LHCF är för de lata
Ja jag menar att det är bara ett sätt att ta genvägar för att slippa träna. Bieffekterna kommer att komma som ett brev på posten. Ät som vanligt och rör på dig mer. Det är inte konstigare än så.
Ja jag menar att det är bara ett sätt att ta genvägar för att slippa träna. Bieffekterna kommer att komma som ett brev på posten. Ät som vanligt och rör på dig mer. Det är inte konstigare än så.
Innan LCHF: 68 kg.
Fast här har det nog blivit lite fel...
Ingen har sagt något om att utesluta kolhydrater. Det är en ren myt. Jag skulle snarare påstå att det handlar om att välja sina kolhydrater.
Att LCHF skulle vara dåligt för miljön är säkert sant i vissa fall, men det är inte på något sätt ett allmängiltigt faktum. Det går att äta miljövänlig LCHF också! Och om man nu tror att det är köttproduktionen som - oavsett metod för köttframställning - är boven i dramat, så går det också utmärkt att skippa köttet i en LCHF-kost.
Som många har skrivit så tränas det flitigt även bland LCHFare, så där faller ju det argumentet.
Och angående grönsaker så har jag nog aldrig ätit så mycket grönaker som jag gör på lågkolhydratkost. Äter mer grönsaker med denna typ av kost än jag gjorde som vegetarian.
(Jag vill inte propagera för någonting, utan tycker det är bäst att var och en själv får hitta en kost som man trivs med. Däremot tycker jag att det är synd när det förekommer sådana här rena faktafel.)
Haha, det är ju asa-skönt att vara lat så varför inte?