• becky29

Gravida i Örebro?

hej alla kära blivande mammor!Jag bor strax utanför Örebro(Hovsta) och väntar mitt första barn i Juli Skulle jättegärna lära känna andra blivande mammor, för att fricka kaffe o snacka babyprat Jag och min sambo är ganska nyinflyttad, så jag skulle gääärna vilja lära känna nytt folk här i stan! B-)

• Svar på tråden Gravida i Örebro?
  • Ssr
    Hill01 skrev 2014-04-17 20:53:52 följande:
    Hej!

Det börjar bli dags för mig att börja köpa några mammabyxor men de jag testat på H&M satt förskräckligt dåligt.. Någon som har några tips på anda affärer som säljer mammakläder? Var köper ni era?

Glad påsk på er!

Jag har inte hittat nått annat än hm.. Tycker det är lite tråkigt. Jag använder mest bara långa linnen, fast de är knappt långa längre, haha :) längtar tills man kan börja använda klänning istället :)
  • Ssr
    Rodbonan skrev 2014-04-17 21:58:17 följande:
    Också en Örebrotjej! 23 år väntar Andra barnet i november. Vecka 9 nu. När jag väntade min dotter träffade jag ett gäng från familjeliv och det var ju sååå mysigt :) vi är nära vänner än idag och våra 3åringar leker. Skulle tycka det var jättekul med gravid-fika :)

Välkommen! Åh vad roligt att ni håller ihop fortfarande :D
  • ClaraV
    Hill01 skrev 2014-04-17 20:53:52 följande:
    Hej!

Det börjar bli dags för mig att börja köpa några mammabyxor men de jag testat på H&M satt förskräckligt dåligt.. Någon som har några tips på anda affärer som säljer mammakläder? Var köper ni era?

Glad påsk på er!
    Jag hittade sköna mammabyxor på mega, sista stället jag trodde skulle ha det ^^ Var bara in av en slump. :)
  • Hill01

Haha, inte haft den tanke på Mega! Tack för tipset, ska ta och kika in där snart!

• ClaraV

Jag kommer gå i föräldragrupp i Lekeberg, men har inte den blekaste om när... Borde ju egentligen bli ganska snart ska ju ha i augusti.

Nu börjar tankar på förlossning krypa sig på.. Inte direkt rädd för smärtan, födde dottern helt utan smärtlindring what so ever. Mer nervös över händelseförloppet. Har såna kontrollbehov haha.
    Funderar dock lite på att testa eda den här gången. Fler som går i dessa tankar? :)

• mikispikis90

Jag tänkte försöka med bara lustgas :) är så sinnessjukt rädd för nålar så jag kan inte tänka mig nått annat ..

Min föräldrargrupp kändes jätte bra, den första ska ha typ 9 juli och den sista ska ha 16 aug :) jag ligger mitt emellan på den 8 aug :)

• Saga101

Hej vi väntar vårt andra barn BF 17/10 bor i Kumla ! Ngn mer som väntar i okt ?

• ClaraV

Jag försökte med lustgas förra gången men blev så yr och illamående så var ingen höjdare för mig. Hellre en nål i ryggen haha. Får se när jag får börja i grupp, hoppas också på att ligga ganska i mitten eller först. Så tråkigt att vara den som får sist. Är beräknad 16 augusti :)

• Bellsam

Hej!
    Hoppar in här jag med :) Jag väntar mitt tredje barn (sambons första) som är beräknat till den 22 oktober. Värsta graviditeten hittills, ha ha. Bor i Kumla :)

• septemberfjorton

Hej! Jag hoppar in här eftersom jag har prick noll vänner och bekanta som är gravida eller har barn(flyttade just hit igen efter 6 år i Göteborg, så jag har inte sådär supermånga vänner ändå här). Bor i Karlskoga, 4 mil utanför Örebro. Den enda föräldragruppen här börjar nu i dagarna, och vi har inte BF förrän 17 september, så vi skippar det. 

• Bellsam

Kommer det inte komma någon ny föräldragrupp innan ni får?
    Hur kommer det sig att ni flyttade hit? :)

• septemberfjorton
    Bellsam skrev 2014-04-30 00:33:02 följande:
    Kommer det inte komma någon ny föräldragrupp innan ni får?
    Hur kommer det sig att ni flyttade hit? :)
    Jag antar(hoppas) att du svarade mig, hehe. Jag är uppvuxen här, och träffade nuvarande sambon när jag var på besök en helg, och eftersom allt strulade med ex och ekonomin kunde varit bättre i gbg, tänkte jag flytta hit för att ta det lugnt något år. Ang föräldragrupp kommer det inte börja någon i bättre tid för oss, vilket jag tycker är sjukt dåligt, men jag antar att det är så i småstäder.. Kanske har att göra med att det är semester också, jag vet inte. Men jag tänkte be om att få kolla på BB och info om amning åtminstone :)
  • Hill01
    septemberfjorton skrev 2014-04-30 08:09:35 följande:
    Ang föräldragrupp kommer det inte börja någon i bättre tid för oss, vilket jag tycker är sjukt dåligt, men jag antar att det är så i småstäder.. Kanske har att göra med att det är semester också, jag vet inte. Men jag tänkte be om att få kolla på BB och info om amning åtminstone :)
    Jag bor i Nora och antar att det kommer vara likadant här :)
  • Saga101

Du får gå på info träffen där pratar de om förlossning och amning

septemberfjorton skrev 2014-04-30 08:09:35 följande:
    Jag antar(hoppas) att du svarade mig, hehe. Jag är uppvuxen här, och träffade nuvarande sambon när jag var på besök en helg, och eftersom allt strulade med ex och ekonomin kunde varit bättre i gbg, tänkte jag flytta hit för att ta det lugnt något år. Ang föräldragrupp kommer det inte börja någon i bättre tid för oss, vilket jag tycker är sjukt dåligt, men jag antar att det är så i småstäder.. Kanske har att göra med att det är semester också, jag vet inte. Men jag tänkte be om att få kolla på BB och info om amning åtminstone :)

• Bellsam

Tråkigt att det blir så med semestertider och så. Fick min första i augusti men då bodde jag i Örebro och det gick fint att gå på familjegrupp. Min barnmorska nu har sagt att det ska finnas här med sen.

• septemberfjorton
    Bellsam skrev 2014-04-30 09:40:21 följande:
    Tråkigt att det blir så med semestertider och så. Fick min första i augusti men då bodde jag i Örebro och det gick fint att gå på familjegrupp. Min barnmorska nu har sagt att det ska finnas här med sen.
    Ja, det är bra när de får ihop grupper tycker jag. 
    Saga101 skrev 2014-04-30 09:15:28 följande:
    Du får gå på info träffen där pratar de om förlossning och amning
    Det känns som det viktigaste :)
Svar på tråden Gravida i Örebro?