• zandraw

    Umeåmammor hösten 2005 (19)

    Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

    Länkar till de gamla trådarna

    nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

    Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html


    Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Molly25

    Jag är inte helt säker på att jag kan komma på middagen men jag hoppas att det går.

  • UmeGullan

    Skickar en hälsning från Lilla huset på prärien....
    Om någon märkt det så är det typ lite snöstorm idag....

    Åkte extra tidigt från jobbet för att få hem Lillan i hyfsad tid... det var tur kan jag säga... det gick i 30 km på E4:an idag...
    Sedan när vi kom mot vår lilla väg så var den inte skottad, jag tog sats och körde allt jag kunde och kom nästan hem... 20 meter från carporten så satt jag väldigt mycket fast med bilen eftersom det drevat rätt mycket snö på vägen.
    Sambon var på typ ett jätteviktigt möte (vad kan vara viktigare än att få loss sin sambo som kört fast i snön, jag bara undrar) och ingen av de mer rörliga grannarna som bor i närheten var hemma förstås.
    Men ett par timmars arbete för att skotta framför bilen och ett par telefonsamtal löste allt innan det var läggdags för Lillan...
    Jag har typ aldrig skottat så mycket och varit så glad att se en traktor... Med hjälp av en kraftig kedja drog han loss bilen 

  • My05
    kollberg1 skrev 2010-01-27 10:04:40 följande:
    dessutom vill jag tipsa om ett halsband som jag gett i present till många av mina vänner. det är min svägerska som gör dem, och jag tycker att hon är nästan för billig. jag ska göra en beställning snart. demina-smycken.blogspot.com/ Det är hjärtan med barnens namn på..
    Riktigt fina smycken!
  • Jelon

    Vad bra att du bokat bord Snillis

    Ja shit vilken snö det kommit Det sista jag gjorde igår kväll innan jag la mig var att skotta och imorse gick dörren nästan inte att öppna ändå. All vind måste ha legat mot vårt hus så att snön drevat in. Har varit ute i en timme för att skotta upp vår lilla plätt + bilplatsen förstår att ni som har större får skotta i timtal, finns iaf nån fördel med att bo litet

  • kaksmulan

    Hysch... säg inte det här till Tobias men ibland är jag lite glad över traktorn. Tack vare den så slipper jag faktiskt skotta snö. Hade vi haft en handdriven snöslunga hade jag liksom inte haft något argument för att inte gå ut och skotta snö men nu när det bara är en veterantraktor som skall startas och köras så har jag alla argument på min sida

    Fast fy vad jag INTE vill ha snö. Det räckte väl med det som vi redan hade??? Inte nog med det, nu blir det KALLT också! Jag kommer aldrig att kunna ta mig ur det här huset med tvillingarna


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • mammizen

    Snillis: Perfekt. Ser verkligen fram emot att gå ut och äta med er alla på torsdag. Är ju evigheter sedan sist känns det som 

    Måste berätta vad jag var med om på Östersunds konferensen. Vi var bokade till hotell Clarion i Östersund och jag hade ju läst att George Clooney skulle bo där i Aftonbladet. Kändes rätt hopplöst att vi skulle se honom eftersom det var vakter utplacerade överallt med listor på gästerna på var man fick gå och inte så jag tänkte han sitter nog bara på sin svit och beställer room service. Döm om vår förvåning när vi på kvällens middag på en japansk restaurang i stan in kommer Clooney och hans gäng!!! Värdinnan höll på att svimma tror jag. Kändes faktiskt lite overkligt även om det inte är någon av mina "största" idoler. Vi försökte ta lite kort men det var inte populärt och hans livvakter eller vad det nu var blev riktigt sura så till slut gick jag fram och frågade om man fick ta en bild men NOOO! Skrek alla vid hans bord men en autograf fick jag och så önskade han mig god natt Ha..ha... den autografen är jag rädd om. Men en väldigt suddig bild finns på min sida på facebook. Går knappt se att det är han men han sitter längst in till höger och har helskägg. På torsdagen när vi skulle åka hem sitter jag och äter hotellfrukost och då kommer han gåendes med toppluvan på och gick runt precis som alla andra gäster i matsalen och plockade sin egen mat och satte sig vid ett bord. Fast nu var jag inte lika skämmig och trängde mig på  utan lät stackarn äta frukost i lugn ro! Det blev i alla fall en konferens som jag inte glömmer i första taget.

