• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • LeiaBus2010
    JePaLuLi skrev 2012-02-02 16:11:44 följande:
    Jag tänkte testa det här. Visste inte att man ska göra innan v 10 så jag ringde nyss till maken som är på affären :) Snart kommer han hem så då ska jag testa :)
    Va kul! jag gjorde det nyss, fast på "båda sätt". Bilder och förklaring kommer sen
  • JePaLuLi
    LeiaBus2010 skrev 2012-02-02 17:44:38 följande:
    Va kul! jag gjorde det nyss, fast på "båda sätt". Bilder och förklaring kommer sen

Spännande! Vårt vatten frös när jag skulle testa, men jag uppdaterar när jag gjort det

Väntar spänt på ditt resultat! 
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • LeiaBus2010
    JePaLuLi skrev 2012-02-02 18:08:25 följande:
    Spännande! Vårt vatten frös när jag skulle testa, men jag uppdaterar när jag gjort det

Väntar spänt på ditt resultat! 
    Haha, vilken otur, här stängdes spisen av mitt i kokandet :P Superskumt, ska bara lägga in bilderna på datornm men det blir om en halvtimma minst efter att jag nattat dottern... kan säga att jag fick 2 olika resultat på dessa 2 olika vis....

Man kan göra på det sättet som TS skriver ovan, men man kan även(Som jag sett vissa amerikaner göra)¨
    Endast koka upp vattnet sedan hälla det över kålen och låta stå i tio minuter tills det svalnat....

Så jag undrar vilket som är "det rätta" sättet Tungan ute 

Men jag återkommer såfort jag kan!!!  
  • JePaLuLi

Jag har mest hört om det andra sättet, att man häller vattnet över kålen...
    Mysko att det blev olika resultat, då måste nästan jag också testa båda sätten :)

• LeiaBus2010

Här kommer bilderna!

Bild 1 Båda tester. Test till vänster är  vatten över kålen, test till höger är allt samman kokt
    Som det ser ut på denna bild så är båda fallen solklara flick resultat, MEN testet till vänster skimrar lite mer rött i verkligheten....

Bild 2. 
    I Lanpskenet så var testet till vänster mer rött än på bild, men här lila. Man ser alltså en markant skillnad på det sammankokta och det överhällda. Det sammankokta har en mycket mörkare färg och är troligtvis mer trovärdigt??

MEN! Självklart har vi en tredje bild då SAMBON min också testade för att se så det stämde! Han är kille så han SKA/BORDE ju få ett rött test!!..... eller hur... bilden kommer nedan...

• LeiaBus2010

SAMBONS TEST!!! WOW han är en pojke! 

Tungan ute

DÄRAV drar jag min slutsats att mina test verkligen är FLICK resultat!

Ska göra ett imorgon också på morgonurin....

Vad tror ni om detta? (Mina tester alltså) Då det vänstra är mycket ljusare... 
  • LeiaBus2010

Är du säker på att det inte skiftade det minsta lilla mot Rött? Om du höll de mot lampan? För som jag sett andras test på Youtube så har DOM sett flicka, alltså lila, men JAG har sett ett pojkresultat, det räcker att det bara skiftar minsta lilla mot rött så är det ett pojkresultat. Dom har dessutom fått pojkar Tungan ute

Jag fick nu på morgon urin idag, ett pojkresultat, bild kommer här.
    Men det ser nästan lila ut om man inte har det i ljuset.

Ljusstaken till höger är rktigt mörklila....

• salamanda

Jag bara undrar, kan det inte vara så att ni fick lila för att ni är kvinnor? Din man fick ju rött för han är man och du lila?

Eller är det någon som fått rött?

• Malvina89

Jag har drömmande om min barn jag kommer få pojke

Men om de blir flicka gör inget de med

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!