Ger du pengar till tiggare?
Svara och berätta gärna varför du gör som du gör. Jag har precis lika stor respekt för de som ger och de som inte ger. Helst inga påhopp i den här tråden men gärna konstruktiva diskussioner. Berätta gärna i vilken stad du stöter på dem också.
Själv ger jag inte för jag känner bara att det kan inte vara rätt sätt att lösa problemet på. Nu kanske en del av er kommer tycka att jag har en oförmåga att sätta mig in i andra människors situationer men då påstår jag faktiskt att det är tvärtom.
Ingen vill ju se dem sitta där. En del känner sympati och tycker synd om dem, en del tycker det är smutsigt och avskyvärt när de får syn på dem och en del tänker kanske bara "jaha, en till."
Det är helt enkelt ohållbart att tro att man skall kunna ta sig igenom hela livet genom att tigga. Självklart är det synd om en del människor som tigger och det är ju tragiskt att inte regeringen i deras hemländer tagit bättre hand om dem. Jag tycker att systemet skall ta hand om människorna och ge dem helt andra förutsättningar för att kunna tjäna sina egna pengar.