• Forumvärd

    Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!



    Du har upptäckt att du är gravid – och nu vill du berätta det!
    Så klart kan man bara säga det rakt ut, men ibland vill man göra något speciellt.
    Kanske baka en tårta med ett budskap på, placera en bulle i ugnen eller skriva ett roligt kort.
     
    Nu vill vi höra din historia!
    Dela med dig av hur du själv berättade eller av ett roligt tips även om det inte är självupplevt.

    I samarbete med försäkringsbolaget Förenade Liv tävlar vi ut två fina priser i form av bilbarnstolar. Därför vill vi också att du med några ord motiverar varför just du ska vinna bilbarnstolen.
     
    Tävlingen pågår till och med den 21 september. Vinnarna utses av en jury på Familjeliv och avslöjas därefter här i tråden.
     
    Vinsterna:
    1: pris. 1 st bilbarnstol Kidofix (9-25 kg), värde 4.995 kronor
    Här kan du läsa mer om bilbarnstolen.
     axkid.se/sv/produkter/kidzofix-9-25kg
     
    2: pris. 1 st bilbarnstolstol Keezone (15-26 kg), värde 1.620 kronor.
    Här kan du läsa mer om bilbarnstolen.
    axkid.se/sv/produkter/keezone-15-36kg-3

    3:e pris, biobiljetter för hela familjen.
    Tävlingsregler:
    Du kan delta med flera bidrag, men bara vinna ett pris. Om flera bidrag är snarlika avgör bäst motivering. Du kan inte byta priset motkontanter eller mot annan vinst. Om du vinner kontaktar Familjeliv dig och behöver då din adress inom en vecka.
     
    Alla som är med och tävlar, får dessutom Förenade Livs Gravidförsäkring som är gratis och som sedan automatiskt övergår till en barnförsäkring. Anmäl dig här;  www.forenadeliv.se/lib/Templates/Produkt.aspx

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-13 11:56
    Glöm inte att skriva en motivering till varför just ditt bidrag ska vinna
  • Svar på tråden Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!
  • Ledilnaan

    När jag väntade andra barnet så hade jag en del humörsvängningar tidigt. Min man sa "att om det nu inte är pms så måste du vara gravid".
    Efter några dagar så åkte vi ut och campade med husvagnen. På morgonen så hade jag tagit ett gravtest som visade positivt, men jag sa inget till min man. På vägen till campingen så stannade vi vid affären, då passade jag på att köpa en bakelse.
    Senare i husvagnen så skrev jag med glasyr på bakelsen "Det är inte PMS" och så gav jag den till min man.
    Han blev jätte glad!

    Vill vinna en Axkid för att det verkar vara en riktig kanon stol som är säker och som kan användas länge.

  • Forumvärd

    Tack för alla berättelser!

    Nu lämnar jag över tråden och era berättelser i vår juryns trygga händer. Solig
    Resultatet kommer att presenteras här i tråden- så håll koll!

  • cochetts

    ååh! hoppas så mycket att det är min tur den här gången också.
    behöver verkligen vinna detta hur klyschigt det än må låta!! Hjärta
     

  • bubblor

    När vi skulle berätta för momor gjorde vi ett fint presentkort med texten:
    Presentkort på barnbarn
    Beräknad leveranstid i slutet på mars.
    Presentkortet är personligt och kan ej inlösas mot kontanter

  • Forumvärd

    Nu ni har jag fått resultatet från juryn!
    Spännande eller hur? Solig

    1:a pris går till SilverEmma som komponerade en sång och skönt sjungande berättade om sin graviditet.
    Vill du höra hennes vackra stämma kika i inlägg 15. Du får välja en av barnstolarna här ovan

    2:a pris går till Cantaton inlägg 266.
    Cantaton anpassade berättelserna till den som skulle få veta den spännande tilldragelsen. Hon rimmar också skönt i motiveringen. Du får välja en av barnstolarna här ovan

    3:e pris,biobiljetter till hela familjen, föräras Lillasysterkanin för hennes bidrag i inlägg 266
    En rolig rebus fick göra jobbet och berätta för släkt och vänner.

    Ett stort grattis till er alla!
    Inboxa era kontaktuppgifter till mig och ni som vunnit bilbarnstol meddela vilken modell ni önskar.

    Ett stort tack även till er andra som deltagit i tävlingen!
    Tack för att ni har delat med er av era berättelser! {#emotions_dlg.flower}

     

  • Helle333
    SilverEmma skrev 2012-09-26 18:24:18 följande:
    Näääääää! Vad roligt! Det behövde jag piggas upp med idag! Tack så hemskt mycket!!

    Grattis. Vi var ett antal som hoppades att du skulle vinna =)
  • ViTvåBlirTre
    SilverEmma skrev 2012-09-26 18:24:18 följande:
    Näääääää! Vad roligt! Det behövde jag piggas upp med idag! Tack så hemskt mycket!!
    Stort grattis! Med den vackra sången va du/ni väl värda en första plats! Glad
  • SilverEmma

    Bilstolen har hittat rätt och är jättesnygg! T om maken var imponerad! Tack så hemskt mycket, den behövdes verkligen!


    Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Cantaton
    SilverEmma skrev 2012-11-17 16:49:23 följande:
    Bilstolen har hittat rätt och är jättesnygg! T om maken var imponerad! Tack så hemskt mycket, den behövdes verkligen!
    Instämmer! Tack!
  • Forumvärd
    SilverEmma skrev 2012-11-17 16:49:23 följande:
    Bilstolen har hittat rätt och är jättesnygg! T om maken var imponerad! Tack så hemskt mycket, den behövdes verkligen!
    Cantaton skrev 2012-11-19 09:38:47 följande:
    Instämmer! Tack!

    Tack och vad roligt att den är uppskattad Solig
Svar på tråden Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!