• Mamtilda

Smärta i mage nattetid.

Någon mer som får ont i magenunder nätterna?
    Är gravid med andra barnet, vecka 20. Ligger för det mesta på sidan när jag sover om nätterna, och vaknar mkt för att vända mig till andra sidan, men varje gång jag ens rör mig värker det som någon slags extrem träningsvärk i magen precis runt där bebis ligger, som att allt ligger fel och allt sitter löst där inne i magen. Det känns värre än själva foglossningen när den är som värst. Jag vet, det låter konstigt, men kan liksom inte förklara på ett bättre sätt.
    Är också hela tiden öm i magen, trycker jag lite på magen, går mkt, eller bara när jag rör mig under dagen så ömmar det efter ett tag... Kände aldrig detta första gången, så det känns inte alls bekant.
    Någon som känner liknande?   

• Svar på tråden Smärta i mage nattetid.
  • jmynt
    Mamtilda skrev 2013-03-07 14:53:25 följande:
    Det gör inget.
    Ok, jaha, men vart bor du då? visste inte att du bodde i närheten :)
    Ja, men är du orolig så ska du ju kolla upp det. det är ju enda sättet att släppa oron. Hoppas att det inte är något då. berätta gärna hur det gick! :)

Jag bor i vimmerby, du då? Min bm tyckte att jag kunde vänta men om det blev värre skulle jag höra av mig igen. Hon ordinerade så mycket vila som möjligt. Så fick vi lyssna på bebisens hjärta och så klämde o kände hon på magen. Jag hoppas att det inte blir nåt värre iaf. vill kunna slappna av o njuta nu!
  • Mamtilda

Ja ok, jag jag bor ju i västervik hehe.
    Ok, kul att få lyssna på bebis ju. Skönt att allt var lugnt.
    Nej vi ska väl inte hoppas på att det blir värre ju!  

• jmynt
    Mamtilda skrev 2013-03-07 16:12:09 följande:
    Ja ok, jag jag bor ju i västervik hehe.
    Ok, kul att få lyssna på bebis ju. Skönt att allt var lugnt.
    Nej vi ska väl inte hoppas på att det blir värre ju!  
    kul med nån mer i samma område. när har du bf?
  • jmynt
    Mamtilda skrev 2013-03-07 20:12:37 följande:
    Ja verkligen! :)
    Har bf 9 Juli. Sj då? 

Jag har bf 18 juli enligt sista mens och 25 juli enligt ul så det var ju inte så långt ifrån. Mina brukar dock inte stanna inne tills bf utan komma ett par veckor innan. Tänk vi kanse ses på bb ;)
  • Mamtilda

Haha ok. ja, jag hoppas på att bebis vill komma ut något tidigare här med. Jag fortsätter nämnligen studera 20 augusti igen. så jag vill hinna vara hemma så mkt sommöjligt innan. Och så ska vi på bröllop i början av augusti med, I UMEÅ... så då är det bra om bebsis inte går över tiden :P

• jmynt
    Mamtilda skrev 2013-03-08 10:44:37 följande:
    Haha ok. ja, jag hoppas på att bebis vill komma ut något tidigare här med. Jag fortsätter nämnligen studera 20 augusti igen. så jag vill hinna vara hemma så mkt sommöjligt innan. Och så ska vi på bröllop i början av augusti med, I UMEÅ... så då är det bra om bebsis inte går över tiden :P
    Men ska du plugga när du har en nyfödd, eller missförstod jag allt nu? Kan förstå om du inte vill sitta "på övertid" i en varm bil hela vägen till umeå, det är ju dessutom vanligt att vibrationerna från bilen drar igång det hela och det kan ju bli lite väl spännande om man är långt från närmaste sjukhus och det är ju inte jätte tätt mellan dem där uppe. ;) men men jag brukar ju komma o gå lite mot slutet det har blivit att stoppa de andra några ggr innan de fått grönt ljus. Men jag längtar verkligen det känns som en hel evighet. Förlossningen måste vara den absolut mest fantastiska händelsen i en kvinnas liv! Fy vad sakta tiden går....
  • Mamtilda

Ja, jag pluggar till Uska, och kör sista terminen då, men gör det på distans ist eftersom ajg ahr en nyfödd hehe.
    NJae tror inte jag går över så lång tid. men att vara nyförlöst och åka 100 mil känns INTE ok! hahaha 

• jmynt

Jaha då är jag med! nä åka 100 mil som nyförlöst är nog inte var kvinnas dröm! man kan ju minst sagt känna sig lite öm ner till ;) Men skönt att du kan plugga sista terminen på distans. Det känns ju inte kul att ta ett sabbats år när man har så lite kvar ju. Var det planerat att du skulle bli gravid eller hände det bara?

• Mamtilda

Nej precis haha. jag vill hinna landa lite och börja må lite bättre innan jag reser iväg :P Men det går som det går, åka ska vi iaf!
    Ja, jag känner att ajg vill bli klar så snart det går. och fortf gå med min klass, jag vill inte byta till en annnan klass senare, usch sånt är så jobbigt!!!
    ja det vat planerat. dock inte att jag skulle bli gravid så snabbt haha.
    Jag har ätit p-piller i 7 år och antog nästan att det skulle ta ett tag innan något hände.... Slutade med piller i augusti, och stickan visade plus i oktober. haha. Sinnessjukt, Andra försöket efter så många år med piller liksom! :P

Sj då?
    Var erat planerat? :)      

Svar på tråden Smärta i mage nattetid.