Kan en feminist ha string?
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Kan en feminist gå klädd i stringtrosor? Utan att bli trakasserad av pk folk alltså.
Om en tjej väljer att klä sig sexigt för sin egen skull så blir ändå den feministiska anklagelsen mot henne att hon gör det för att hon stöpt i en form av det patriarkala förtycket och att hon kan inte gjort detta val själv.
Det är alla dessa avarter av feminism som gör att jag numera svarar nej på frågan om jag är feminist. Jag är för ett jämställt samhälle med samma möjligheter och rättigheter utifrån individens förutsättningar. Jag tycker att var och en ska ha rätt att leva sina liv på de sätt de själva väljer så länge man inte skadar andra fysiskt eller med förtryck.
*tittar ner i byxorna på mig själv* aa jo det går bra! Mvh, stolt medlem i ~ pkmaffian ~
Det är ok om feministen har en snygg bakdel. Annars är det inte ok om hon inte har tex. byxor eller en kjol för.
Jens Spendrup har retat gallfeber på PK-ister och tokfeminister. Tyvärr så ställer hela PK-media sig på feministernas sida.
Jag börjar dricka Spendrups öl nu i sympati med honom. Har SvD blivit vänstervriden nu. Själv är jag vänster men inte vriden.
Dessa PK-ister har en väldigt konstig uppfattning om jämlikhet och rättvisa. Det är skrämmande. Det är lite otrevligt att media inte kan lyssna på vad vanligt folk tycker. Vanliga människor är inte PK.
Att kalla folk för WT är faktiskt rasistiskt. Det visar på förakt för fattiga människor. Man skulle behöva en liknande stämpel att använda på de personer som använder detta begrepp. ST skulle kunna vara användbart Stupid Trash. De människor som använder WT ger ofta ett intryck av att vara svagt begåvade. Jag menar att man inte skall stämpla och visa förakt för en stor grupp människor på det sättet.
Givetvis, jag är feminist och jag bär nästan enbart string.
Näe