• Äldre 29 Nov 11:13
    83158 visningar
    78 svar
    78
    83158

    Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!



    Nu startar Familjelivs julkalender! Varje vardag mellan den 3 december och den 21 december kan du vara med och vinna leksaker. Håll utkik - det startas en ny, rolig tävling varje dag!

    Var med och öppna luckan den 3 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en fin byggsats för alla barn, en tågbana från Brio: Mountain Mining set.
    Här kan du läsa mer om leksaken. Värde cirka 329 kronor.

    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan när du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Brio tågbana. Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 3/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 4/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!
  • Äldre 3 Dec 20:43
    #61
    virre85 skrev 2012-12-03 20:41:21 följande:
    När jag var 5-6 år kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var så öppnade jag en present av min gammel mormor.. En nobless ask, lyckan var gjord tills jag öppnade den och hittade en klocka. Blev så besviken och undrade vart hon gjort av chokladen =)
    Jag skulle vilja vinna detta till min dotter, hon älskar brorsans bilar och tåg men får inte låna dem av honom. Så nu vill jag ge henne ett eget.
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 3 Dec 21:20
    #62

    När jag var 6 år fick jag ett par jättestora herrhandskar i skinn av min mormor. Jag minns så väl hur det kändes när jag öppnande paket. Jag blev så förvirrad och besviken men sa inget. I samma veva öppnade min morbror ett paket med ett rosa nattlinne i. Då förstod alla genast att hon mixat paketen. Lättnaden var stor och det blev många skratt den julen.

    Jag önskar mig tågbanan till min lilla tjej för att jag vet att hon kommer älska den såsom jag älskade min tågbana när jag var liten. Även den fick jag av mormor. Den gången blev det rätt :)

  • Äldre 3 Dec 21:22
    #63

    Haha, kul att läsa om alla roliga julklappar!

    När jag var liten, kanske kring 8-9 år så skrev jag min egen önskelista.
    Jag gillade småpryttlar på den tiden och önskade mig därför "porslins saker".

    Påse lins saker blev det på listan....

    Min farmor tyckte detta var hysteriskt kul och av henne fick jag en påse linser, alltså en påse non stop!!

    Tack för den farmor ;)

    Här hemma har jag två töser på 5 och 2 år som inte alltid leker så bra ihop. Lillasyster är galen i allt som kör, men får inte alltid låna syrrans. En egen tågbana hade varit toppen tycker Millie!

  • Äldre 3 Dec 21:31
    #64

    Nar min brorsdotter var 3 ar, var hon naturligtvis entusiastisk over alla julklappar.
    Hon oppnade ett paket fran mig, dar jag lagt in kakformar i en glodlampskartong for att kunna gora ett fint, symetriskt paket.  
    - Hurra, glodlampor!!! sa hon gladjestralande nar hon hade tagit av papperet.

    Hon blev glad sen ocksa, nar hon upptackte att det var kakformar, men jag tankte att jag kunde ju lika garna ha kopt en glodlampa, hon blev glad over allt!

    Hmm ... denna historia platsar kanske inte i denna tavling, men kom just att tanka pa detta, hon var sa sot!

    Anledningen till att jag INTE vill vinna ar att sonen redan har en Brio tagbana, som han inte leker sa mycket med .. djur och monster ska det vara.

     
     

  • k girl
    Äldre 3 Dec 21:35
    #65

    Min moster var alltid den som gav de tråkigaste och fulaste julklapparna tyckte jag och mina kusiner när vi växte upp. När jag önskade böcker och dockor fick vi porslinstomtar och handdukar. Minns speciellt besvikelsen ett år då vi fått varsitt stort paket. Barbiehäst månne? Nej, en elljusstake från Markslöjd. Jag var inte gammal, omkring tio år gammal, och har aldrig varit så besviken på en julklapp som då. Men mosters julklappar har växt. Porslinstomtarna och ljusstaken packades ner i en kista och har följt med mig sedan jag flyttade hemifrån, när jag pluggade och slutligen bildade familj. Nu står tomtarna på parad på mormors broderade julduk, och elljustaken tronar i köksfönstret. Mosters smak var bra, det är en vacker stake som förgyller adventstiden!

