• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • fru som vill ha bebis

Ayla sthlm: Välkommen! Kul att vi blir fler

Azizam: Stackare!

Höst flickan: Skönt att du gillade BM! Lyssnar de på hjärtat redan i v12 vid inskrivningen? Hmm...minns inte. Det kanske är för tidigt?

Själv går jag och väntar på att det ska bli december så att de kritiska veckorna passerat och att vi ska få se vår bebis på vul igen.

• Höst flickan

Azizam men stackare vad du råkar ut för...

Här spys det ioförsig utan magsjuka.....

Nä..här lyssnade inte bm på några hjärtljud...dock fick jag göra det med förra dottern i vecka 14 tror jag.

Kram på er alla från spykråkan.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • azizam

Hej, åter i livet känns det som
    Det var nog matförgiftning från en mongolisk buffe vid Sergels tog misstänker jag.

Jag var på inskrivning idag och fick en riktigt förtroendeingivande och engagerad barnmorska. Det känns bra eftersom jag inte var helt nöjd med min förra.
    Här lyssnar de på hjärtljud först i vecka 18, helt sjukt sent tycker jag och det verkade min barnmorska hålla med om, nya riktlinjer för några veckor sedan sa hon.
    Hon erbjöd ett ultraljud innan 1:a december eftersom jag varit så sjuk, men jag vågar inte... Det känns som att jag vill ha hoppet kvar, är jag konstig?
    Jag kommer även att bli inskriven på spec.mvc i samband med RUL eftersom jag höll på att få Neo i v.33.

Höstflickan, hoppas att ditt illamående snart blir bättre, jag mådde pyton min förra graviditet och det är TUNGT!

• annika11

har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av.
    lycka till ni andra.

• Höst flickan
    annika11 skrev 2009-11-19 06:19:09 följande:
    har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av. lycka till ni andra.
    nej beklagar.

Själv har jag inte sovit något...stor vattenläcka i vår bostadsrättshus o det var min lägenhet som drabbades vaknade av att det FORSADE ut vatten o på 10 minuter var 73 kvadratmeter golv helt vattenfyllt o det rann ut ur dörren
    Brandkåren kom o krossade kaklet i badrummet o det går nu inte att bo där
    Hetl nybytt är det o jag vet inte var vi ska ta vägen nu
    Allt är vattenskadat Felet är inte mitt utan antagligen något jävla fuskbygge!!
  • 1111111
    har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av. lycka till ni andra.
    Ledsen att höra detta. Kram. Hur mår ni?
  • azizam
    har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av.lycka till ni andra.
    Jag är verkligen ledsen för er skull, kram!

Höst flickan skrev 2009-11-19 07:11:26 följande:
    nej beklagar.Själv har jag inte sovit något...stor vattenläcka i vår bostadsrättshus o det var min lägenhet som drabbades vaknade av att det FORSADE ut vatten o på 10 minuter var 73 kvadratmeter golv helt vattenfyllt o det rann ut ur dörren Brandkåren kom o krossade kaklet i badrummet o det går nu inte att bo där Hetl nybytt är det o jag vet inte var vi ska ta vägen nu Allt är vattenskadat Felet är inte mitt utan antagligen något jävla fuskbygge!!
    Men vilken otur! Hoppas att det har ordnat sig med ersättningsbostad vid det här laget.
  • Höst flickan

inte än...får sova hos mamma i natt
    är såå trött...dom har dock erbjudit några lägenheter..men det funkar inte med tiderna o dagmamman o mitt jobb

Så vi får se hur detta fortsätter...jag som längtade efter att julpyssla....

• azizam

Hur har det gått för dig idag Höstflickan, hoppas att det ordnat sig med ett vettigt alternativ till bostad.

• Höst flickan

Hej
    här är en lycklig en just nu!!en som inte kan tro att det är sant det som sker...
    En av våra grannar har erbjudit sig att flytta istället för oss till en evakueringslägenhet som mitt försäkringsbolag erbjudit oss och vi får ta hennes lya!!
    samma område o tillokmed nyare lya!!!
    Helt otroligt!!
    Dottern får ha kvar sina kompisar o jag får samma resväg till dagmamma o jobb, + att man har nära "hem" o kan se hur renoveringen går.

Vilka otroliga grannar jag har!!!!

så tacksam!!

Ja..så det gick otroligt bra i dag

• azizam

Höst flickan skrev 2009-11-20 16:38:52 följande:

Hej här är en lycklig en just nu!!en som inte kan tro att det är sant det som sker...En av våra grannar har erbjudit sig att flytta istället för oss till en evakueringslägenhet som mitt försäkringsbolag erbjudit oss och vi får ta hennes lya!!samma område o tillokmed nyare lya!!!Helt otroligt!!Dottern får ha kvar sina kompisar o jag får samma resväg till dagmamma o jobb, + att man har nära "hem" o kan se hur renoveringen går.Vilka otroliga grannar jag har!!!!så tacksam!!Ja..så det gick otroligt bra i dag
    Vad skönt att höra! Du kanske ska nominera henne till sveriges bästa granne. De har en sådan tävling på grannar.se.
  • Höst flickan
    azizam skrev 2009-11-21 14:37:14 följande:
    Höst flickan skrev 2009-11-20 16:38:52 följande: Vad skönt att höra! Du kanske ska nominera henne till sveriges bästa granne. De har en sådan tävling på grannar.se.
    Ja, det är hon verkligen!!
    men det såg ut som man måste vara medlem o betala..så jag kunde inte nominera henne.

Är dock sliten o trött i dag trotts "turen"..sånt kaos..
    vet inte vart jag ska börjar o vad som ska magesineras o inte..
    usch..sån mycket extrajobb.
    Vissa grananr tycker jag ska kräva skadestånd oxå..jag vet inte hur det funkar o om det går överhuvudtaget..
    men detta är skitjobbigt verkligen.
    Höll på i en timma drygt i dag, sen sov jag i 3...är ju trött..men i detta kaos blir jag ännu tröttare
    Så jobbigt att se hur alla fina saker (nya) förstörda.

Kram på er alla
  • fru som vill ha bebis

annika11: Stackare! Många styrkekramar!

• fru som vill ha bebis

Höst flickan: Vilket elände. Otroligt vilken hjälpsam granne du har! Kram

Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?