• Anonym (Ouch)

Glidmedel, använder ni det ?

Tänkte kolla hur många det är som faktiskt använder glidmedel under penetrerande sex! Lade bara till 2 svarsalternativ för enkelhetens skull

Har fått för mig att det är rätt ovanligt att använda glidmedel under samlag, att det typ mest är äldre par som gör det...

Ni som använder det - av vilken anledning gör ni det ? Upplever ni förbättring på något sätt ?   

Funderar dock själv på att investera i något bra glidmedel eftersom jag inte orkar få friktionsskador i fittan mera Tungan ute Har ni tips på något bra glidmedel till mig ?
    Har förstått att silikonbaserat är bäst, stämmer detta ?      

Är tacksam för era svar! {#emotions_dlg.flower} 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?
  • Anonym (Anno Nym)

Hur applicerar ni glidmedlet vid sex.
    Smörjer ni öppningen eller trycker ni inndet med fingrarna?

• Anonym (Torrt)

Ja massor, hon är torr som fn. Typ klimakteriehäxa.Hon köper en blå tub på apoteket som hon får fetta in bävern med. 

• Anonym (R)

Använder oftast glidmedel! Tycker det är fantastiskt bra! Oavsett om min Sambo är tillräckligt våt eller ej tycker jag det höjer upplevelsen! Tycker själv som man att silikonbaserad är skönast men vet inte om det på någotvis ställer till det för kvinnor? Med PH balans osv? 

men absolut! Mer glidmedel åt folket!! 

• Anonym (Jadå)

Vid fisting ja. Kan funka utan men det blir bättre med. Sen kan det vara nice med ett värmande för klitoris enbart.

• Anonym (Gng)

Ja, jag är väldigt blöt själv men det är inte samma sak som glidmedel. Helt annan konsument, mjukt, varmt och mysigt. Sedan jag började med det så går det inte att inte använda det.

• Anonym (Gng)
    Anonym (R) skrev 2024-09-18 20:52:52 följande:

Använder oftast glidmedel! Tycker det är fantastiskt bra! Oavsett om min Sambo är tillräckligt våt eller ej tycker jag det höjer upplevelsen! Tycker själv som man att silikonbaserad är skönast men vet inte om det på någotvis ställer till det för kvinnor? Med PH balans osv? 

men absolut! Mer glidmedel åt folket!! 

Precis! Det handlar ju inte om att man inte är våt. 

Är man inte våt alls så ska man ju inte använda det, som att tvinga kroppen. 

Glid förhöjer ju bara hela grejen. 

• Anonym (Gng)
    Gosalyn skrev 2012-08-01 14:17:53 följande:

Ja, alltid till förspelet, är lättare för mig att komma om min sambo har glidmedel till klitoris, kan komma utan men mycket svårare, aldrig till själva sexet sen behöver vi.

Jaaa stor skillnad, speciellt den värmande! 
  • Anonym (Bertram)

Min fru har haft cancer i underlivet och är skör, hon är 65 år. Vi använder alltid glidmedel, och bara en stunds penetration innan det blir obehagligt för henne. Sen har hon glid på sin satisfyer, och jag i min masturbator, och hon på sina fingrar i min stjärt. Glid är toppen. Musvalla!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Våt)

Nej jag blir plaskvåt när jag har sex  

• Anonym (Man)

Vi använder Pjur silikon hos oss och den fungerar riktigt bra. Vi använder glid ca 90% av gångerna pga att det blir bättre för oss. 

• Anonym (Glidis12)
    Anonym (ey) skrev 2012-07-30 19:15:35 följande:

Använder bara extra glid vid analsex. TS - KÖP inte GLIDMEDEL. Alla är dåliga. Inget glidmedel är bra. Använd olivolja ist. Det har rätt ph-balans och är naturligt.

Har man inte olivolja hemma och är kanske sjuk ... är ju alltid hoppet att man har en förpackning majsstärkelse hemma
  • Anonym (wetwetwet)

Jag använder alltid ngn olja är oskönt att massera mig själv därnere annars får partnern smeka o teasa med händerna o munnen över kroppen och fittan så jag blir våt, få mig att komma nån gång innan det blir penetration, massera klitoris samtidigt, växla mellan g punkten och köra långsamt och teasa med penisen utanför fittan, så man blir kåtare våtare 
    växla lite däremellan blir våtare 

• Anonym (Jk)

Använder inte det men kanske borde för ibland är det svårt just när han ska komma in, har opererat en förlossningsskada så är lite tight i öppningen. Men sen när han väl har kommit in behövs det inte. 

Har förresten läst att om man försöker få barn är vissa glidmedel inte bra, minns inte vilka sorter som är ok och vilka som inte är det. Det gör vi inte nu (är gravid och klar efter den här gången) men tänkte om nån annan läser :)

• Anonym (wetwetwet)
    Anonym skrev 2012-08-01 02:13:05 följande:

hm jag har ej haft samlag mer än 6ggr, pga vestibulit, men jag har upptäckt xylocainsalva och det funkar, dock tar det bort känslan när man kommer, men annrs är det perfekt och fd killen kände det så då kunde jag fråga honom om jag komSkäms

Lider med dig jag hoppas du kommer ur det !

Har själv haft det, det tog ett antal år att bli ifrån det, sökte inte hjälp, använde fingrar, o mindre  dildo att försöka träna bort smärtan på egen hand vilket typ var självskadebeteende när jag ser tillbaka på det, ont som fan gjorde det.

finns speciell hjälp att få dilatorer där man går stegvis fram, fysioterapi o annat, det är vanligt så be sjukvården kvinnorehab eller liknande om hjälp ! 

samlag när man inte varit kåt, hårt sex o smärta pga sex inte bra bör man undvika det är det som orsakar vestibulit !!!
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Jk) skrev 2024-11-12 09:53:58 följande:

Använder inte det men kanske borde för ibland är det svårt just när han ska komma in, har opererat en förlossningsskada så är lite tight i öppningen. Men sen när han väl har kommit in behövs det inte. 

Har förresten läst att om man försöker få barn är vissa glidmedel inte bra, minns inte vilka sorter som är ok och vilka som inte är det. Det gör vi inte nu (är gravid och klar efter den här gången) men tänkte om nån annan läser :)

Då är det bra å hjälpa till lite när den ska in.

Om man börjar med å rida så har det hänt att den hamnar snett och böjs innan den kommer in.

För att sedan hamnar rätt i öppningen efter ha fått lite av det naturliga glidet på ollonet  å då åker den in av farten, är den ena på väg ned å den andra upp i rörelserna så det kännas lite extra.

Men var glad för att du är tight i öppningen, det är ju bara en fördel. :)

Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?