• MariaElionora

Vilken är Sveriges värsta stad?

Inspirerad av tråden om bästa staden så undrar jag vilken stad i Sverige ni tycker absolut sämst om?

Ni får vara hur subjektiva ni vill

• Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?
  • ejm
    Upptagen skrev 2011-11-21 20:07:11 följande:

Samma här! Vart i Höga Kusten? (om jag får vara nyfiken).

Dollar måste du besöka, mkt trevligare än i Härnösand! Sen pratar många vaaarmt om kebabstället bredvid dollar, jag var tyvärr inte så impad själv men tydligen tog jag fel dressing?

Är lite förvånad över att min stad Sundsvall inte har nämnts än, folk brukar ogilla Sundsvall pga alla härliga fabriker, man kan väl kanske även tillägga den döda stadskärnan, men i övrigt gillar jag själv stan så jag känner mig glatt överraskad.

Klart du får vara nyfiken Flört Har stuga i Häggvik, nedanför Mannaminne! Ni då?

Har faktiskt aldrig besökt någon Dollarstore, men det är nog för att min mamma jämt tjatar om hur bra det är. Det är typ den största händelsen på hela året, men då hon tycker det är stort att åka på ica, så har jag inte lyssnat så mycket på henne Skrattande 

Sundsvall ligger också långt upp på min lista över värsta städer. Har inte varit så mycket i Sundsvall, men Max är alltid givet! Ogillar det mest för att det typ är den segaste sträckan på E4:an och alla dessa rödljus Obestämd   
  • trettioplus

Skutskär är verkligen inget roligt ställe. Jag kan inte förstå att någon vill bo där, med tanke på att det är fult, inte har någonting annat än en genomfartsled och dessutom luktar illa. Alla som åkt tåg mellan Uppsala och Gävle vet att det är där man håller andan.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • blåbär02
    Pumpkin skrev 2011-11-22 10:09:13 följande:
    annah02: Östersund är jättemysigt

Kul! =) Ska bli skoj att åka dit senare i vinter!
  • vaniljbullen
    Juli2010 skrev 2011-11-21 16:40:51 följande:
    Åh, jag kom på en till: Habo. Kräks
    !!!!
  • MrsLondon
    ejm skrev 2011-11-22 09:56:12 följande:
    Bor i Stockholmsområdet sen 5 år tillbaka, men kommer ursprungligen från Umeå. I sommar flyttar jag äntligen tillbaka Skrattande

Tycker synd om dig som är uppvuxen i Kramfors Flört Men det kanske var bättre förr? Innan de drog om E4:an?   
    Neee... Kramfors har alltid varit hemskt =)
  • Upptagen
    MrsLondon skrev 2011-11-22 08:13:12 följande:
    Haha Kramfors vann :D   Måste nästan meddela deras tidning
    Kan vara det största som har hänt dem på ett tag...
  • rednose

Idag är det otvivelaktigt Göteborg. Svårt att bli tristare än såhär. Ööörk!

• Upptagen
    ejm skrev 2011-11-22 10:02:36 följande:
    Klart du får vara nyfiken Flört Har stuga i Häggvik, nedanför Mannaminne! Ni då?

Har faktiskt aldrig besökt någon Dollarstore, men det är nog för att min mamma jämt tjatar om hur bra det är. Det är typ den största händelsen på hela året, men då hon tycker det är stort att åka på ica, så har jag inte lyssnat så mycket på henne Skrattande 

Sundsvall ligger också långt upp på min lista över värsta städer. Har inte varit så mycket i Sundsvall, men Max är alltid givet! Ogillar det mest för att det typ är den segaste sträckan på E4:an och alla dessa rödljus Obestämd   
    Ohh, där är det fint! I närheten av Norrfällsviken har min familj hållt till de senaste trettio åren.

Sundsvall är faktiskt trevligare än man kan tro, om än lite väl dött om man är van vid mer levande städer. Jag å andra sidan gillar ju lantlunken så jag passar bättre här än söderöver där jag bott förut. Förhoppningsvis blir trafiksituationen bättre när nya E4:an är klar, precis som det blev när man slapp åla sig genom Björklinge förut...
  • Anghammarad
    rednose skrev 2011-11-22 13:55:10 följande:
    Idag är det otvivelaktigt Göteborg. Svårt att bli tristare än såhär. Ööörk!

Regnar det?

Dum fråga egentligen. Skiter björnar i skogen liksom

• Äppelpaj80
    Anghammarad skrev 2011-11-22 14:11:00 följande:

Regnar det?

Dum fråga egentligen. Skiter björnar i skogen liksom

• Anonym (Linköping)

Linköping är verkligen en riktig drägghåla och har varit i ett antal decennier. Det ökända Skäggetorp, som var ett problemområde redan på 80-talet, är ändå ganska respresentativ för en sorts Linköpingsmentalitet. Närliggande Norrköping är hundra gånger bättre och tryggare, och är numer en inflyttningsort, medan Linköping är en utflyttningsort.

• Freddie K

Rent generellt skulle jag säga Eskilstuna. Jag bor inte där själv, men har varit och bott där förut och de senaste 20 åren har man fått höra en massa skit om den staden.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?