• mattek

    IVF pappor...

    Hej!
    Tänkte bara kolla om det finns några killar som går/gått igenom IVF behandling och som kan ge lite tips & råd samt ventilera av sig lite tankar kring detta...?

    Jag och min fru ska nu påbörja IVF i Falun och i April sätts första ägget in, hygglit nervös kan jag säga...

    Vore grymt trevligt om fler män hängde med på denna tråd, för hur stora å starka vi än kan känna oss så behöver vi nog prata med likasinnade angående detta.

    Ha de bäst så länge! /
                                   Mattias

  • Svar på tråden IVF pappor...
  • Iswara

    Ny uppdatering från mig!

    Spermiedonationsförsöket fick samma nedslående resultat som våra tidigare IVF/ICSI med efterföljande deppryck och förbannande av livet, universum och allting!

    Nu har vi dock ryckt upp oss och skaffat tid för förstasamtal angående äggdonation! Fortsättning följer!

    All lycka till Er, var ni än är!

  • Trolladin

    Hej på er!

    Såg precis nu att det fanns ett pappaforum och för speciellt ivfare, kul!
    Vår situation började väl precis som er alla, försök efter försök och därefter utredning, först privat och sedan landstinget. Det tredje försöket lyckades för oss och nu är vi i vecka 27(+3) och väntar vår fina lilla son :)

    Vi bor i Malmö och hoppas att den lille kommer som planerat 6/6 2013 :)

    Håller tummarna för er och speciellt för dig Iswara.    

        

  • Iswara

    Tackar Trolladin! Jag i min tur håller alla tummar jag kan avvara för att allt fortsätter gå underbart bra för Er!

  • Iswara

    Hej igen, alla som fortfarande har tid att titta in här!

    Nyligen hemkomna från ET på vårt äggdonationsförsök och hittills är allt bra. För första gången under vår resa kommer vi att ha något att stoppa i frysen också, så det finns hopp. Nu följer nästa steg i denna evinnerliga väntan som vi med dessa problem måste genomlida! Jag återkommer när jag har mer info!

    Ta hand om er!

  • Iswara

    Även om jag misstänker att ingen längre har koll på denna tråd vill jag ändå skriva ett avslutande meddelande:

    Den 8/7, efter 35 timmar på förlossningen så droppade lillemans hjärtverksamhet (igen) och denna gång stannade den på alltför låga nivåer. Beslut togs om urakut snitt och ut kom en liten kille fullständigt inlindad i sin navelsträng. 4 varv runt halsen, ett varv runt bålen och ett varv runt benet. Både barn och mamma mår nu bra.

    Det tog 6 år, men nu är han här! Lycka till alla

  • Frontline
    Iswara skrev 2014-08-06 01:32:01 följande:
    Även om jag misstänker att ingen längre har koll på denna tråd vill jag ändå skriva ett avslutande meddelande:

    Den 8/7, efter 35 timmar på förlossningen så droppade lillemans hjärtverksamhet (igen) och denna gång stannade den på alltför låga nivåer. Beslut togs om urakut snitt och ut kom en liten kille fullständigt inlindad i sin navelsträng. 4 varv runt halsen, ett varv runt bålen och ett varv runt benet. Både barn och mamma mår nu bra.

    Det tog 6 år, men nu är han här! Lycka till alla
    Vad härligt grattis till er...Skrattande
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nick 742

    Såg just tråden och vill önska alla lycka till, även om IVF idag är ett avslutat kapitel för oss. Vi försökte på naturlig väg i fyra år. Efter mycket bråk med diverse läkare som ansåg att jag skulle ändra i min epilepsimedicinering fick vi till slut försöka med IVF. Andra försöket där blev bingo och snart kom det fram en liten dotter.

    Så, lycka till alla. Ingen förtjänar att vara barnlös mot sin vilja.

  • Cyzox

    För att fortsätta denna tråd så fick jag och min sambo veta igår att vi får påbörja IVF i början av januari så 2015 blir ett väldigt spännande år. Fler som snart ska ge sig in i denna resa? 

Svar på tråden IVF pappor...