• Livet är en dans på rosor

Om en kvinnlig kollega till dig hade medverkat i en porrfilm, hur hade du reagerat då?

Om du fick veta att en av dina kvinnliga kollegor för ett par år sedan medverkat i en porrfilm- hur skulle du då reagera? Skulle du ändra uppfattning om henne? Skulle du se ner på henne? Skulle det kännas bekvämt att jobba med henne?

• Svar på tråden Om en kvinnlig kollega till dig hade medverkat i en porrfilm, hur hade du reagerat då?
  • Written Fiction
    Written Fiction skrev 2010-07-30 16:14:12 följande:
    Jag skulle vilja separera på prostituerad och porrskådis såhär:

En prostituerad får betalt av mannen som vill sätta på henne
    En porrfilmskådis har sex med en annan porrskådis men denne har inte köpt hennes tjänster. Det har bolaget gjort. (ja om nu inte det är uppdragsgivaren som medverkar :) Bägge får betalt iaf.

Men ja, detta är en tolkningsfråga som man kan vrida runt så otroligt många gånger tills det hela blir en stor knut
    uhh nu får jag slå mig själv. finns kvinnor som köper sex också. AJA BAJA MIG!
  • Midka

Min första reaktion är att jag inte skulle bry mig om det. Särskilt inte om man fått höra det på omvägar. Möjligt att jag skulle tala om för henne att det florerar ett sådant rykte. Hade det hänt mig skulle jag nog vilja veta varför folk plötsligt har svårt att möta min blick... 

Sen tänkte jag lite till...   Om det nu är en kollega som jag inte gillar? Hur skulle jag reagera då? Då blev det inte lika kul.... Jag skulle säkert spotta upp en hel del fördommar i skallen...  Skäms

• Fuskmamma
    susannemalmö skrev 2010-07-30 16:13:47 följande:
    Sant, ännu ett bevis på hur vridet samhället är.
    Det är synd ! Men alla tjejer har blivit kallad för hora, antingen rakt till en eller bakom ryggen.
  • susannemalmö
    Written Fiction skrev 2010-07-30 16:14:12 följande:
    Jag skulle vilja separera på prostituerad och porrskådis såhär:

En prostituerad får betalt av mannen som vill sätta på henne
    En porrfilmskådis har sex med en annan porrskådis men denne har inte köpt hennes tjänster. Det har bolaget gjort. (ja om nu inte det är uppdragsgivaren som medverkar :) Bägge får betalt iaf.

Men ja, detta är en tolkningsfråga som man kan vrida runt så otroligt många gånger tills det hela blir en stor knut
    Fast båda får väl pengar för sexuella tjänster?
    Är det viktigt att skilja på folk som säljer sex på bordeller(där de finns) och folk som säljer sex på gatan?

Jag tycker inte att någon av dem är en sämre människa än någon annan och förstår därför inte behovet av att skilja på dem i den här frågan.
  • Written Fiction
    susannemalmö skrev 2010-07-30 16:20:14 följande:
    Fast båda får väl pengar för sexuella tjänster?
    Är det viktigt att skilja på folk som säljer sex på bordeller(där de finns) och folk som säljer sex på gatan?

Jag tycker inte att någon av dem är en sämre människa än någon annan och förstår därför inte behovet av att skilja på dem i den här frågan.
    Mjo ja, jo.. Som sagt, man kan vrida fram och tillbaka på resonemanget.
    Handlar nog mycket om att prostituerad, hora, fnask etc  är något "smutsigt" medans porrfilmindustrin inte alls är lika smutsig.

ÄR nog ute på hal is och jag tycker inte heller att den ena är sämre än den andra. Men jag gillar ju också porr....
  • susannemalmö
    Written Fiction skrev 2010-07-30 16:33:50 följande:
    Mjo ja, jo.. Som sagt, man kan vrida fram och tillbaka på resonemanget.
    Handlar nog mycket om att prostituerad, hora, fnask etc  är något "smutsigt" medans porrfilmindustrin inte alls är lika smutsig.

ÄR nog ute på hal is och jag tycker inte heller att den ena är sämre än den andra. Men jag gillar ju också porr....
    Jag tycker väl inte att yrkena i sig är något att hänga i julgranen, för mycket maktstrukturer och utnyttjade människor för att det ska vara något jag hyllar.

De som arbetar med yrkena har jag som sagt ingen emot, mina fördomar säger dock att de flesta är offer på ett eller annat sätt.
  • ClådBärry
    Fuskmamma skrev 2010-07-30 16:16:10 följande:
    Det är synd ! Men alla tjejer har blivit kallad för hora, antingen rakt till en eller bakom ryggen.
    Men det är väl ändå lite ot, hora är man bara om man haft sex och fått betalt för det och inget annat.
  • Grätchen

Inte brytt mig det minsta. Bara läst TS.

