• suntförnuft

IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)

Hej !

Nu är det ÄNTLIGEN dags att börja med första IVF:en i Mars. Jag är nervös, men samtidigt otroligt laddad inför den här resan!!! :) Jag ska köra korta metoden och beräknas börja spruta v.9.
    Jag har hoppat in och ut i flertalet trådar. Alla har hela tiden legat steget före mig och därför har jag inte känt mig delaktig eller kunnat dela så mycket med de andra.

Det borde vara NÅGON som kör igång i Mars mer än jag ? :) Vi kan väl dela tankar, oro, positiva besked, graviditetsymtom.. Ja, allt som hör till ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 18:23
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    metbäcksfru - 10/3
    CML - 14/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    nl2012 - 5/4
    Önskaren - tidigt i april

SPRUTSTART:
    Suntförnuft - 25/3
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15
    Woman71: slutet av mars

ÄGGPLOCK:
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    martini bianco - TD 31/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-02 21:58
    SPRAYSTART:
    Vågatillslut - 4/3
    kivik - 26/3
    Lillflickan - 27/3
    Lillstoran - 29/3
    M I M M I - 31/3
    xlitenx - 31/3
    Önskaren - 4/4
    nl2012 - 5/4

SPRUTSTART:
    metbäcksfru - 28/3
    Anzz - 28/3
    Woman71 - slutet av mars
    VåratLiv - 4/4
    CML - 4/4
    Chicky01 - 8/4
    Thelmas - vecka 11-12 ?
    jonel - april månad
    fridalilla - vecka 15

ÄGGPLOCK:
    Suntförnuft 4/4
    bailey - 8/3

RUVARE:
    moniquee83 - TD 27/3
    Ernie76 - TD 3/4
    Liwa - TD 4/4
    Thunderkatten - TD 6/4
    Mrs Lilac - TD 6/4
    ak15 - TD 9/4
    Myriz - TD 11/4
    Dorisa - TD 11/4
    honeybunny78 - TD 12/4
    Serafine 84 - TD 13/4
    tsm - TD 13/4

GRAVIDA:
    pixerpie - BF november
    Bella 81 - BF 3/12
    martini bianco - BF 4/12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-01 19:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-354/m67323360.html

• Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)
  • Lillflickan

Ja, det är så mysigt när han börjar prata. Nya ord varje dag. Han är så charmig och mysig. Men med temperament!

Det har varit jobbigt för mig att bearbeta att läkarna inte tycker jag ska vara gravid någon mer gång. Särskilt som de inte verkar ha en aning om hur och vad som hände och vad det är för risker. Vi hade tänkt att inte skydda oss och se vad som hände. Nu blev det helt tvärtom. Svårt att bearbeta. Men det kändes ju värre att inte få något barn, men då hade jag hopp. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller inte och det är det som är jobbigt. Vill gärna ha minst en till.

• Baby Lei
    Lillflickan skrev 2015-01-29 23:24:44 följande:

Ja, det är så mysigt när han börjar prata. Nya ord varje dag. Han är så charmig och mysig. Men med temperament!

Det har varit jobbigt för mig att bearbeta att läkarna inte tycker jag ska vara gravid någon mer gång. Särskilt som de inte verkar ha en aning om hur och vad som hände och vad det är för risker. Vi hade tänkt att inte skydda oss och se vad som hände. Nu blev det helt tvärtom. Svårt att bearbeta. Men det kändes ju värre att inte få något barn, men då hade jag hopp. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller inte och det är det som är jobbigt. Vill gärna ha minst en till.

Vilken situation ni har hamnat i! Finns det någon expert på området ni kan få träffa, det verkar ju helt galet att läkarna ska hålla på och gissa och vela fram och tillbaka. 
  • Lillflickan

Jag vet inte om det hjälper att försöka utreda vidare. Svårt för någon som inte var med. Det är nog bara att acceptera att läkarna inte vet. Så får vi bestämma om det är värt att chansa eller inte.

• mikaaaela

Hej jag är ny här, roligt med en tråd för alla som börjar i mars :) 
    Jag tog första sprutan i fredags och beräknad äggplock är just nu v.13 om allt går som det ska :) 

Lycka till allihopa, Kram!

• Stockholmsmilen

Jag fick också plus redan på RD 7 på kvällen men det var så svagt, svagt och subtilt att man fick ha förstoringsglas. Nu var det visserligen 2-dagars. Det blev starkare och starkare och idag har vi ett barn som fyller 2 år i augusti.

• Stockholmsmilen

Antar att det är 5-dagars?

Mitt plus RD 7 på kvällen var inte alls så starkt. Det var mer eller mindre omöjligt att se.

• ak15

Nej det är tredagars odlat en på 7 celler och en på 9 celler :)

• Stockholmsmilen

Aha då är det som att få ett plus på RD 8. Mitt plus som ledde till dottern, på kvällen var så subtilt och hårfint att man fick vända och vrida i starkt ljus i alla möjliga vinklar. Sedan blev strecket starkare och starkare för var dag.

• Baby Lei
    ak15 skrev 2015-04-01 09:46:46 följande:

Ruvdag 9 :)

Wow! SÅ spännande! Har det gått bra?
    Jag håller tummarna för dig!

Igår fyllde min lilla pojke 2 år! Hur är det möjligt?!? Jag hade lätt kunnat leva de här två åren om och om igen. Det har varit en fantastisk resa. Jag hade inte kunnat föreställa mig hur det skulle vara att bli förälder. Och tur var väl det när vi kämpade som mest. 
  • ak15

Hej.. Vi förlorade våran lilla son i juli :(..... Nytt paket nu och två små embryos tillbaka :) och vi fick plus idag 14 dagar sen äp..och vi fick även 4st blasto till frysen ..

Hur går det för er andra?
  • pixerpie

Beklagar ak, vad hände? Mina barn förlorade en liten kusin för 1 år sedan. Fruktansvärt.

Grattis till nytt plus! Tummar! Hoppas nu det ska gå vägen.

Här rullar det på! Vågade väl aldrig tro att jag skulle bli trebarns mamma när vi kämpade som mest för vår mellantös. Blev ju sen oväntat men välkommet spontan gravid.

• ak15

Han dog i magen tre dagar innan rul av en ovanlig bakterie :( men vi har fått begrava han bredvid min farmor och farfar och han har fått en gravsten <3 har varit en otrolig jobbig tid :(

Ja tänk va häftigt :) tänk va tiden går ... Nyss kämpade vi alla tillsammans för första bebisen :)

• Baby Lei
    ak15 skrev 2016-02-09 22:10:34 följande:

Han dog i magen tre dagar innan rul av en ovanlig bakterie :( men vi har fått begrava han bredvid min farmor och farfar och han har fått en gravsten <3 har varit en otrolig jobbig tid :(

Ja tänk va häftigt :) tänk va tiden går ... Nyss kämpade vi alla tillsammans för första bebisen :)

Men så fruktansvärt AK! En sån katastrof. Jag är så hemskt ledsen för er skull!

Och samtidigt, vilken lycka med ett fint blått plus! 

Vilken känslomässig bergochdalbana ni levt i det senaste året.
    Hoppas att du kan ta in lyckan och vågar njuta lite av att vara gravid.

Många många kramar från mig

Svar på tråden IVF-start Mars 2012? Vi gör det här tillsammans :)