• Anonym (underhållsbidrag)

vad ingår i underhållsbidraget?

Finns det nån här som vet vad som ingår när man räknar ut underhållsbidraget? Om jag som boendeförälder har kostnader för barnets fritidsintressen för 30 000, räknar man med dem då när man ska räkna ut underhållsbidraget?

• Svar på tråden vad ingår i underhållsbidraget?
    h8him skrev 2013-11-06 11:44:47 följande:
    Under hur lång tid har barnet inte haft någon som helst kontakt med pappan?

Nästan fem år
  • h8him
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-11-06 11:47:28 följande:

Nästan fem år
    Har du pratat med pappan om adoption?
    h8him skrev 2013-11-06 11:57:14 följande:
    Har du pratat med pappan om adoption?

Ja, han säger nej. Och enligt advokaten som jag pratade med då så är det ingen ide att gå vidare om han säger nej. Jag har samma advokat nu och han säger att jag troligen kommer att kunna stämma honom på underhåll istället och han har haft några såna fall då biopappan gått med på adoption sen, så jag håller tummarna för det.

Har fått hjälp med att skicka in en stämningsansökan (det var ett tag sedan men jag har inte varit inne på FL på ett tag(, advokaten anser att jag borde få 3200 av pappan så det är det jag har stämt honom på. Om nån är intresserad att veta så tyckte advokaten att en del av fritidsintressena skulle pappan vara med att betala, vi får se vad rätten säger.

• Anonym (AA)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-09 13:43:37 följande:
    Har fått hjälp med att skicka in en stämningsansökan (det var ett tag sedan men jag har inte varit inne på FL på ett tag(, advokaten anser att jag borde få 3200 av pappan så det är det jag har stämt honom på. Om nån är intresserad att veta så tyckte advokaten att en del av fritidsintressena skulle pappan vara med att betala, vi får se vad rätten säger.

Har pappan inkommit med svaromål än?
    Anonym (AA) skrev 2013-12-09 15:45:42 följande:

Har pappan inkommit med svaromål än?
    Det har varit ett litet helvete faktiskt ett tag, men nu har det blivit lugnt. Pappan blev stortokig när advokaten tog kontakt med honom och jag fick en massa hotmail och han ringde och skrek att han skulle skära halsen av mig och en massa annat. Några kvällar åkte han bil förbi och ringde och sade att han var utanför och ville att vi skulle komma ut så han kunde skjuta oss utan att några barn skulle se. Jag polisanmälde det hela så nu ska vi upp i rätten för det. Men han har gått med på att betala 2800 i månaden, hade jag vetat att det skulle bli alla dessa hot så hade jag aldrig börjat bråka om pengar. Men han har växelvis pratat om att lämna över vårdnaden till min man så vi hoppas på det nu.
  • Anonym (humor)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 10:18:20 följande:
    Det har varit ett litet helvete faktiskt ett tag, men nu har det blivit lugnt. Pappan blev stortokig när advokaten tog kontakt med honom och jag fick en massa hotmail och han ringde och skrek att han skulle skära halsen av mig och en massa annat. Några kvällar åkte han bil förbi och ringde och sade att han var utanför och ville att vi skulle komma ut så han kunde skjuta oss utan att några barn skulle se. Jag polisanmälde det hela så nu ska vi upp i rätten för det. Men han har gått med på att betala 2800 i månaden, hade jag vetat att det skulle bli alla dessa hot så hade jag aldrig börjat bråka om pengar. Men han har växelvis pratat om att lämna över vårdnaden till min man så vi hoppas på det nu.
    Då får ni ju inga pengar alls... Är det så ni vill ha det?
    Anonym (humor) skrev 2013-12-30 10:21:08 följande:
    Då får ni ju inga pengar alls... Är det så ni vill ha det?
    Vi vill att min man ska få adoptera, pengarna är inte det viktiga.
  • Anonym (humor)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 10:31:03 följande:
    Så varför strida om pengar istället för adoption?
    Anonym (humor) skrev 2013-12-30 10:38:00 följande:
    Så varför strida om pengar istället för adoption?
    Vi strider om båda, men pengar är en öm tå för pappan då det är det viktigaste i hans värld.
  • Anonym (humor)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 10:42:19 följande:
    Vi strider om båda, men pengar är en öm tå för pappan då det är det viktigaste i hans värld.
    Varför bråka för bråkandets skull?
  • Anonym (Men förstår inte)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 10:42:19 följande:
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 10:31:03 följande:
    Men om inte pengarna är viktiga för er varför bråka om dem? Då är det väl bättre att välja det krig ni anser är viktigt. 
    Anonym (Men förstår inte) skrev 2013-12-30 13:39:25 följande:
    Men om inte pengarna är viktiga för er varför bråka om dem? Då är det väl bättre att välja det krig ni anser är viktigt. 
    Du har nog inte läst hela tråden. Vi vill att styvpappan adopterar men biopappan säger nej trots att han inte bryr sig i barnet. Däremot bryr han sig i pengar så detta är ett påtryckningsmedel för att få honom att släppa taget om oss.
  • Anonym (humor)
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2013-12-30 13:51:57 följande:
    Du har nog inte läst hela tråden. Vi vill att styvpappan adopterar men biopappan säger nej trots att han inte bryr sig i barnet. Däremot bryr han sig i pengar så detta är ett påtryckningsmedel för att få honom att släppa taget om oss.
    Släppa taget om er? Det är hans barn.
  • Anonym (Men förstår inte)
    Anonym (humor) skrev 2013-12-30 13:56:16 följande:
    Släppa taget om er? Det är hans barn.
    Jag förstår inte heller resonemanget - som ju dessutom inte verkar fungera. Så med utpressning så ska pappan släppa barnet så att TS nye man kan få adoptera. Är det så jag ska tolka tråden...?
    Anonym (Men förstår inte) skrev 2013-12-30 16:14:43 följande:
    Jag förstår inte heller resonemanget - som ju dessutom inte verkar fungera. Så med utpressning så ska pappan släppa barnet så att TS nye man kan få adoptera. Är det så jag ska tolka tråden...?
    Han bryr sig inte i barnet, försökte förut att få honom att de skulle träffas åtminstone två gånger per år eller ha någon telefon eller brevkontakt men han vill inte. Men det är en helt annan historia, det var nån i tråden som ville veta hur det går och jag berättade det, allt annat är oviktigt.

Men nu ni! Min advokat ringde nyss och sade att det kommit in ett brev från pappan där han ger sitt medgivande till adoption! Är sååå lättad, vill inte ropa hej än men det är svårt att inte dansa på moln nu Skrattande

• kaffeamanda
    Anonym (underhållsbidrag) skrev 2014-01-23 14:07:41 följande:

Men nu ni! Min advokat ringde nyss och sade att det kommit in ett brev från pappan där han ger sitt medgivande till adoption! Är sååå lättad, vill inte ropa hej än men det är svårt att inte dansa på moln nu Skrattande

Hoppas att det går din väg! Lycka till {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden vad ingår i underhållsbidraget?