• moonlight 85

    Gravid i Övik höst -12/vinter -13

    Hej! Tänkte kolla om det finns fler än jag som väntar bebis i Örnsköldsvik runt omkring årsskiftet? Vore roligt att kunna följas åt och dela tankar och funderingar och kanske träffas över en fika.
    Själv har jag BF den 21 dec.

  • Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13
  • Buppaen

    V. 33 (32+5)

    Hej tjejen,

    Nu händer det grejer för oss. Inte länge kvar alls :) själv har jag lite problem med sammandragningar och att delar av slemproppen har gått.. Beordrad vila iaf så får se om det hjälper. Hur har du det?

    Jag håller med om FB. Alla skriver hela tiden om hur underbart deras liv är så man blir ju rätt deppig ibland men precis som du säger finns fördelar med infogrupper mm vilket jag uppskattar. Framförallt nu när jag är så uttråkad :)

    Ja vi hittade en lgh på vikingagatan 4. En 2:a på 85kvm som känns helt ok. Enda vi saknar är ett rum till lillen men funkar ett tag iaf :)

    Ja oavsett om man har min typ av problem så är det ändå tungt att vara gravid.. Man är tjockare än någonsin och kulan sätter en i obalans totalt.. Har du inte ens nästäppa, halsbränna eller bristningar heller?

    Fortfarande på kurvan eller har ditt SF gått över än? Jag har nästa besök 28 feb så får väl se då ð???!

    När har du BF? Du är lite mer än en vecka före mig va? Blir det en skojarbebis på 1:a april? Typ: april april det kom tre stycken :) ha ha ha

    Kram kram

  • Soon87

    V. 35 (34+1)


     


    Hej Hej :)


     


    Nä nu är de nerräkning på riktigt, nära men ändå så länge kvar… Man längtar så att de känns som en evighet fast de inte är de:) Huva, kan de göra att de blir tidigare? Hoppas att de hjälper. Jo de är bra med mig/oss ha fixat å donat lite så om den kommer tidigare så är det okejJ


     


    De förstår jag, om tid finns så kan FB fördriva tiden ganska snabbt. Plus att du nu får kontakt med fler gravida/mammor i övik:)


     


    Huvudsaken att ni hittat en lägenhet, sen behöver ju inte lillen eget rum än som tur är:)


     


    Jo precis, har ett par tunga veckor framför mig nu så det känns extra drygt. Dock bara bita i det sura äpplet å göra ne då får man gå hem efter de:) Jag har fått några bristningar de senaste veckorna men i övrigt så har jag inget som jag kan koppla ihop med graviditeten. Känns som jag har fått en lyxig graviditet, önskar att du å alla andra som har det jobbigare kunde ha det som jag.


     


    Äntligen så låg jag innanför strecket känns väldigt skönt:) Då har du ditt besök snart, spännande hoppas du fortfarande ligger inom kurvan. Dock kommer jag aldrig ihåg måttet men men huvudsaken allt står rätt tills så är jag nöjd:)


     


    Jag har BF den 31/3, själv då? Först var jag beräknad till den 1/4 då sa sambon att jag fick trycka på eller hålla ut så att de inte blev en skämt:) Men sen flyttades BF en heldag men vi får väl se när den känner för att komma:) Räknar med ungefär två veckor in i april så jag inte tror att den kommer precis på dagen. Annars blir de nog många som tror att man skämtar men den som lever får se när det blir.


     


    Händer i helgen då? Själv så ska jag nog hälsa på familjen å sen hade jag tänkta att jag skulle hinna baka bullar:) Fick tips av en vän att ha lite fikabröd i frysen för det brukar vara några som kommer på besök. Sen vet jag ju inte hur läng man orkar baka så jag tror jag börjar redan nu.


     


    Hoj Hoj!

  • Buppaen

    V.34 (33+2)

    Hallå igen bruden!

    Om sammandragningarna fortsätter eller ökar kan den komma tidigare men än så länge så kommer de rätt sällan så det är bara smärtsamt för mig. Dvs ingen påverkan på lillemannen i magen iaf..

