Fel att vända barn i bilen som inte fyllt tre år?
Jag har en son som blir tre i september. Han är ganska stor, 105 cm och 20 kilo, och nu i en bakåtvänd Acta Graco i bilen. Jag funderar nu på om det är dags att vända honom. Eller är det för tidigt?
Jag har en son som blir tre i september. Han är ganska stor, 105 cm och 20 kilo, och nu i en bakåtvänd Acta Graco i bilen. Jag funderar nu på om det är dags att vända honom. Eller är det för tidigt?
Vilka fler såg TV4-nyheterna nyss, om barns säkerhet i bil? Även där framkom hur viktigt det är att barn sitter fastspända så länge som möjligt.
självklart, det är ju liksom inte så att det är nått jag säger för skojs skull. Jag har testat säker 10 olika barnstolar, vi har lånat hem dem, vi har grejat. Sen köpt de som passat bäst. Men nu är det stopp, nu fyller hon 3 om två veckor, så när hon blev för lång för den senaste vi köpte fick hon en framåt vänd....
Men om man behöver en kil, varför får man inte med dom från början om det nu är superviktigt? När man börjar ta betalt för nödvändiga tillbehör börjar man tulla på säkerheten från företagens håll som tillverkar bilbarnstolen
Det bästa vore väl om alla hade barnen framlänges men enbart backade med bilen när de kör