När slår man ett barn?
Jag och några vänner hade en diskussion om när gränsen går... Vi hade många olika åsikter men det var ganska intressant.
Vad tycker ni?
Jag tycker att gränsen går makabert när man ens höjer handen åt sitt barn.
Men jag tycker att man måste få ta i barnet, alltså typ hålla i armen, ta under hakan för att få kontakt (vid hysteriskrik)... så länge man inte gör det av ilska. Och så länge man inte är hårdhänt när man "tar i"...
Medans många tyckte att man får slå på fingrar, och nypa i kinder etc...
Och sen hade vi en diskussion om att dra i örat... Jag blev lite chockad när en mamma berättade att hon dragit sin dotter i örat, in i rummet... Alltså jag har tagit mathilda i örat en gång, men då var jag så jävla rädd så jag visste inte var jag skulle ta vägen, hon sprang in i ett område, och precis intill var det bilväg.. var lite lättare för henne utan vagn att ta sig över en lerig gräsmatta.. så hon kom en bit.. men jag tog verkligen inte hårt och drog inte alls, ... men jag trodde inte det var avsikten med att ta i örat... alltså att dra in ungen i ett rum...
Va tycker ni??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-29 04:14
Oke, det verkar som att vissa tog den här tråden helt galet åt fel håll... Jag vill förtydliga att fortsätter det med påhopp i tråden så kommer jag anmäla den personen. Jag menar personliga påhopp. För jag tror inte att någon mamma i den här tråden är ute efter att näcka sig och säga tt hon slagit sitt barn, utan det handlar om gränsen och varför och i vilka lägen. De flesta i tråden är övrenes om att så länge det inte är en upprepande händelse och barnet är strykrädd. Så får det hända till en viss gräns såklart... att slå upprepade gånger vid ett tillfälle är helelr inte okej. Men att ta i sitt barn i en viss situation, kan hända, och kommer förmodligen hända de flesta mammor... ingen är fläckfri....