    Hon är gammal, men finns fortfarande kvar i livet, och jag väntar med spänning på nästa julklapp från henne. De är fortfarande oväntade, ibland kan man undra varför man fått just den saken när man öppnat paketet, men det är de som håller i längden!

    Jag vill vinna en Brio tågbana för att jag tycker att det är fantastiska leksaker; hållbara, underhållande och lärorika och som jag verkligen tycker om att ge bort. Nu är förvisso alla julklappar inhandlade, men min systersons födelsedag väntar runt hörnet!     

  • Ciliaj­a
    Äldre 3 Dec 21:44
    #66

    En gång, när jag inte gillade falukorv, Fick jag falukorv. KUUUL liksom! :)


    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Äldre 3 Dec 21:56
    #67

    Jag var typ 11 år och fick en sådandär liten torkvinda i plast, för underkläder.
    Farmor hade köpt den med motivering att den såg fin ut i rosa och att mina dockors kläder kunde hänga där....
    Alltså 11 år.....

    Mamma viskade: fråga inte! Tacka och ta emot vi byter den med dig och du får något annat...

    ------
    Skulle gärna vilja vinna tåget för det kan bli en bra julklapp till lillasyster i familjen!

  • nyfike­n78
    Äldre 3 Dec 22:04
    #68
    Min yngsta son gav mig en egenhändigt gjord uppsättning kuddar i två olika storlekar:

    1:Den största (ca 15x15cm) var för att jag skulle ha något skönt att sova på när jag pendlar mellan olika nattjobb (dygnspass där man kvarstannar över natten) så jag kunde känna mig trygg och tänka på honom.
    2: Den andra kudden (ca 5x5cm) är till mina tågresor. Den får plats även om jag har packat mycket sa han!  Den kan jag vila örat mot eller krama i handen om jag blir rädd på natten.

    Sonen var 9 år när han sydde dessa förra året till sin mamma! 

    Om jag/vi skulle vinna julklappen, så hade vi skänkt den till barnavdelningen på sjukhuset i Karlskrona, där så många barn har spenderat, spenderar nu och kommer att spendera sina jular. Kanske kunde den givit lite hopp i en betungande verklighet och påmint om att det finns mycket gott som väntar utanför.
  • Äldre 3 Dec 22:21
    #69

    Men nu kom jag pa att jag ocksa fick nagon forvanande ,,.., jag oppnade paketet fran 3 ariga brorsdottern, tog av papperet, for att borja linda av den rosa papperet innanfor .. tills hon stoppade mig.
    Hon skakade det rosa foremalet vid orat, och sa "lyssna!".

    Jag holl nastan pa att fordarva hennes fina present - egenhandigt gjord maraccas, med artor i en toalettpappersrulle, och rosa papper over ...

    Nu ar brorsdottern alldeles for stor for Briotag - det ar min motivering till varfor jag inte vill vinna ... 

  • Äldre 4 Dec 00:11
    #70

    Jag har fått en plastkruka en gång. Jag hade nog hellre inte velat ha något alls, eller ett julkort istället för det var så uppenbart en panikpresent. "Ja men du gillar ju blommor!" Ja så en kruka, i plast, när jag har hundratals hemma och du vet om detta är bra för att..? Nej shit vad besviken jag var. Själv tänker jag inte göra min dotter besviken. Snälla låt oss vinna ett Brio tåg! 

  • Sara Gigja
    Äldre 4 Dec 09:46
    #71

    Min pappa gav mig två kilo torkad fisk i julklapp! Han var helt otroligt stolt över det - och tyckte att han gjort ett riktigt fynd. På Island äter man torkad fisk - som snacks - men vem vill ha två kilo Estrella i julklapp? 

