Midka skrev 2010-07-30 18:42:35 följande:
Ja. Tänk att det är graderingar på vem som är en "riktig" hora!? Lyxprostituerad skulle antagligen inte vilja bli kallad hora, inspelad sex när man får betalt = inte hora... Jag blir förvirrad.
Är det någon gräns för inkomst kanske, som gäller? Eller det "egna valet"?
Jag är inte heller intresserad av att sätta etiketter på folk men det gör mig ledsen att man använder ordet hora som ett så nedsättande ord. Kanske är inte alla som säljer sex så stolta över det men det betyder inte att jag har rätt att nedvärdera dessa kvinnor. Spelar ingen roll om de gör det med stolthet eller utan.
Det är ju så klassiskt också, att när KVINNOR har haft sex med många eller sex för pengar (i någon mening) så är de horor eller "tragiska". Men MÄN som gör samma sak, blir hingstar!
Man behöver inte gilla porr, men man bör åtminstone vara konsekvent. Hur kan man reagera positivt om man träffar en manlig porrskådis och sedan negativt om man träffar en kvinnlig? Hur tänker man då?
Med allt detta sagt, vill jag ändå tillstå att både kommersiell porr och prostitution, inte framstår som så trevligt alltid och att det verkar finnas mycket utnyttjande och tragiska människoöden i branschen. Men detta behövre ju inte gälla ALLA.