LindaEfraim skrev 2013-02-15 09:23:04 följande:
Bebisfeb
Fast man vet inget om bebisar och om att bli förälder oavsett om du är 19, 29 eller 39 år när första barnet kommer pga att det är alltid en ny erfarenhet att få sitt första barn. Så du kan ha hur mycket erfarenhet som helst innan av annat slag. Träffar du en 25 årig tjej som har en sexåring och du inte har något barn har hon mer erfarenhet om att ha barn och vara mamma än vad du är med din samlade erfarenhet i andra områden.
Jag har fyra barn som jag fött mellan 21 och 31 års ålder. För varje barn kände jag mig som förstagångsmamma till stor del. Barnen är individer. Däremot fick jag första barnet inom ett år efter jag träffat min man och hon kanske kom lite i skymundan eftersom vi var så nykära.
Jag väntade barn nr 5 som 43-åring men han dog efter halva graviditeten. På nåt sätt känns det som att jag skulle ha blivit en betydligt lugnare mamma med honom än med de fyra andra. Inte för att han var vårt femte barn utan för att jag som person blivit betydligt tryggare i mig själv som äldre än som ung.
Fast på det stora hela är ju mamma ingen ålder!