    På grund av hans stolta min och den genuina och härliga tanken bakom det blev jag förstås väldigt glad, men, det är fortfarande en ganska udda julklapp till en vuxen dotter.

    Eftersom att jag inte vill gå min käre faders fotspår och ge min dotter  torkad fisk i julklapp  - hade hon och jag blivit otroligt glada för ett roligt och stimulerande tågset! 

    /Sara G

    p.s - Fisken har lufttorkat på ställningar och luktar som  en torks andedräkt - hjälp nu min dotter från samma öde!

  • Äldre 4 Dec 10:44
    #72

    Tack för alla julklappshistorier! Det är ju ingen brist på fantasi hos givarna - eller så är det just fantasi som saknas... Flört

    Bland alla bidrag var det inte lätt att plocka ut en vinnare, men vi föll för inlägg #24.

    Stort grattis nyfiken gul! Hoppas du och sonen uppskattar tågbanan!
    Inboxa mig din adress så fort som möjligt, men senast inom en vecka, annars går vinsten vidare.

    Och ni har väl inte missat att det är en ny julkalender-tävling idag?
    Gå gärna in och delta här:
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/m67757621.html

    Glada hälsningar
    Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Nyfike­n gul
    Äldre 4 Dec 11:38
    #73
    Redaktör skrev 2012-12-04 10:44:07 följande:
    Tack för alla julklappshistorier! Det är ju ingen brist på fantasi hos givarna - eller så är det just fantasi som saknas... Flört

    Bland alla bidrag var det inte lätt att plocka ut en vinnare, men vi föll för inlägg #24.

    Stort grattis nyfiken gul! Hoppas du och sonen uppskattar tågbanan!
    Inboxa mig din adress så fort som möjligt, men senast inom en vecka, annars går vinsten vidare.

    Och ni har väl inte missat att det är en ny julkalender-tävling idag?
    Gå gärna in och delta här:
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/m67757621.html

    Glada hälsningar
    Redaktionen
    Oj tack! 

    Vad glad jag blev

    Adressen är inboxad nu på stört!  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 24 Oct 14:04
    #74

    när jag var liten fick jag en julklapp och när jag öppnade den var det en till låda i när jag öpnade den var det en till och så fortsatte det tills jag hittade en mycket lien låda och när jag öpnade den fick jag tuggummi.

  • Äldre 24 Oct 14:33
    #75

    Fick en grön stjärtlapp, en rulle silvertejp och en burk med fiskbullar av min bror som var 20 och jag 21. Han gjorde det med flit dock, ska ju alltid vara så rolig han :p

  • Äldre 24 Oct 14:42
    #76

    Ni kanske ska spara era roliga historier i stället för att skriva i en tre år gammal tråd.

  • Äldre 25 Nov 18:14
    #77

    När jag var 8 år gammal följde jag med min farfar och hans nya fru på Maxi några dagar efter jul. (Han kom ner för att hälsa på 2 gånger per år, denna gång blev det i melandagarna). När vi gick runt inne på affären hittade hans nya fru en reflexväst som hon stoppade i vagnen, storlek XL. Ett tag senare hittade hon fina, röda vinterjackor som hon blev förtjust över. ''Åååh kolla dom här var billigare än hemma! Vi tar tillbaka de jackor vi gav barnbarnen (HENNES barnbarn) och ger dom dessa istället!'' (Sa människor som bor utomlands 9 månader per år, snåljåpar) Gissa vad jag fick på kvällen då de slagit in paketen dom fått mig tro dom hade med sig? En maxi reflexväst strl XL. 8 bast.

    En annan gång när jag var i tonåren fick jag guacamole av morsan i julklapp, för hon tyckte jag tjatat för mycket om att vi ska ha det till tacos.

    Förra året fick jag tee i julklapp, för mamma tyckte att jag alltid ska ha te hemma när hon kommer besök, då hon inte dricker kaffe.

  • Äldre 21 Nov 00:26
    #78

    Hoppas att jag vinner

Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!