Du kan inte bli gravid - jag har ingen pappa!
Jag lägger detta i kategorin "svårt att få barn" för att jag verkligen vill höra era åsikter. Dvs dem det berör.
Idag är det Fars Dag (om jag inte missminner mig) och min pappa är tyvärr död sen ca 10 år och min farfar eller morfar finns inte heller så det finns ingen fadersfigur att fira.
Skulle jag bli sne för att andra berättar om sina pappor eller lägger upp bilder av sina pappor, fars dag-presenter etc, på Facebook? Naturligtvis inte!
En kompis till mig har ingen mamma. Hon tycker ibland att det är jobbigt när andra pratar om sina mammor, MEN hon förstår ju att det är oundvikligt och att andra inte kan tiga eller avstå från att lägga upp fb-uppdateringar för HENNES skull.
Jag lider med alla ofrivilligt barnlösa och jag förstår att ni inte vill ha gravidmagar eller småbarn upptryckta i ansiktet och det ska ni inte heller behöva få. MEN ni kan inte kräva att andra håller sig undan eller slutar skriva grejer på sina EGNA facebook-sidor bara för att NI mår dåligt. Jag har varit med om detta flera gånger i bekantskapskretsen. En gravid blev inte bjuden till en fest för det skulle finnas ofrivilliga barnlösa där. En annan gravid fick klagomål för att hon skrev "för mycket" om sin graviditet på Facebook... Hallå??? Sluta läsa Facebook eller spärra sidorna då! Världen kretsar inte kring er, lika lite som världen kretsar kring mig och det faktum att jag inte har någon pappa.
Ofrivillig barnlöshet är bland det värsta man kan drabbas av, men "bara" BLAND det värsta. Att förlora en förälder är också hemskt, att förlora en nära släkting eller vän är hemskt osv. Skulle vi ta lika stor hänsyn till alla, skulle man knappt kunna skriva om någonting eller prata om någonting längre. Någon kan ju ta illa upp...