  • mammizen

    Kollberg: Superfina smycken. Hur gör man om man vill beställa??

  • kaksmulan

    mammisen: såg bilden på fejjan. coolt


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • kollberg1

    coolt med en idolträff!!!


    du kan beställa själv på hemsidan, men jag ska göra en beställning förra veckan, så om ni är intresserade så skriv bara vilka namn ni vill ha på det. Just halsbandet med hjärtat är så sjukt billigt!
  • UmeGullan

    Kaksmulan: Trodde aldrig jag skulle kunna vara avundsjuk på någon som har en egen traktor! Pratade faktiskt med min sambo om en såndär gräsklippare som man kan sätta en liten plog fram till på... trots att jag är anti att samla på mig maskinprylar... Du behöver inte berätta för din sambo att det finns någon som är avundsjuk på hans traktor

    Mammizen: Jag är jättedålig på namn på kändisar och att känna igen någon, kan traska förbi den ena efter den andra i Stockholm utan att känna igen någon...  Men George Clooney känner till och med jag till!

    Idag när vi hämtade Lillan från dagis så var hon sist kvar och fröken som var kvar var ganska sur och sa att det var meddelat att hon skulle ha hämtats en timme före vi kom...  Jag bad om ursäkt och skämdes jättemycket speciellt eftersom det var fredag eftermiddag och allt... men tyckte samtidigt att det var konstigt att jag missat, speciellt eftersom jag hade lektioner till 17.00 idag och visste att jag skulle vara sen.
    När jag kom hem så kollade jag mailen och det visade sig att vi hämtade den tiden som vi hade meddelat. Så det var någon som skrivit av dagistiderna från mailen fel.

  • 9oktober

    Hej å hå! En snabb titt på datorn när jag mellanlandar o packar om resväskan. For till Lsele fre-lö, ikväll natttåg till Shlm, jobb där imorgon, sen jobb i Oslo må-ti... Blir bra med tjejmiddag på torsdag för att tänka på ngt annat! OCh på onsdag heldagsVAB för gipsborttagning - hoppas jag!!!!

  • kollberg1

    kakis.. var du intresserad av att sälja din fertilitetsmotor.. eller vad det nu hette.. jag tror att mensen är på g och man ska väl börja första dagen. det är helt lugnt om du inte vill eftersom jag egentligen har väldigt regelbunden cykel... men man vill ju testa allt!

  • kaksmulan

    Kollberg: Jag är hemma så det är bara att ta en biltur hit ut till Bjännsjö för att hämta upp den. Stickor för den första månadens test kan du köpa på apoteket... Sen rekommenderar jag att du beställer stickor på nätet, det blir billigare.

    clearblueonlineshop.inon.com/products.jsp

    ja, billigt är det inte med stickorna nu när pundet är så pass högt...

    Man kan köpa dem på billigatester.se också såg jag
    www.billiga-tester.se/persona_teststickor-c-7.html

    Dyrt men jag lovar, den är himla bra. Jag har kvar alla instruktioner och sånt... (måste bara leta reda på dem bara).


    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • kollberg1

    tack.du är bäst.


    Ska du med på middagen. jag vet att jag aldrig kommer att ta mig iväg till dig, så jag får kanske börja köra nästa månad... om du kommer på middagen.
    ps. idag fick jag reda på att 2 av mina närmaste är gravid. what! två på samma dag - inte rättvist. hoppas det smittar...
Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)