    Ja FB har faktiskt varit bra den här tiden. Man lär sig mycket av andra även om man ibland får lite jobbig info från stackars föräldrar som förlorar sitt barn i magen osv.. Du får säga till om du skapar ett konto igen så kan jag bjuda in dig.. Om du inte vill vara offentlig kan du kanske skapa en fake-profil och bara ge mig namnet på den.. Så slipper du bli addad med dina vänner/ovänner :)

    Vad skönt att du är innanför strecket igen.. Även om det inte ska betyda att bebisen är för stor så känns det alltid bra att ha mer normala siffror.. Jag ska till BM på torsdag nästa vecka så får se då :)
    Hur ofta är har dina besök varit sista tiden?
    Mina är var tredje vecka och det känns lite sällan men vet inte vad andra brukar ha..

    Min BF är beräknad till 9 april :) kan iofs lika väl som du få en skojare till bebis.. Hi hi får se vem av oss som hinner först :)
    Har jag frågat hur gammal du är? Fick för mig att du är något år yngre än mig men vet inte varför :) Jag är 28 år och samma gäller min man :) Vart jobbar din kille? Hur gammal är han?

    Härligt att vara med familjen :) Stora anledningen till att vi flyttar hem igen ð???! I helgen blir det ev att handla säng till bebis eftersom många butiker har mässpriser pga baby och barnmässan här i götet.. Sen kanske vi ska på spa då jag fick ett presentkort av mina kollegor på det när jag slutade på Volvo.. :) annars blir det mest packning. Anders packar och jag styr med hela handen :)

    Ha det toppen kära du!
    Camilla :)

  • Soon87

    V 36 (35+2)


     


    Hej Hej


     


    Skönt att det inte påverkar bebisen iaf. Då är det lättare att ta smärta.


     


    Förstår att det är bra att ha, hur går det för dig å vara hemma? Skönt? Japp jag säger till om jag skaffar ett konto, dock tror jag inte att det kommer hända men vem vet. Sant det är ju en möjlighet men jag är ingen internet människa så de är nog därdör jag inte är inne men vi får se om jag känner mer behov när jag är hemma och vill ha kontakt med människor:) Väldigt snäll omtanke från dig, tack iaf.


     


    Hur gick det på ditt besök? Jag skall ditt på torsdag, vi har tom samma dag hos BM, lustigt:) Jo det är som skönt å vara innanför dock spelar det kanske mindre roll, precis som du säger men samtidigt slipper man extra kontroller å sånt så de tycker jag är lättande.


    Varannan vecka har jag mina besök nu men det är from nu så du kanske kommer öka dina besök nu efter ditt senast besök eller?


     


    Jag får för mig att jag skall få den 8 april så vem vet vem av oss som hinner först:) Har haft några jobbigare dagar nu senaste tiden så jag är ganska less å trött skulle kunna ta min BF redan till helgen men för bebisen skulle så är det lika bra å vänta.


    Nä vi har inte pratat så mkt om oss själva egentligen tycker jag, jag vet vad du heter å att ni ska få tillskott till familjen precis som vi.


    Lite kort om mig själv och min sambo: Jag är fyller 26 i år och min sambo fyller 34. Vi bor i hus i hörnett men vi söker efter annat en bit från stan. Vi har en hund och jag önskar mig en katt (har blivit lovad att få en när vi flyttar:)). Vi är båda idrottsintresserade, jag slutade med min fotboll i höstas, får se om jag plockar upp den igen. Sambon jobbar som mekaniker sen några år tillbaka.


    Du får gärna berätta lite om er:)


     


    Förstår att ni flyttar hem är så skönt att ha familjen nära, tycker själv att familjen är bland de viktigast eller är det viktigast för mig. Lyx med baby och barnmässa, fyndade ni något? Härligt med spa, va ni iväg? Bra där, någon måste ju styra också:)


     


    Tack de samma:)

  • Buppaen

    V35(34+5)

    Hej hej :)

    Ärligt talat så är det megatråkigt att vara hemma men det enda möjliga i min situation. Så jag är tacksam för att jag får sjuklön iaf.. Men vore skönt att få lite styrka tillbaka snart :)

    Mitt besök gick bra. SF 34,5 och hjärta 136. Sammanställde lite info om mina tankar kring förlossningen.. Vad har du för värden? Ligger han/hon rättvänd och fixerat? Min ligger troligen med huvudet neråt men inte fixerat..

