• CillaL

    Mammor i Varberg

    Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

    Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

    Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

    Hoppas på ett svar!

    Mvh/ Cecilia  

  • Svar på tråden Mammor i Varberg
  • marmelad

    Det ser ju iofs ut att bli ganska fint väder imorgon, så mitt förslag är annars att ses i typ societetsparken och fika ute? Så slipper barnen sitta still, och kan leka istället. Men det kanske är för kallt?

  • Claire B

    Tänkte kanske gå till öppna förskolan imorgon fm med stora tjejen och pyssla lite, tror du inte ni får komma in där Jenny? Om ni kommer båda två som sällskap till de mindre barnen tänker jag.. Där går ju fika till bra pris också!

  • BubbelBoom

    Hej alla! Här har vi halsfluss/influensaRynkar på näsan
    Alla är/har varit dåliga utom jag! Känns som om jag bara går och väntar på att de ska slå till även på mig..

    Så för all säkerhet, även om barnen är smittfria och går på kåvepenin, så hoppar vi träff imorgon (iaf inomhus).

    Ska kanske ta en promenad om de ska bli fint väder men iaf den ena ungen så om någon vill hänga på imorgon så hör av er=)

  • BubbelBoom

    Förresten vi alla här i tråden kanske skulle starta antingen ett mass meddelande på facebook eller en egen grupp? Lättare att nås via facebook kanske, iaf för migSkrattande

  • marmelad

    Vi ska eventuellt oxå till ÖF imorgon, men vi får se lite imorgon bitti hur dagsformen är.  I så fall är vi där vid 9.
    Eventuellt går vi till societetsparken efter lunch oxå, om någon är sugen på att  följa med. 

    BubbelBoom: Usch, hoppas att ni kryar på er fort, och att du slipper!
    Jag tycker att fb-grupp låter bra, nås oxå lättast där inne. Jag kan skapa en grupp om det är så att det är intressant  

  • Claire B

    Låter jättebra med FB-grupp, du får gärna skapa en sådan Marmelad, så kan vi skriva där istället. Då får vi se om vi ses på ÖF imorgon, annars får vi kanske till en träff nästa vecka!

  • Devers

    Hejsan!

    Jag är ny mamma (tjej i 5 veckor) och har bott i Varberg under ett år nu men tyvärr känner igen ingen (har pendlat till jobbet).

    Skulle gärna träffa några andra och komma ut en lite grann.
     
    Jag tycker om fika, vin, böcker och nästan allt Flört

  • BubbelBoom
    Devers skrev 2012-10-26 15:30:58 följande:
    Hejsan!

    Jag är ny mamma (tjej i 5 veckor) och har bott i Varberg under ett år nu men tyvärr känner igen ingen (har pendlat till jobbet).

    Skulle gärna träffa några andra och komma ut en lite grann.
     
    Jag tycker om fika, vin, böcker och nästan allt Flört
    Hejsan! Välkommen till tråden och grattis till bebis!

    Marmelad här i gruppen startade en facebookgrupp, för vi är nog inne mer där än här kände vi.

    Be henne lägga till dig så syns vi där=)
  • shadowz

    Trillade in på denna tråden???? är 28, har en dotter på 6 månader, tog mig friheten å ansöka om medlemskap i Facebook gruppen ni länkade till ????

Svar på tråden Mammor i Varberg