• ChoopChoopSong
    Livet är en dans på rosor skrev 2010-07-29 17:11:29 följande:
    Om du fick veta att en av dina kvinnliga kollegor för ett par år sedan medverkat i en porrfilm- hur skulle du då reagera? Skulle du ändra uppfattning om henne? Skulle du se ner på henne? Skulle det kännas bekvämt att jobba med henne?
    Jobbrelationen skulle inte påverkas alls. I övrigt beror det mycket på om det var en sk "amatör-porrfilm" eller en kommersiell porrfilm, som hon fick betalt för. Var det en amatörgrej mest på kul, skulle jag nog inte reagera alls, var det nåt kommersiellt, skulle jag bli nyfiken och undra vad som får någon att vilja göra en sån grej. JAG skulle aldrig vilja exploatera mig så, men jag skulle absolut inte _se ner_ på någon för det.

Jag skulle även hoppas att hon inte blivit utnyttjad eller utsatt för övergrepp. Jag har inget emot sexuell öppenhet eller erotiska skildringar på något sätt, men stora delar av porrvärlden, verkar ganska otrevlig...
  • Eisa

Jag hade velat se den. Sen hade jag pratat med henne om hur det var.

• giftgrodan
    Fuskmamma skrev 2010-07-30 16:16:10 följande:
    haha, knappast.
  • Midka
    susannemalmö skrev 2010-07-30 16:01:04 följande:
    Nä, jag vet ju inte vad du har gjort och är inte intresserad av att sätta en ettikett på dig eller någon annan bara för att döma.

Men att ha sex framför en kamera och få betalt är väl att få sex för pengar? Sen vill väl de flesta inte se sig själva som prostituerade och jag förstår om det är en vanlig syn på saken i porrbranchen.

Men som sagt, jag blir ledsen när jag hör om folk som säljer sex, oavsett om det är framför en kamera eller i en bil i en mörk gränd.
    Ja. Tänk att det är graderingar på vem som är en "riktig" hora!? Lyxprostituerad skulle antagligen inte vilja bli kallad hora, inspelad sex när man får betalt = inte hora... Jag blir förvirrad.

Är det någon gräns för inkomst kanske, som gäller? Eller det "egna valet"?

Jag är inte heller intresserad av att sätta etiketter på folk men det gör mig ledsen att man använder ordet hora som ett så nedsättande ord. Kanske är inte alla som säljer sex så stolta över det men det betyder inte att jag har rätt att nedvärdera dessa kvinnor. Spelar ingen roll om de gör det med stolthet eller utan.
  • ChoopChoopSong
    Midka skrev 2010-07-30 18:42:35 följande:
    Ja. Tänk att det är graderingar på vem som är en "riktig" hora!? Lyxprostituerad skulle antagligen inte vilja bli kallad hora, inspelad sex när man får betalt = inte hora... Jag blir förvirrad.

Är det någon gräns för inkomst kanske, som gäller? Eller det "egna valet"?

Jag är inte heller intresserad av att sätta etiketter på folk men det gör mig ledsen att man använder ordet hora som ett så nedsättande ord. Kanske är inte alla som säljer sex så stolta över det men det betyder inte att jag har rätt att nedvärdera dessa kvinnor. Spelar ingen roll om de gör det med stolthet eller utan.
    Det är ju så klassiskt också, att när KVINNOR har haft sex med många eller sex för pengar (i någon mening) så är de horor eller "tragiska". Men MÄN som gör samma sak, blir hingstar!

Man behöver inte gilla porr, men man bör åtminstone vara konsekvent. Hur kan man reagera positivt om man träffar en manlig porrskådis och sedan negativt om man träffar en kvinnlig? Hur tänker man då?

Med allt detta sagt, vill jag ändå tillstå att både kommersiell porr och prostitution, inte framstår som så trevligt alltid och att det verkar finnas mycket utnyttjande och tragiska människoöden i branschen. Men detta behövre ju inte gälla ALLA.
  • ChoopChoopSong

Man undrar ju hur många hade svarat om frågeställningen hade varit: "OM en MANLIG kollega till dig hade varit med i en porrfilm..."

Skulle det gjort någon skillnad? Skulle man sett på det annorlunda? Kan manliga porrskådisar vara "lösaktiga"? Kan de vara offer?

• susannemalmö
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-30 18:55:20 följande:
    Man undrar ju hur många hade svarat om frågeställningen hade varit: "OM en MANLIG kollega till dig hade varit med i en porrfilm..."

Skulle det gjort någon skillnad? Skulle man sett på det annorlunda? Kan manliga porrskådisar vara "lösaktiga"? Kan de vara offer?
    För mig hade det inte gjort någon skillnad. Jag tror absolut att manliga prostituerade kan vara offer i lika hög grad som kvinnliga. Jag tycker att det är sexbranchen i sig som verkar vidrig, inte de som jobbar inom den.
    Jag tror aldrig att jag har sett en enda person som lösaktig i hela mitt liv så där är svaret också samma oberoende kön.
  • LyckligtSlut

Tittade på filmen men sa inget till henne om att jag sett den. Jobbade som vanligt med henne såklart. Påverkar inte hur jag ser på en person, men är ändå nyfiken. Chockar inte mig så väldigt att folk har haft sex framför kamera.

PMS året runt :(
Svar på tråden Om en kvinnlig kollega till dig hade medverkat i en porrfilm, hur hade du reagerat då?