• 0fia

Stockholmsmammor med BF maj 2014

Vet att det är helt galet men jag har testat pos idag på bara äl +9. Halvt panikslagen och ingen annan att prata med än maken som är på jobbet. Har inte riktigt tagit in än vad som hänt. Det hela var en halvt impulsiv planering . Finns fler majmammor därute som heller inte vill berättar för någon i omgivningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-18 21:08
    Nu finns en BF-lista till tråden.

www.familjeliv.se/Forum-11-226/m71142164.html

• Svar på tråden Stockholmsmammor med BF maj 2014
  • bebis2o13
    Dag och natt skrev 2014-04-24 21:17:30 följande:
    Hur går det för er tjejer?? 

Här föddes Axel förra onsdan den 16:e april, vårt stora påskägg som i v 37+2 visade sig väga hela 4330 g och 50 cm lång. Igångsättningen gick jättebra, sattes igång kl 15 och sex timmar senare var han ute! Man gav mig värkstimulerande dropp till att börja med och när jag var öppen 4 eller 5 cm så tog man hinnorna. Använde lustgas, och stod på knä i sängen och födde honom. Den här förlossningen var på många sätt så mycket bättre än med första gossen även fast jag tycker att den var fantastisk på sitt sätt också. Men den gången tog det tio timmar och jag hade krystvärkar i tre timmar och han togs ut med en lätt sugklocka sista minuterna. Den här gången hade jag krystvärkar i 28 min och han kom ut av sig självt. Precis innan sista krystningen sa jag att jag inte orkade mer, men då sa de att jag skulle fortsätta vilket jag gjorde då och vad skönt att han kom ut då! Skrattande

Nu närmar det sig för er andra, vem är det som står på tur? Gravid

Åh, jättestort grattis till Axel!! Hjärta Skönt att allt har gått bra!

Jag har mitt planerade snitt den 16 maj. Innan dess ska vi hinna flytta (nästa lördag) och jag hoppas det inte sätter igång innan, haha..

Ludvig 130129 <3 Bebis i magen - 16 maj 2014 <3 www.aprilbaby.blogg.se
  • Donna78

Hur går det för er, alla (soon-to-be) majmammor? Själv har jag 10 dagar kvar till beräknad "leverans" men efter ca 38 veckor av totalt supersmidig graviditet så börjar jag nu känna mig otymplig och tung (trots enbart +11 kg på vågen). Det är en livlig liten krabat som jag har i magen och jag letar verkligen tecken på att han ska vilja ut, men icke sa nicke. Han verkar ha det bra inne i min mage, vilket i och för sig är bra, men ändå: han FÅR verkligen komma nu, om han skulle vilja. 

Ska föda på BB Sophia - någon mer av er som planerar det samma/gjort det?

v 37+4
  • clojsi

Grattis till er fina son Dag & natt! Hur har mammalivet gått sen ni kom hem?

Donna78, fin mage och fin bild! Jag har velat fram och tillbaka om jag ska föda på BB sophia eller inte, bor bara 10 minuter där ifrån så det är ju utan tvekan vår närmsta förlossning, men födde första dottern på Danderyd och det var så bra upplevelse så vi bestämde oss för att satsa på att föda där igen (om vi hinner dit dvs, i annat fall hamnar vi ju på BB sophia haha) :)

Idag har jag gått in på dag BF+9, helt sjukt vad tröööööööött jag är på att vara gravid nu! Orkar inte göra nånting och sover som en kratta. Ska på överburenhetskontroll imorgon och efter få en bokad tid för igångsättning, hoppas hon själv väljer att komma ut men oavsett vad känns det skönt att veta att inom fem dagar är hon här! :)

You must be the change you wish to see in the world.
  • Donna78

clojsi: Förstår att det är tungt att gå och vänta. Vi har som sagt var 9 dagar kvar innan beräknad födsel och redan NU är jag redo. Kan då bara tänka hur du har det som gått 9 dagar över tiden. Hilfe!

Jag tror att man blir nöjd vart men än föder och att stället spelat mindre roll. Det är väl med BB som med alla andra platser som man besöker; Det är människorna väl på plats som avgör. 

Jag håller samtliga tummar och tår att något händer för sig inom kort - naturligt eller med lite hjälp, och som du själv skriver, förstå; inom fem dagar är din lilla dotter här och kommer finnas i ditt liv så länge du lever. Hjärta 

• clojsi
    Donna78 skrev 2014-05-11 22:20:49 följande:

clojsi: Förstår att det är tungt att gå och vänta. Vi har som sagt var 9 dagar kvar innan beräknad födsel och redan NU är jag redo. Kan då bara tänka hur du har det som gått 9 dagar över tiden. Hilfe!

Jag tror att man blir nöjd vart men än föder och att stället spelat mindre roll. Det är väl med BB som med alla andra platser som man besöker; Det är människorna väl på plats som avgör. 

