• Forumvärd

    Tävla och vinn! Vem eller vad är din livboj i livet?

    Vem eller vad är din livboj/ankare i livet?
    Finns det någon som betyder extra mycket för dig?

    Kanske en sak eller händelse som du inte skulle klara dig utan.

    Ladda upp ett foto och berätta kort varför.

    Du måste självklart äga rätten att publicera bilden.


    Utöver din egen livboj så finns även Trygg Hansa som har tagit fram ett fantastiskt kit för dig som
    vill börja flyt-träna med dina små, nu har du chansen att vinna ett av dessa! Att kunna flyta minskar risken att drunkna och innebär ökad vattensäkerhet.

    1:a pris  Vip-kit från
    Trygg-Hansa och ett presentkort värt 1000:- från Åhléns
    2:a pris  Vip-kit från Trygg-Hansa och ett presentkort värt 500:- från Åhléns

    3:e pris  Vip-kit från Trygg-Hansa och ett presentkort värt 300:- från Åhléns


    Vip-
    kitet innehåller: en Babybojen-manual, handduk, en vattenkanna och pingisboll för att kunna göra ett par övningar och strandbag.
    Trygg-Hansa är kända för sina livbojar och vattensäkerhet för barn genom kampanjen Babybojen, läs mer om detta här:

    www.trygghansa.se/om-trygghansa/babybojen/pag...


    Du kan ladda upp din bild t.o.m midnatt 9/6 och vinnare presenteras den 
    10/6
    .

    Vi kommer att behöva adresserna till vinnarna inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare.

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 11:21
    Tryckfelsnisse smög in och bråkade med länkningen. Men här kommer den rätta länken:
    www.trygghansa.se/om-trygghansa/babybojen/pages/default.aspx
  • Svar på tråden Tävla och vinn! Vem eller vad är din livboj i livet?
  • Nyfiken gul

    jag har 3 livbojar  i mitt liv 

    1:  Min fantastiska kör där ledordet är "KÄRLEK"  .  Vilken ynnest det är att få vara med i denna kör där medelåldern är ungefär 68 år  (äldsta medlemmen är över 80 år och har varit med i kören i 50 år , yngsta medlemmen är 19 år)   

    Vi håller ihop i vått och torrt och står stadigt vid varandras sida när det händer saker. Vi har förlorat några kära medlemmar i döden och vi har sjungit o gråtit.  Spelar i hejdlösa musikaler  där vi skrattar, gråter o sjunger. 
    Vi låter musiken vara en del av våra liv och tillsammans motar vi bort ångest, huvudvärk och tappad tro på livet. Min älskade körledare Mats Hylander är själva navet i denna kör och vi älskar honom besinningslöst för att han tror på oss och för att han får oss att låta så bra!   



     
    Livboj nr 2  är denna fantastiska man tillika fotograf.  Våra vägar korsades via mitt jobb och han fick efter mycket tvekan möjlighet att fota mig och en ny värld öppnades. Han fick mig att börja tro på mig själv , att jag är vacker och värd något . Han får alla bilder att glöda .  han är humoristisk , rolig ,  Galet snygg fransman och han är en själsfrände som verkligen finns där och tror på mig när mitt liv vacklar och stormar.  Har en oerhört vacker fru och begåvade barn samt ett par galna men underbara föräldrar som också släppt in mig i sina liv. 
    Philippe Rendu , du är min allra bästa vän, tack för att du finns i mitt liv!  


    Livboj nr 3 är faktiskt mitt yrke.... Jobbar med dessa fantastiska djur som skänker mig så oerhört mycket. Får äran att ha handikappridning för funktionshindrade och det finns inget som berör mig så mycket som när jag ser ett leende i ett annars ansträngt ansikte , men på hästryggen finns inga handikapp då är det bara ren o skär glädje.  
    Halkade in i yrket på ett bananskal och jag har aldrig ångrat mig. 8 år med dessa underbara djur är kärlek o glädje rakt igenom. 


