Det här med egen tid
Hur gör ni med er "egna tid" i era familjer?
Alltså då ni på egen hand hittar på något (ej storhandla!!) tex träffar vänner, kanske frissan eller tränar.
Ja sådant som ni gör bara ni utan barn och utanför hemmet.
Vi får barn nr 2 nu i oktober och har redan börjat prata lite smått kring hur vi ska lägga upp egentiden för båda föräldrar.
Med barn nr 1 hittade jag nästan inte på någonting utanför hemmet medan min man gjorde ganska mycket och det ledde till en hel del sura miner från min sida.
Självklart är jag medveten att det var helt och hållet upp till mig att också hitta på något på egen hand. Men, det blev liksom inte så och då tyckte jag istället att min man "hittade på jättemycket saker".
Iallafall så ska vi ändra på det nu och se till att det blir rättvist för båda parter. För, jag anser att egentid är bara bra för oss med barn. Man måste ladda batterierna, måste få lämna sin roll som mamma/pappa för ett par timmar för att orka och fylla på med ny energi.
Jag kan lätt tänka mig att vid varje ny månad sätta mig ner och boka in dagar för varje person som blir bundna för en själv.
Då är båda inställda på det och förhoppningsvis blir det inga sura miner kring vem som gör mest eget osv.
Lika många dagar för båda såklart.
Hur gör ni andra?
Ge mig gärna tips :)