• Mariohn

Hur ser en ful/vacker människa ut?

Kom igen nu. Jag vet att vi alla vill ge sken av att vi tycker att det är insidan som räknas men innerst inne har vi alla en personlig åsikt om vad som är fult eller inte rent utseendemässigt. Alla vet att det finns människor som blir otroligt vackra när de öppnar munnen och andra som blir precis tvärtom. Men denna tråden handlar om en människa vi aldrig tilltalat eller vet någonting om. Människan är ful/vacker till utseendet. Hur ser h*n ut enligt dig? Vad är riktigt fult och när vi ändå är i farten, vad är riktigt vackert?

Kommentarer som "det är insidan som räknas" är inte intressanta. Det vet vi redan. Och ja. Detta är en barnslig tråd.

• Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?
  • Stinky
    PixL skrev 2009-11-21 13:34:40 följande:
    När jag tänker på saken och går tillbaka till mina empiriska studier av ämnet kan det delvis stämma.
    *asg*
  • Stinky
    Milki skrev 2009-11-21 14:31:32 följande:
    Men vem fan orkar bry sig om sådana saker?
    Uppenbarligen du och vi andra i tråden.
  • Beautifully Human

Ful man: Små ögon, smala läppar, uppåtnäsa, röda kinder, ihopväxta ögonbryn, tunt hår, kort och tjejiga händer.

Snygg man: Fina läppar, stora händer, breda axlar, ådriga armar (allt ådrigt är ett stort j-vla plus) och lång.

Ful kvinna: Samma som ful man fast med manliga händer och minus kort.

Snygg kvinna: Fina läppar, fina fötter, välvårdade naglar, glansigt hår, snygg rumpa med en enorm dos av kvinnlighet!

• nimble

Fult kan vara mycket, från missbildningar till allmänt jävla tråkigt utseende, grå som en mus. Inte gör ett jota för att piffa upp sig.

Vackert är väl det symmetriska. Jag tror det tom finns en regel för det, The Golden Ratio, vilket stämmer in på allt vackert som finns, från snäckskal till ansikten.

Det astetiska är även utstrålningen.

• Argo

Rent vetenskapligt så är symemetri mellan kroppshalvorna det absolut viktigaste när folk bedömer vem som är snygg eller inte på bilder. Främst ansiktshalvorna. Höger ska vara en spegelbild av vänster.

För båda könen gäller sedan att ögonen ska sitta brett isär och åtminstone en kvinna anses vackrare om hon har stora ögon.

Därefter finns det mängder av olika typer av triggers för att bedöma tjejer: deras rumpa, bröst, ben, fötter osv. Det är ganska individuellt vad man anser ger en kvinna skönhet.

För att bedöma en man finns det dock en totalt dominerande faktor (efter symmetrin och ögonen brett isär): Längd!

*läs inlägen här där tjejerna bedömer en man - längd är nästan alltid med*

Vad jag själv anser vara snyggast? Det har varierat så mycket genom åren att jag inte längre kan säga att jag har någon exakt trigger.

Fanns ju en tråd tidigare om snyggaste kändisen och jag nämnde Audrey TAutou, Penelope Cruz och Alizee Jacotey. Det enda de har gemensamt är att de är mörkhåriga, coh då var det ändå blondinerna Daryl Hannah och Kim Basinger som gällde i tonåren och Milla Jovovich efter det.

• Milki
    Stinky skrev 2009-11-21 18:04:28 följande:
    Uppenbarligen du och vi andra i tråden.
    Hehehe:)
  • DILLIGAF

En snygg person har jämn hud, utan acne eller pormaskar, symetriska drag och ser pigg ut. Jag är själv vansinnigt snygg.

En ful person ser ut som om någon kastat dit en näsa och en mun, utan att tänka på att de skulle passa ihop. Det på botten av hinken, så att säga. Rent generellt är uppnäsa, dålig hud och rökrynkor fula.

• Mariohn

Ok min tur. Blonderat hår med utväxt är jävligt fult tycker jag. Likaså en klädstil som vittnar om att man har noll självinsikt. T ex feta människor som tryckt in sin kropp i alldeles för små kläder så att det liksom väller ut fett överallt, eller människor som sminkar sig som dårar. Det är ju iof inga medfödda attribut men fult ändå.

• Mariohn

Inflammerade piercingar är motbjudande och fult också.

• Mupphuvud
    {#lang_emotions_undecided} Har inte en aning om jag tog upp en gammal tråd nu, men jag är så ny och dålig på forumet att ni får.. acceptera det...

Man får gärna vara smal, inte överdrivet med muskler och inte kraftig.
    Gärna någon alternativ stil,  tycker nästan alla blir snyggare i det.
    Blek (Vit, men INTE röd..).
    Stora blåa/ljusa ögon, inte för täta och liten näsa. (INTE uppåtnäsa!)
    Tunna ögonbryn som inte får sitta för långt ner.

Väldigt svårt att säga vad för hår som är snyggt, är väldigt olika.
    Men absolut inte lockigt hår! Det ska vara rakt men inte platt..

Jag snackar väl om hur jag själv vill vara..
    Och natacha peyre är ett exempel på perfektion.. trots att hon opererats och inte alls har resten av min "beskrivning"
Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?