• Anonym (Lina)

Gå ner i vikt för att bli gravid.

Hej! Jag är överviktig och verkar aldrig bli gravid. I mitten på juni drog jag igång med långpromenader ordentligt. Jag går mellan 5-7 km varje dag. Är det bra eller dåligt om man försöker bli gravid? Bör man vila någon dag? Jag menar det är ju ingen hårdträning direkt. Jag blir bara så osäker när jag läser runt att man ska träna Max 6 timmar i veckan. Men med träna kanske menas springa? Promenaderna jag tar brukar ligga på ca 1,5 timme. Jag tror även min förbränning är väldigt dålig. Finns det nån tillskott man kan ta eller nåt man kan äta för att förbättra den?

• Svar på tråden Gå ner i vikt för att bli gravid.
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Vad härligt att du kommit igång med promenader! Precis som du skriver är det ingen hårdträning och du kan gott fortsätta med dina långpromenader för de kommer att hjälpa dig att gå ned i vikt och därmed ökar chanserna att du blir gravid.

För att få igång fettförbränningen eller öka energiförbrukningen kan du gärna välja kuperade sträckor, se till att ibland få upp pulsen och bli varm, det är bättre än att ta tillskott.

Lycka till! 

• Anonym (Lina)

Okej. Tack för ditt svar! Jag bor där det är väldigt backigt så det finns inte så mycket till val. Många upp och nerförsbackar blir det. 

Jag får ofta håll (Mjälhugg) även om jag inte ätit innan (Går ibland innan frukost) Hur kommer det sig? Kan man göra något åt det?  

• Anonym (Lina)

Okej. Tack! Ska testa det.

Svar på tråden Gå ner i vikt för att bli gravid.