är tröttare på dagarna....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-10-22 20:35:18 följande:
    Jepp Viste direkt... fick en känsla av nordiskt förnamn och grekiskt efternamn

    Här finns många Hjelm i landet Jag har en kompis som heter Hjelm i stan och vi är inte släkt Min mans farfar dog tidigt och farmors nya man adopterade makens pappa och farbror... så egenligen är de inte "äkta" Hjelmar heller Dessutom funderar vi på att byta till ett nykonstruerat efternamn...
    Ne jag vet att det kan vara så, hade en lärare som hette Englund i efternamn och vi var inte släkt heller
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-10-22 20:37:08 följande:
    Mona: Så skönt att ni verkar få ordning på vardagen... jag har gått på utbildning i 2 veckor nu och så här lite arg har jag inte varit på barnen på flera år! Jag har mycket bättre tålamod osv fast jag är tröttare på dagarna....
    Det är jätte skönt . Jag blir väldigt lätt arg på barnen på kvällarna, mitt tålamod är på botten då. Struman gör mig jätte trött och lätt arg .
    Längtar tills jag ska till läkaren den 27de oc h hoppas att man får medicin fort så det kan återgå till det vanliga igen
  • OZgirl
    Teskedsmamman skrev 2009-10-22 18:08:06 följande:
    Skarpa: Läser du det här så sök på Magdalena Hjelm på Facebook om du har det... Ni andra får gärna lägga till mig där också om det är så ;) Bara ni skriver vem ni är här på FL
    Jag lade till dig och skrev i det personliga meddelandet vem jag var här!
  • orakad balle med tallbarrsdoft

    finns de någon som inte har facebook här?

    Hej föresten

  • mona83

    orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-04 19:32:07 följande:


    finns de någon som inte har facebook här? Hej föresten
    Räcker upp handen
  • mona83

    Våran bästa och typ enda barnläkare ska gå i pension vid års skiftet . Då tar dom bort hans praktik helt och öppnar nått i strängnäs istället.
    Men vi då? Ska man behöva åka ca 16 mil fram och tillbaka för att komma till vettiga läkare
    Båda mina barn går hos honom

  • orakad balle med tallbarrsdoft
    mona83 skrev 2009-11-04 21:01:28 följande:
    orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-04 19:32:07 följande:
    Räcker upp handen
    en vettig person haha skämt å sido
    mona83 skrev 2009-11-04 21:13:47 följande:
    Våran bästa och typ enda barnläkare ska gå i pension vid års skiftet . Då tar dom bort hans praktik helt och öppnar nått i strängnäs istället. Men vi då? Ska man behöva åka ca 16 mil fram och tillbaka för att komma till vettiga läkare Båda mina barn går hos honom
    det är ju helt sinnessjukt dessa nerskärningar, man undrar om personer som gör så ens tänker på folket istället för de själva
  • mona83

    orakad balle med tallbarrsdoft skrev 2009-11-05 09:27:56 följande:


    en vettig person haha skämt å sido

    det är ju helt sinnessjukt dessa nerskärningar, man undrar om personer som gör så ens tänker på folket istället för de själva
    Jag tror faktiskt inte det, okej vi har EN avd för barn på sjukan. Annars har vi bara bvc eller vc att vända oss till när barnen blir sjuka när den här läkaren försvinner.
    Vårat bvc hänger jag inte direkt i julgranen heller.
  • mona83

    Jag har förresten medicinerat min struma nu sen den 27de, rena himmelriket nu
    Jag orkar saker och ting, jag blir inte lika lätt arg på barnen längre .
    Jag bara kom på för nån kväll sen att jag inte hade skällt på barnen på hela den dagen. Kan inte ens minnas när jag var arg på dom sist nu

  • Teskedsmamman
    mona83 skrev 2009-11-14 22:05:48 följande:
    Jag har förresten medicinerat min struma nu sen den 27de, rena himmelriket nu Jag orkar saker och ting, jag blir inte lika lätt arg på barnen längre . Jag bara kom på för nån kväll sen att jag inte hade skällt på barnen på hela den dagen. Kan inte ens minnas när jag var arg på dom sist nu
    Men gud så skönt!!!!

    Här har Alfreds språk kommit igång nu, de senaste 2 veckorna har 2-ords-meningarna kommit och han har börjat säga sitt eget namn Idag fick jag honom att säga åka bil.... mina killar har aldrig varit snabba med att prata...

    Just det, han har börjat fatta hur man aktivt kissar på toan nu! Vi har börjat ta dit honom ofta och vi har en ring på toan, så han får sitta ett par minuter på toan och de sista gångerna nu har han kissat *yey*
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-11-14 22:23:38 följande:
    Men gud så skönt!!!!Här har Alfreds språk kommit igång nu, de senaste 2 veckorna har 2-ords-meningarna kommit och han har börjat säga sitt eget namn Idag fick jag honom att säga åka bil.... mina killar har aldrig varit snabba med att prata...Just det, han har börjat fatta hur man aktivt kissar på toan nu! Vi har börjat ta dit honom ofta och vi har en ring på toan, så han får sitta ett par minuter på toan och de sista gångerna nu har han kissat *yey*
    Vad roligt för er

    Här kommer jag ingen vart, språket är försenat även hos Leah. Men hon tecknar lite istället, hakar på Tobias som tecknar.

    Få Leah att provsitta en potta är tvärkört, så ja, det får väl bli nån gång
  • OZgirl

    Jojo babblar som fasen, man är helt trött i öronen när hon väl somnar! Hon har som mest fått ihop en femordsmening, det är så himla roligt att lyssna på henne!

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 12