Ålder: 31
Relationsstatus:gift
1.Vad var orsaken till att du berättade om din rädsla?
Förstår inte frågan riktigt...berättade för vem? BM? andra?
Till BM: För att ha en rak och ärlig konversation med henne
2.Har du fått information om behandling av förlossningsrädsla? Om ja, beskriv i så fall hur.
Ja, Freja BM på förlossningen.. totalt värdelöst. Hjälpte ingenting. Läser mycket själv på nätet och böcker i hopp om att bli lugnare den vägen i denna graviditet.
3.Om du tänker kring din graviditet och kommande förlossning, kan du sätta ord på vad du är rädd för?
smärtan, har grym foglossning och kommer det att göra ännu ondare under förlossningen(foglossning i blydgbenet),så ja då självdör jag ;) Smärtan i huvudtaget..skämmer mig. usch. blir nervös av att bara skriva om det.
4.Vad tycker du att man gjort åt saken att många kvinnor är förlossningsrädda?
Ingenting.. man måste tjata sig till kejsarsnitt, man måste tjata sig till igångsättning.. helt sjukt fel tycker jag. Man måste lyssna på vad KVINNAN vill och göra det så hon känner sig nöjd, hon ska inte behöva tjata sig till allt. Det är ju ändå hon som ska föda.
5.Är du gravid? Om ja, är detta första barnet du ska föda?
ja med andra barnet. första fick jag kejsarsnitt för att jag är rädd( jag hade sån tur jag slapp tjata det minsta för att få ks), denna gång vill jag testa vaginalt men är fortfarande dörädd