    Vad roligt att höra mer personlig info :). Vi är båda 28 år och kommer från övik i grunden. Flyttade till götet för 9 år sedan för att plugga på Chalmers. Nu är vi båda civilingenjörer inom maskinteknik och jobbar på Volvo buss och Volvo Cars. Nu flyttar vi hem till övik till våra familjer och har fått boende i stan tills vi hittar ett hus som vi kan köpa. Centralt och gärna med lite renovering.. :) vi har två katter som börjar bli lite smågamla nu på 9 och 10 år..

    Hur kommer det sig att ni vill längre från stan? Typ idbyn eller liknande? Är det friska luften som hägrar?

    Baby och barnmässan var ok! Fyndade lite bilsäkerhetsprylar och vyssjanklossar till sängen.. Mysigt att få komma ut för mig iaf :)

    Nu ska jag vila igen! Kram kram

  • Soon87

    v. 38 (37+3)

    Hej:)

    Förstår din känsla av tråkighet att vara hemma, har varit sjuk nu i 2 veckor, så tråkigt... Men precis som du så måste man ju få tillbaka styrkan så man orkar med de som komma skall:)

    Skall till barnmorskan igen idag, fick ju ett tillväxt UL senast så de va ganska skönt måste jag säga, en normal stor bebis finns i min mage så de va skönt å få höra. I övrigt så brukar hjärta va ca 140 och huvudet är neråt men ej fixerat ännu:)

    Ja just de, då var det dags att flytta hem:) Då kan ni köpa vårat hus när vi flyttar;) Vi vill till lugnet, jag är uppvuxen på landet med en massa djur å sambon har halvt om halvt växt upp på landet så det känns naturligt för oss båda:) Så man kan säga att frisk luften hägrar väldigt mkt:) Dock vill vi inte bo i Husum men i övrigt så spelar det inte så stor roll:)

    Härligt, har du allt klart nu inför bebisen? Själv så saknade jag lite små saker men det har jag fixat nu så nu får bebisen gärna komma:)

    Vad händer i helgen då? Är det dags för flytt för eran del snart?

    Kram

     

  • Buppaen

    V.37(36+6)

    Oj vilken vecka. Flyttade hela bohaget i lördags och har spenderat dagarna med att packa upp och styra med maken sedan dess.. Är helt slut på så jag har inte orkat skriva så mycket..

    Bara 2v kvar nu för dig. Några känningar? Hur mår du rent allmänt?
    Själv är det rätt likt och min energi går på knäna nu.. Ska på TUL imorgonbitti för att klarlägga hur lillpojken ligger i magen. Har också försämrade vården med viss aning att det kan vara havandeskapsförgiftning så är liiiite less på det här måste jag erkänna :/

    Allt utom skötbord är inhandlat här men beställde ett idag nu när vi äntligen kunde mäta vårt badrum :)
    När hoppas ni på att kunna flytta/hitta hus? Väntar ni nu ett tag med tanke på lillen ellet letar ni vidare?

    Måste vila lite nu, mår riktigt dåligt.. Sköt om dig! //Camilla

  • Soon87

    v. 40 (39+0)


     


    Oj va duktiga ni är som gjort allt på en gång:) Har all förståelse för att du inte orkar.


     


    Ja nu är det bara en vecka kvar slutar jobba på onsdag så de känns lite konstigt. Har inte haft några känningar eller så (vad jag vet) I övrigt mår jag mkt bra även om det börjar bli väldigt tungt nu.


    Huva hoppas att du vilar mkt så att du orkar med allt som komma skall:) Hur gick det på TUL? Har du havandeskapsförgiftning? Förstår om du är less, jag har inte haft nåt å du verkar bli drabbad av allt…:(


     


    Jag skulle gärna hittat ett hus igår men så är ju inte fallet, vi letar vidare och så fort de komemr ut de vi vill ha så slår vi till oavsett bebis eller ej. Det kommer ut så få hus som vi är intresserad av så det är bara att slå till om chansen dyker upp:)


     


    Hoppas att du fått vila  och att du mår bättre //Linnea

  • Buppaen

    V.40 (39+0)

    Hej kära du,

    Här har det hänt grejer som vanligt. Känns lite som att man lever i ett stort skämt.

