• stina01

kissemurra

När min dotter som snart är 3 år även kallade framsidan för rumpan kom jag på att det var dags att ha ett snack. Hade sen tidigare bestämt att inte använda ordet kissemurra (som mina föräldrar gjorde) utan jag hade planerat att komma på något mera fint. När jag nu igår skulle berätta för dottern att baksidan heter rumpan men framsidan heter.. så kom jag inte på nåt extra fint. Snippa eller framstjärt kommer inte på fråga i den här familjen, så nog blev det kissemurra iallafall. Min dotter prövade ordet, verkade gilla det och jag känner mig ändå rätt nöjd. Kissemurra får det bli, det känns bra. Men, vad kallar ni era barns?

• Svar på tråden kissemurra
  • white trash mia

Eh, det är väl ingen som kallar snoppen för kissemurren? Nej, precis. Så varför ska man kalla tjejernas för nåt himla kissnamn?!

• Queenie70

. Själv tycker jag att ordet snopp är så larvigt så det kommer inte i fråga. Jag ska lära honom att det heter kisskorven. Vem bryr sig att folk inte kommer att fatta vad han pratar om bara jaaaag får visa att jag minsann går min egen väg...*trött*

Ajö...

• La Lola
    Queenie70 skrev 2011-01-06 09:48:42 följande:
    . Själv tycker jag att ordet snopp är så larvigt så det kommer inte i fråga. Jag ska lära honom att det heter kisskorven. Vem bryr sig att folk inte kommer att fatta vad han pratar om bara jaaaag får visa att jag minsann går min egen väg...*trött*

Ajö...
    Drömmer
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Punkster
    white trash mia skrev 2011-01-06 01:48:16 följande:
    Eh, det är väl ingen som kallar snoppen för kissemurren? Nej, precis. Så varför ska man kalla tjejernas för nåt himla kissnamn?!
    Kisselinken har jag hört några gånger. Men det låter ju hur larvigt som helst. Snopp och Snippa är bra och smidigt.
  • pluppfamiljen

Mumsan säger vi 

5 barns mamma
  • pluppfamiljen

Hi hi sen har ni säkert hört talas om mamman som sa så här det heter Slidan men vi säger snäckan. En dag så bakade de kanel snäckor på förskolan och då sa hennes dotter det heter slidor men vi säger snäckor...  

5 barns mamma
  • Queenie70
    pluppfamiljen skrev 2011-01-06 11:12:34 följande:
    Mumsan säger vi 
    Såklart ni gör...

Och när kissekorven och mumsan möts så har vi verkligen på ett effektivt sätt försvårat för våra barn att komunicera omkring kön och sin kropp *high five*

*ok jag SKA hålla mig ifrån denna tråd nu*
  • JeanneDArc

Mumsan.. det lät ju inte direkt rumsrent *haha* Vilken mumsig en... ehm.. njääää

• white trash mia
    pluppfamiljen skrev 2011-01-06 11:12:34 följande:
    Mumsan säger vi 
    Ja, för man ska ju mumsa på den? Och snoppen kan man ju kalla för sugproppen för den ska man ju suga på?
  • Aikotakara

Då jag växte upp kallade vi det för skrutta. Har hört andra familjer som säger mutta, framstjärt och rosett.

Men jag håller med om att snippa är ett bra ord. Det kommer nog jag börja använda i framtiden till mina barn :)

• Diablo

Vi kallar det för kissen, eller kussimurran. Kärt barn har många namn. Det känns inte så viktigt, vi har även många namn för snoppen! Tror att det är vi vuxna som gör det till en större sak än det är!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Mosaik

När jag var liten sa vi kissemurra, skulle jag aldrig lära mina barn. Snippa säger vi här, snopp och snippa känns lika.

• white trash mia
    Queenie70 skrev 2011-01-06 09:48:42 följande:

Ajö...
    Håller med!

TS tror du att din dotter skulle gå till doktorn och säga att hon har ont i kissemurran? Nej precis. Lär era barn ord som är socialt accepterade och fungerar i allla sammanhang. VAD är det för fel på snoppen och snippan?

Tänk till exempel om barnet har fått urinvägsinfektion och ska berätta för fröken på förskolan att det svider i... mumsan? Öh?
  • Queenie70
    white trash mia skrev 2011-01-06 22:21:56 följande:
    Håller med!

TS tror du att din dotter skulle gå till doktorn och säga att hon har ont i kissemurran? Nej precis. Lär era barn ord som är socialt accepterade och fungerar i allla sammanhang. VAD är det för fel på snoppen och snippan?

Tänk till exempel om barnet har fått urinvägsinfektion och ska berätta för fröken på förskolan att det svider i... mumsan? Öh?
    Eller ännu värre...går till dagisfröken och talar om att Farbror Bertil gillar att kela med mumsan.....
  • stina01
    Rynkar på näsanSom sagt, från och med nu heter det snippan och inte kissemurran. Vi har förstått att det är det bästa för barnet och alla inblandade.
  • Bengt-Martin

Självklart heter det mutta eller vagina respektive penis och köttkörv.

Svar på tråden kissemurra