• Nattastrand

Behöver hjälp angående tradera fajt.

Hej allesammans!
    Jag har köpt en Boomerang jacka från tradera. I annonsen så stod det att den var inköpt sent förra vintern och är fräsch och super bra skick. betalade 2500 + frakt 85 kr.
    Fick hem den igår och kunde läsa på numret på jackan att den är tre år gammal alltså 2008. Sen luktar den vind och på armarna är det glansigt/slitet. lapparna inuti är slitna.

Kontaktat säljaren som säger : Du får sälja vidare jackan!!! om du inte tycker om den!! Jag har inte köpt den från en affär.

Skriver då tillbaks till henne; Då får du skriva det i annonsen , att du har haft den i ett år men inte är köpt då.
    och att skicket inte är bra och vill inte betala fullt pris. Trodde jag hade betalat för en jacka som var köpt från butik förra vintern och den var så gott som ny.

Hon skrev att vi skulle prata mer ikväll när hon kommer hem från jobbet.
    och det skrev hon imorse. Inte hört något ännu.

Hur mycket tycker ni att det är rimligt att begära tillbaks? jagvill ha kvar jackan, men måste kemtvätta den först för den luktar.

Hjälp nån?

• Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.
  • Nattastrand
    Erin skrev 2012-01-07 20:13:36 följande:
    Häng inte upp dig mer på det där med adressen utan se till att avsluta affären så snyggt det går, och gå sedan vidare. Så tycker jag i alla fall.
    Ja men hon har uppgett fel efternamn. Har sagt 500kr till henne, nu när jag vet mer fakta, att hon lura med avsikt och att jag har bevis på det. men hon nekar bara. så blir tradera jag kontaktar .
  • Erin

Jag gissar att de anser att ord står mot ord, och att de inte blandar sig i. Jag hade nog försökt komma överens, som jag skrev, men var och en väljer själv...

• strongenough

Jag tror inte dem tar ord mot ord när säljaren själv klagat på jackan

Jag hade vägrat behålla jackan. Aldrig jag hade velat köpa något av någon som försöker lura mig. 

• Twins2
    Erin skrev 2012-01-07 20:29:05 följande:
    Jag gissar att de anser att ord står mot ord, och att de inte blandar sig i. Jag hade nog försökt komma överens, som jag skrev, men var och en väljer själv...

Personen som ts köpt jackan av har ljugit om många saker i sin annons. Hon har kopierat samma anonns rakt av från den hon köpte jackan av och var själv missnöjd med att så mycket inte stämde. Och har tillock med tagit några av bilderna från annonsen hon köpte jackan från.  
  • Nattastrand

hon vägrar ge mig några pengar. vet ej mer vad jag ska skriva till henne för att vi ska komma överens .

• Jenny Hä

Ord står inte mot ord för det finns bevis i annonserna att hon ljugit

• Twins2
    Jenny Hä skrev 2012-01-07 20:32:42 följande:
    Ord står inte mot ord för det finns bevis i annonserna att hon ljugit

Läs mitt inlägg #114.
  • Nattastrand

kanske ska fråga henne varför hon angivit fel efternamn. och att det blir nog tradera och polis inte så glada över att se. men om jag får tillbaka det jag angivit så är vi kvitt. nått i den stilen. vad tror ni?

• Nattastrand

ja det stämmer och nu efternamnet som inte stämmer med adress. men adress stämmer med efternamn i mailnamnet. snurrigt men sant. kanske borde hon veta det, att jag vet att hon sagt fel efternamn i.

• Twins2
    Nattastrand skrev 2012-01-07 20:38:35 följande:
    ja det stämmer och nu efternamnet som inte stämmer med adress. men adress stämmer med efternamn i mailnamnet. snurrigt men sant. kanske borde hon veta det, att jag vet att hon sagt fel efternamn i.

Anmäl till tradera och polisanmäl istället för att tjafsa mera med henne.
  • Nattastrand

Do

Twins2 skrev 2012-01-07 20:41:18 följande:
    Anmäl till tradera och polisanmäl istället för att tjafsa mera med henne.

tradera har vell stängt på helger? måste kolla upp det.
  • Jenny Hä

Maila tradera för det kan du göra nu

• Lördagkväll

POLISANMÄL henne för bedrägeri.

• Nattastrand

hej har mailat tradera. dom har skickat mail till henne att hon ska kontakta mig. vilket hon inte gjort. dom har sagt till mig att dom ska se över ärendet om hon ska stängas av. så än så länge händer det inte mycket .

• Isbit

Tradera brukar ju svara att dom inte kan göra nåt.

Svårt att göra nåt åt.

Svar på tråden Behöver hjälp angående tradera fajt.