     
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • mammas4killar

    Min livboj här i livet är min sambo, han är min klippa, vi har gått igenom mycket under de 5 år vi varit tillsammans, förlorat en liten prinsessa som skulle bli sina fyra storebröders lilla sessa,  han har stöttat mig genom svåra sjukdomsperioder, lättar upp och gör mig glad genom små saker. Har alltid ett leende på läpparna oavsett hur jobbig dagen varit. Han är min bästa vän den bästa pappan man kan ha till sina barn. För honom sitter aldrig något fast, han hjälper alla. Även om han jobbar 150 procent med sitt egna byggföretag tar han sig alltid tid för mig och barnen, jag älskar honom av hela mitt hjärta, han är en på miljonenHjärta


  • werner
    Lillsudd skrev 2013-06-05 21:51:24 följande:
    Det älskade barnet var aldrig min livboj, hon är alldeles nog i sig själv och som hennes mamma behöver jag inte räddas, men genom åren som ofrivilligt barnlös och det slutliga beskedet om att jag aldrig kommer att få genetiska barn - och vägen vidare mot barnet som till slut kom - var min blogg och min dator min livboj, möjligheten att finna andra som också delade erfarenheten av att komma i klimakteriet som knappa 30-åringar och tankarna om hur och sen och kanske (och det förbjudna ordet "aldrig"). Jag undrar hur de klarade detta innan internet, för det är ju inte precis så att man träffar någon annan på stan eller jobbet bara sådär. Bloggarna blev till en hel liten livbojspark, en möjlighet att inte göra den långa resan alldeles ensam.

  • Snölyktan
    Lillsudd skrev 2013-06-05 21:51:24 följande:
    Det älskade barnet var aldrig min livboj, hon är alldeles nog i sig själv och som hennes mamma behöver jag inte räddas, men genom åren som ofrivilligt barnlös och det slutliga beskedet om att jag aldrig kommer att få genetiska barn - och vägen vidare mot barnet som till slut kom - var min blogg och min dator min livboj, möjligheten att finna andra som också delade erfarenheten av att komma i klimakteriet som knappa 30-åringar och tankarna om hur och sen och kanske (och det förbjudna ordet "aldrig"). Jag undrar hur de klarade detta innan internet, för det är ju inte precis så att man träffar någon annan på stan eller jobbet bara sådär. Bloggarna blev till en hel liten livbojspark, en möjlighet att inte göra den långa resan alldeles ensam.

  • viiva


    Min livboj är min älskade familj!
    Min sambo har alltid stöttat och tröstat mig i alla lägen och nu med våran fantastiska dotter i vårat liv känns livet och vårat förhållande ännu mera sådär sprattlande glädjefyllt :)
    Att inte kunna ha den finaste vagnen, spjälsängen eller att få gå på babysim skär i hjärtat men med dotter och sambo i min närvara spelar inte något annat någon roll för jag är så lycklig över att jag har dem! <3    
  • Webbredaktör Annelie

    Tack för alla fina bidrag! Ber om ursäkt för dröjsmålet, det var så många bra bidrag att juryn haft svårt att komma överens. Men här kommer de äntligen. Vi kommer att behöva adresserna till vinnarna inom en vecka. Annars går tyvärr vinsten vidare.


     


    1:a pris  Vip-kit från Trygg-Hansa och ett presentkort värt 1000:- från Åhléns


     


    # 26 Lillsudd: Det älskade barnet var aldrig min livboj, hon är alldeles nog i sig själv och som hennes mamma behöver jag inte räddas, men genom åren som ofrivilligt barnlös och det slutliga beskedet om att jag aldrig kommer att få genetiska barn - och vägen vidare mot barnet som till slut kom - var min blogg och min dator min livboj, möjligheten att finna andra som också delade erfarenheten av att komma i klimakteriet som knappa 30-åringar och tankarna om hur och sen och kanske (och det förbjudna ordet "aldrig"). Jag undrar hur de klarade detta innan internet, för det är ju inte precis så att man träffar någon annan på stan eller jobbet bara sådär. Bloggarna blev till en hel liten livbojspark, en möjlighet att inte göra den långa resan alldeles ensam.


     



    2:a pris  Vip-kit från Trygg-Hansa och ett presentkort värt 500:- från Åhléns


     


    # 16 Fannysmamma09: Det här är min farmor och det är min livboj som alltid finns där och ställer upp i vått och torrt, hon ser till att jag håller mig flytande. Utan henne vet jag inte vad jag skulle göra.
    För cirka ett år sedan ringde pappa till mig och berättade att han hittat farmor på golvet i sin lägenhet och hon kunde inte ta sig upp. Jag åkte givetvis dit och hjälpte henne, men insåg snart att någonting var galet, så vi ringde ambulans. Det visade det sig sedan att hon fått en bäckenfraktur och inte fick stödja på benet på 10 veckor. Det blev sjukhusvistelse och korttidsboende under hela sommaren och man märkte att hon var ledsen över detta. Jag trodde givetvis att det här nederlaget skulle få henne att ge upp och sluta kämpa, hon som alltid klarat sig själv trots onda knän och dålig hörsel, men där hade jag fel.
    Hon gav sig sjutton på att hon skulle hem igen så hon kämpade med att försöka klara sig själv och i september förra året kom hon hem till sin lägenhet igen.
    Nu har hon rullstol hon åker runt i, och har hjälp av hemtjänst 2 ggr/dag, men allt annat klarar hon själv, envis som hon är.
    Jag är så stolt över att ha en sådan kämpe till farmor och hon är min livboj och stora förebild här i livet!


