• jennyc

    Jag är tacksam för...

    Det finns så mkt negativt runt oss och vi har precis mist vår son

    alla klagar över ändet ena än de andra...Nu vill jag höra allt ni är tacksamma för och som ni uppskattar istället för all klagan

    Vi måste alla muntras upp lite :D

    Jag är tacksam för min familj, speciellt min man och min mamma. Att vi står varandra nära och att kärleken är gränslös

  • Svar på tråden Jag är tacksam för...
  • Emmy K

    Tack Jenny för att du länkade hit.

    Jag har otroligt mycket att vara tacksam för, mer än vad jag orkar skriva ned här men mest av allt är jag tacksam över att våra tvillingtjejer överlevde deras extremt tidiga födsel.
    Jag är tacksam att deras CP-skador inte ger dem några stora bekymmer.
    Jag är så glad att de kan gå, prata, se, höra och kramas...
    Jag är tacksam för att de har förändrat mig för all framtid och för att de gjorde så att jag hittade mitt kall - nätbutiken, och jag skall förvalta den åt dem tills de blir stora nog att ta över.
    Jag är tacksam för mina två andra småttingar som har gjort mitt liv fantastiskt roligt.
    Jag är glad att min man och jag fortfarande älskar varandra sanslöst mycket efter 11 år ihop.
    Jag är tacksam för vårt fantastiska hus.


  • jennyc
    Knasiga morsan skrev 2010-06-29 14:25:32 följande:
    TS - ett stort Hjärta till dig att du startar upp en sådan här tråd och tar fram det fina i livet, trots det ni nyss gått igenom, beklagar sorgen, men verkligen tummen upp för tråden!!! {#emotions_dlg.flower}

    Vad jag är tacksam över är att jag har fått starta ett helt nytt liv här uppe i Sandviken och lämna det mesta jobbiga bakom mig nere i Blekinge, att jag får vara älskad och uppskattad av min underbara sambo och att han alltid finns här för mig. Jag är oerhört tacksam för min svärfamilj att de älskar mig för den jag är och att de välkomnat mig med öppna armar.

    Jag är OERHÖRT tacksam att jag får chansen att vara gravid, att jag nu är i vecka 29+5 och kan känna av vår älskade sons sparkar och jag känner sådan kärlek till honom. Med tanke på att jag har pco-s så var det verkligen en stor överraskning när jag blev gravid - men ack så lycklig jag är över det!

    Jag är också väldigt tacksam att jag har blivit så frisk från min psykiska störning borderline som jag har blivit. När människor inom psyk sa till mig att "du är ett hopplöst fall, du kommer aldrig bli frisk, du kommer aldrig fungera normalt" så ser jag det som en vinst att nu sitta här med en stor gravidmage, slutat med mediciner, fungerar riktigt bra, har mycket poäng från högskola i psykologi och så vidare.

    Hjärta
    Livet är inte alltid enkelt eller en dans på rosor,
    men det gäller att göra det bästa av det! 
    Inte ge upp! 
    Hjärta
    tack så mycket...ja kan man va tacksam trots såna motgångar så kan man undra vf så få andra kan va det...många här i tråden har haft ordentliga motgångar men är trots detta tacksamma

    Man ska varje dag försöka hitta nåt att va tacksam för...de är ett bra sätt att klara motgångarna ;)
  • Full av förhoppning

    Jag är tacksam för att jag har två fina friska barn!!
    Jag är tacksam för min sambo
    Jag är tacksam för mina vänner
    Jag är tacksam för att jag har ett jobb
    Jag är tacksam för att jag har en bra bostad
    Jag är tacksam för att jag har kunnat vara hemma i över 2 år med min son
    Jag är tacksam över att jag kan jobba 75%
    Jag är tacksam över att jag har mat på bordet
    Jag är tacksam över bilen i carporten
    Jag är tacksam för alla soliga dagar jag får njuta av


    folk behöver inte ha influensa för att bete sig som svin
  • karilee73

    Jag är tacksam och glad över att min syster är botad från sin cancer, och för varje spark jag känner i min mage.

  • ODS

    Bra initiativ Jenny!


    Här kommer mina saker jag är tacksam för:


    HjärtaMin underbara son, stunderna med honom är guld värda, försöker att njuta av varje sekund.
    HjärtaMin underbare make och far till min son, min make betyder oerhört mkt för mig, även om det är jobbigt med mig o mina sjukdomar både nu o då.
    HjärtaMina underbara föräldrar som ställer upp i vått o torrt.
    HjärtaMina morföräldrar och att de fortfarande är så pigga o aktiva för sin ålder.
    HjärtaMina svärföräldrar som är toppen.
    HjärtaMin rehabträning, varmvattenbassängen och gymmet betyder oerhört mkt för mig, gör att jag mår så bra jag bara kan, min underbara sjukgymnast som jobbar där.
    HjärtaMin underbare psykiatriker som är en verklig klippa, samt min goa terapeut.
    HjärtaDe saker jag ändå klarar av, trots smärtan, samt de stunder då jag känner mig relativt smärtfri.(tex sängen)
    HjärtaDen tiden jag fick med min älskade lillebror-hoppas och tror av hela mitt hjärta att vi ses igen ngn dag-love u-.
    HjärtaAlla goa vänner jag lärt känna via familjeliv och facebook.
    HjärtaMina vänner ILR, de är kanske inte så många längre men desstå värdefullare.

    Kram till er alla!


    Älskar min familj-de är mitt allt!!!
  • Lonlely Wolf

    Jag är tacksam för att värmen håller i sig och enormt tacksam för min dotter och hennes familj och min son, min pappa, mina syskon. Jag har haft många motgångar i livet, men det finns många saker man ska vara tacksm för.

    Kram Jenny

  • jennyc

    Jag är tacksam för den tiden vi fick med Max

    Jag är tacksam för
    ...mina nya vänner
    ...min bästa kompis
    ...att jag kan skratta
    ...att jag och min familj kan skratta tillsammans och gråta tillsammans, lita på varann och finnas för varann
    ...väldigt mkt helt enkelt!! Hjärta

  • Weyoun

    Jag är tacksam för:


    mina barn


    min man


    min familj


    mina vänner


    musiken (som alltid har verkat som medicin för mig)


    att jag lever och att alla de mina lever (även om inte alla har hälsan)


    att solen går upp imorgon.

  • Diablo

    Tacksam för min humor och sambons tålamod


    Har man tur behöver man inget vett!
Svar på tråden Jag är tacksam för...