-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?
-
Han får lyssna på vad han vill men JAG hade aldrig lagt pengar på sådan skit, även om det var som present till honom.
Dock hade jag nog undrat om min sambo fått en plötslig stroke om han började lyssna på sånt. -
Länge leve Eddie <3 Han är ju kung!
"Götebörg 15, vi e snart i Götebörg Börje.. Götebörg 9, hur fan sa ri hat?... (BÖRJE).. Götebörg.. va.. 4? Jaha men... Nu e vi inne i skoga... (BÖRJE BÖRJE!!).. Jaha jasså de va Götebörg... Fan va re dunkar i plåten Börje, jasså de va fölk samling (BÖRJE!!!)" Faan va underbar han e ♥ -
-
han har gjort möö underbart :)Tattooed mom skrev 2010-11-08 22:20:02 följande:
#%21">
" target="_blank">
#!
nej den är inte kränkande på något visbara helt underbar <3
sket löjligbalad är nog min favvo den å sverige kompaniet (den är varken seriös eller oseriös på nåt sätt) -
:D Kannoners!!!Tattooed mom skrev 2010-11-08 22:20:02 följande:
#!">
" target="_blank">
#!
nej den är inte kränkande på något visbara helt underbar <3
-
hur fan kan det här vara kränkande eller dålig/stötande text?
då är texteen till ac/dc TOUCH TOO MUCH värre snusk
-
He he, jag skulle snarst bli overlycklig over att han dels hade lart sig svenska och dels delade min kiss-och-bajshumor. Klart att jag skulle kopa den i julklapp at honom!
-
Respekt!isolande skrev 2010-11-08 15:53:12 följande:jag skulle göra slut
-
Haha inte en chans. Om jag var tillsammans med en kille som lyssnade på Eddie Meduza skulle jag gråta blod.
-
Fasen, jag ÄLSKAR AC/DC! Tack för att du "lurade" mig att lyssna på dem såhär på morgonkvisten, underbart! Sedan drar vi "You shook me all night long" också. Har ett förslag till, Judas Priests "Turbo lover", den är ju riktigt snuskig. Men det är ingen som tänker på hur supersnuskiga texterna är när de är på engelska, då bara rinner de in i ena örat och ut genom det andra. Men jag brukar lyssna på texterna, man missar så mycket annars...sundsvallman skrev 2010-11-08 22:47:00 följande:
" target="_blank">
hur fan kan det här vara kränkande eller dålig/stötande text?
då är texteen till ac/dc TOUCH TOO MUCH värre snusk
Eddie Meduza är ingen favorit hos mig, men han är lite festlig. TS, Köp skivan and sing along! -
valkyrian skrev 2010-11-09 08:09:43 följande:Haha inte en chans. Om jag var tillsammans med en kille som lyssnade på Eddie Meduza skulle jag gråta blod.
-
Tar man Eddie på allvar och börjar gnälla om kvinnoförnedrande då har man verkligen tappat allt spår av humor och självdistans.
-
sen kan vi ju ta KISS great expectation:) vad jag menar bara är att Eddie har gjort mycket seröst som folk glömt bort tyvärr.kallelina skrev 2010-11-09 09:42:46 följande:Fasen, jag ÄLSKAR AC/DC! Tack för att du "lurade" mig att lyssna på dem såhär på morgonkvisten, underbart! Sedan drar vi "You shook me all night long" också. Har ett förslag till, Judas Priests "Turbo lover", den är ju riktigt snuskig. Men det är ingen som tänker på hur supersnuskiga texterna är när de är på engelska, då bara rinner de in i ena örat och ut genom det andra. Men jag brukar lyssna på texterna, man missar så mycket annars...
Eddie Meduza är ingen favorit hos mig, men han är lite festlig. TS, Köp skivan and sing along! -
Fast t.ex Volvo, Evert, Sveriges kompani och Timber (skolans elevhems "nationalsång") är ju roliga och inget att ta så seriöst. Visst, fula ord kunde han, men som några sagt, det är inte fritt från dem i andra populära låtar heller.
Många låtar är ju svenska covers (exv. Dunder och snus som i original heter Cigarettes, whiskey and wild women.)
-
Fast man kan ju tycka att Eddie Meduza är skit utan att "börja gnälla om kvinnoförnedrande". Nu valde jag det alternativet ändå eftersom det alternativet jag ville ha "Absolut inte. Vill min sambo ha skit får han köpa det själv." inte fanns med. Andemeningen är den samma, d.v.s. ALDRIG.John D skrev 2010-11-09 11:11:03 följande:Tar man Eddie på allvar och börjar gnälla om kvinnoförnedrande då har man verkligen tappat allt spår av humor och självdistans.