     



     


    3:e pris  Vip-kit från Trygg-Hansa och ett presentkort värt 300:- från Åhléns


     


    # 21 Alby: Min flicka är 7 månader, och de här 7 månaderna har utan tvekan varit den bästa tiden i mitt liv..
    Det ska bli så roligt att se henne växa upp, och jag vill finnas där för henne vid alla glada stunder men även vid de sorgsna. Jag vill vara hennes paraply när det regnar, hennes plåster när hon har ont, för det är hon är min livboj som ger färger till mitt liv.


     



     


    Grattis!
     


     

  • puss

    Och motiveringarna från juryn är strålande!!
    Tumme upp. Och då menar jag "upp".

    Var det lotteri?

  • Nyfiken gul

    grattis!

    Värdiga vinnare!  

     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • puss

    Jävligt märkligt att ha en tävling utan kriterier och vinnare utan att beslutet motiveras.

  • Webbredaktör Annelie

    Trygghansa är så nöjda med tävlingen och uppskattar alla era fina bidrag. Därför har det valt att ge bort ytterligare två Vip-kit. Därför säger vi nu grattis även till TeriChan och mammas4killar. Mejla eller inboxa mig era adresser så kommer vinsten inom kort.


    Vi kommer att behöva adresserna till vinnarna inom en vecka. Annars går tyvärr vinsten vidare.


     


    #4 TeriChan: Utan den här underbara ungen hade jag inte varit vid liv idag! Hon har fått mig att resa mig från botten av min depression och gett mig en anledning till att leva! Min älskade underbara dotter! *Hjärta*


     



     


    #32 mammas4killar: Min livboj här i livet är min sambo, han är min klippa, vi har gått igenom mycket under de 5 år vi varit tillsammans, förlorat en liten prinsessa som skulle bli sina fyra storebröders lilla sessa,  han har stöttat mig genom svåra sjukdomsperioder, lättar upp och gör mig glad genom små saker. Har alltid ett leende på läpparna oavsett hur jobbig dagen varit. Han är min bästa vän den bästa pappan man kan ha till sina barn. För honom sitter aldrig något fast, han hjälper alla. Även om han jobbar 150 procent med sitt egna byggföretag tar han sig alltid tid för mig och barnen, jag älskar honom av hela mitt hjärta, han är en på miljonen.


     


  • Snabeltiger

    Min älskade mormor/Momme och hennes man Lasse är mina ankare här i livet. Sen den dag jag föddes har dom funnits där för mig och mina bröder, dom tog hand om oss då min mamma inte orkade, dom såg till att vi alltid hade det bra och hon är den första som någonsin sagt att hon älskar mig, jag kom ihåg att jag grät, för jag hade aldrig känt mig älskad förut. Sen när jag själv fick mitt första barn då jag va 18 och min mor inte ville veta av oss, då fanns hon där och älskade oss. Idag har jag tre barn och även om vi bor en bit ifrån varandra så ser vi till att träffas så ofta som möjligt. Momme har nyligen övervunnit magcancer, hon är en riktig kämpare och säger att hon lever för mina barn, vore det inte för dom skulle hon inte orka kämpa sig vidare. Starkare kvinna får man leta efter och bättre förebild finns inte!


  • TeriChan
    Webbredaktör Annelie skrev 2013-06-12 10:19:22 följande:

    Trygghansa är så nöjda med tävlingen och uppskattar alla era fina bidrag. Därför har det valt att ge bort ytterligare två Vip-kit. Därför säger vi nu grattis även till TeriChan och mammas4killar. Mejla eller inboxa mig era adresser så kommer vinsten inom kort.


    Vi kommer att behöva adresserna till vinnarna inom en vecka. Annars går tyvärr vinsten vidare.


     


    #4 TeriChan: Utan den här underbara ungen hade jag inte varit vid liv idag! Hon har fått mig att resa mig från botten av min depression och gett mig en anledning till att leva! Min älskade underbara dotter! *Hjärta*


     


    WOW!!! Tack! Jag kommer inte åt ditt konto och kan inte inboxa dig tyvärr! :/ Så hur gör jag då?
Svar på tråden Tävla och vinn! Vem eller vad är din livboj i livet?