Alkohol i väntan på abort?
Frågan uppstod i diskussion på krogen med tjej som var gravid, skulle göra abort, och festade.
Vill veta vad ni tycker är rätt och fel. Och hur ni själva har gjort/skulle ha gjort.
Frågan uppstod i diskussion på krogen med tjej som var gravid, skulle göra abort, och festade.
Vill veta vad ni tycker är rätt och fel. Och hur ni själva har gjort/skulle ha gjort.
Egentligen inget fel men skulle personligen tycka det kändes fel
Om man verkligen ska göra abort spelar det ju egentligen ingen roll. Men tänk om någon väldigt omvälvande händelse råkar inträffa just innan det är dags och personen ifråga känner ett behov av att omvärdera sitt beslut? Säg t ex att man är sambo och tjugotvå år, och tycker att det är för tidigt att få barn. Plötsligt dör sambon i en bilolycka. Eller man är i ett omöjligt läge ekonomiskt - och vinner en miljon på Lotto. Sannolikheten är kanske inte så stor för just såna här dramatiska händelser, men rent teoretiskt kan de ju inträffa Och det kan ju finnas många andra, mycket enklare, saker som påverkar ens inställning under tiden. Av den anledningen tror jag att det kan vara klokt att inte bränna alla broar.
Spelar ingen roll, jag har själv druckit och rökt i väntan på abort.
Spelar ingen roll...
men för min del har jag mått så jävla illa att det inte smakat med alkohol ändå...