    TUL visade att lilleman ligger vänd fel håll så vi provade på en vändning för en vecka sedan som misslyckades. Vi fick då tid för snitt idag den 3:e april. I helgen åkte jag på en fruktansvärd magsjuka så jag fick jobbiga förvärkar men de la sig efter 36h. Jag bättrade mig och gjorde mig redå för snitt men 5h före så åker Anders på magsjuka så vi får inte komma in. Nu väntar vi på ny tid för snitt förhoppningsvis inom några dagar men åh så less jag är på allt nu..

    Precis som du skriver så händer verkligen allt här, känns som att jag verkligen ska prövas.. Hmpf :(

    Nog om mig, hur går det för dig? Några känningar ännu? (Kanske den segaste frågan av alla)

    Snart snart får vi njuta av våra små kärlekar!!
    Kram kram

  • Soon87

    Hej:)

    Det var ett tag sen jag var här men de är för att det hänt lite grejor...:)

    Huva, du har verkligen haft otur. Antar att ni har fått en tid för snitt redan å att ni nu har blivit 3:) Hur har allt gått för er?

    Här kommer lite kort om allt för oss:
    Den 4/4 föddes vår son, Eric:) Mina första känningar att det var på gång kom kl. 09,00 den 3/4  trodde då att de skulle ta någon dag till men icke... Kl. 04,00 fick jag nog av allt så vi åkte in och blev kvar:) Så kl 09,59 föddes vår kärlek:) Helt fantastiskt:) Å alla på sjukhuset var helt underbara, de gjorde så att allt bara kändes så himla bra:)
    Fick åka hemma två dagar senare och sedan dess har vi njutit av tiden tillsammans å så klart så har släkt å vänner tittat förbi för att se vårt underverk:) Så i skrivande stund så sover Eric och sambon så jag tog chansen att skriva till dig:)

    Du får gärna skriva hur det gått för er, ska bli kul å få höra:)

    Kram 

  • Buppaen

    Hej hej!

    Åh vad roligt! Så glad jag blir! Grattis grattis!

    Det roliga är att vi låg inne samtidigt ð???! Vårt lilla knyte kom den 5/4 med kejsarsnitt kl 08:32 på morgonen. Allt gick bra med snittet förutom att det gjorde riktigt ont efteråt...

    Nu ligger vi här i sängen lätt utslagna men ändå väldigt lyckliga ð???! Lilla Simon vägde 3860g och var 50 cm lång. Idag ska vi väga honom för att se att amningen går bra..

    Ammar du? Går det bra? Lite halvtufft tycker jag men också mysigt i omgångar..

    Kram kram :)

  • Soon87

    Hej:)

    Grattis grattis till er med:)

    så komiskt, hur länge fick du vara kvar? Vi fick åka hem den 6/4 men vi fick åk in å väga Eric igen den 7/4... Hur känns det nu då? Mår du bättre?

    Eric vägde hela 4600 å va 54 cm lång, en stor kille kan man säga...

    Jo jag ammar, de går hur bra som helst, har mat åt fler...:) Går det lättare för dig nu med amningen?

    Hoppas att ni mår bra allihop å att ni njuter av att få va en liten familj:) De gör vi, tar chansen nu medans sambon fortfarande är hemma, känns skönt att hjan är hemma hela 4 veckor nu i början:)

    Kram 

  • Buppaen

    Hej tjejen! Hur har du det nuförtiden? Om du kan tänka dig fortsätta hålla kontakten så får du gärna skicka ditt telefonnummer vi meddelande så vi kan messa lite :D kram

  • Soon87

    Hej! Sorry ha inte vart inne på ett tag, här är allt bra... Klart de skulle va kul å hålla kontakten men vart ska jag skicka mitt nummer? //kram

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13