Jag håller samtliga tummar och tår att något händer för sig inom kort - naturligt eller med lite hjälp, och som du själv skriver, förstå; inom fem dagar är din lilla dotter här och kommer finnas i ditt liv så länge du lever. Hjärta 

Förstår att du är väldigt ivrig du också! Är det ert första barn? Herregud vad skönt att "bara" gått upp 11 kilo! Med min första dotter slutade jag väga mig när jag hade gått upp +30 kilo men denna gång har jag "bara" gått upp 18 kilo :) Efter förra förlossningen försvann nästan alla kilon på nolltid så lägger inte så mycket tankar på +kilos på vågen denna gången heller ;)

Nu om två timmar ska jag på kontrollen så idag kommer jag få en dag och tid för igångsättning, sen hoppas jag hon kommer innan men skönt att få ett "absolut senast" datum :)
  • Donna78
    clojsi skrev 2014-05-12 09:04:28 följande:
    Förstår att du är väldigt ivrig du också! Är det ert första barn? Herregud vad skönt att "bara" gått upp 11 kilo! Med min första dotter slutade jag väga mig när jag hade gått upp +30 kilo men denna gång har jag "bara" gått upp 18 kilo :) Efter förra förlossningen försvann nästan alla kilon på nolltid så lägger inte så mycket tankar på +kilos på vågen denna gången heller ;)

Nu om två timmar ska jag på kontrollen så idag kommer jag få en dag och tid för igångsättning, sen hoppas jag hon kommer innan men skönt att få ett "absolut senast" datum :)
    Jag är otålig men har det ju ändå rätt så bra som jag har det just nu, så jag vet inte riktigt varför jag "ivrar" på?! Fick just ett sms av min kompis att en bekant, som skulle få barn 7 juni födde en liten, liten flicka imorse och då känner jag (givetvis) glädje, men också en viss avundsjuka. Svårt att förklara...

Ja, det är min fösta. I'm a late bloomer.  

Men vad spännande med att få en "tid" för förlossning. Förstår du vad nära du är nu?! 
  • clojsi

Imorgon sätts jag igång, känns sjukt nervöst men självklart helt underbart. Hur ska man kunna sova inatt lixom!? :D

• bebis2o13

I fredas eftermiddag kom vår lilla skatt i ett planerat snitt. Allt har gått jättebra och vi har precis kommit hem efter 2 dygn på BB. Tänker på er alla andra som har fl framför er! Kram <3

Ludvig 130129 <3 Bebis i magen - 16 maj 2014 <3 www.aprilbaby.blogg.se
  • Dag och natt
    clojsi Åh hur har det gått?? Hoppas allt gick bra!! 
    Jo sen vi kom hem har det varit fullt upp, livet som tvåbarnsförälder innebär inte på nåt sett mer tid Första 2.5 veckorna hade jag ont i brösten vid amningen, ett litet sår på ena bröstet läkte efter några dar. Storebror har varit svartsjuk när pappa bär på lillebror eller på annat sätt måste hjälpa till med honom. Han är extremt pappig! Jobbigt för oss alla med andra ord, för mitt mammahjärta brister när jag inte får trösta honom, medan pappa tycker att det är ganska jobbigt med väldigt klängig son. LÄS: VÄLDIGT.  

Men annars så får man väl säga att det har gått bra. Har märkt att Axel är ganska känslig för vad jag äter, så mitt tips till er nyblivna/kommande mammor är att tänka efter vad ni äter för nåt! Han får tex ont i magen när jag har ätit lök, vitlök, cola, kaffe, jordgubbar, citrusdrycker (apelsinjuice, citronsaft), men än så länge inte choklad... Vågar inte ens utmana honom med stark mat!

bebis2o13 Men så fin, stort grattis!! Det är en flicka eller? Vikt och längd? :) 
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • bebis2o13
    Dag och natt skrev 2014-05-26 20:42:59 följande:
    clojsi Åh hur har det gått?? Hoppas allt gick bra!! 
    Jo sen vi kom hem har det varit fullt upp, livet som tvåbarnsförälder innebär inte på nåt sett mer tid smile5.gif Första 2.5 veckorna hade jag ont i brösten vid amningen, ett litet sår på ena bröstet läkte efter några dar. Storebror har varit svartsjuk när pappa bär på lillebror eller på annat sätt måste hjälpa till med honom. Han är extremt pappig! Jobbigt för oss alla med andra ord, för mitt mammahjärta brister när jag inte får trösta honom, medan pappa tycker att det är ganska jobbigt med väldigt klängig son. LÄS: VÄLDIGT. smile1.gif  

Men annars så får man väl säga att det har gått bra. Har märkt att Axel är ganska känslig för vad jag äter, så mitt tips till er nyblivna/kommande mammor är att tänka efter vad ni äter för nåt! Han får tex ont i magen när jag har ätit lök, vitlök, cola, kaffe, jordgubbar, citrusdrycker (apelsinjuice, citronsaft), men än så länge inte choklad... Vågar inte ens utmana honom med stark mat!

bebis2o13 Men så fin, stort grattis!! Det är en flicka eller? Vikt och längd? :) 
    Nej, pojke :D haha! En liten Melvin som vägde 3710 g och 50 lång :)
    Ludvig 130129 <3 Melvin 140516
  • Dag och natt

Men ååh vilken sötnos! Hjärta

Hur går det för er? Här rullar det bara på, om två veckor flyttar vi till hus! Sommar och regn, jag som hade sett fram emot sol och fina dagar ute med liten!! 

Ängeln Wilma 101227, Isak 120910, Axel 140416
Svar på tråden Stockholmsmammor med BF maj 2014