• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • Anonym (Mia)
    Monchichier skrev 2014-04-04 13:32:24 följande:
    Och det kan du säga utifrån 3 inlägg?
    Det ska vara fler inlägg, i så fall har hon tagit bort dem eller så har du bara läst inläggen från denna månaden?
  • Anonym (Mia)
    Monchichier skrev 2014-04-04 13:32:24 följande:
    Och det kan du säga utifrån 3 inlägg?
    23 inlägg får jag upp
  • nymedlem
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-04 12:35:35 följande:
    Bonusmamman from hell?: plastmorsan.blogg.se/
    Jag hoppas hon gör slag i saken och flyttar från mannen och ungarna!

Det där är ett skolexempel på en människa som INTE ska leva med andras barn! Svartsjuk mot biomamman så in i norden, självgod och egoistisk. Nä, fy - hoppas hon flyttar ut!
  • Monchichier
    nymedlem skrev 2014-04-04 16:03:51 följande:
    Jag hoppas hon gör slag i saken och flyttar från mannen och ungarna!

Det där är ett skolexempel på en människa som INTE ska leva med andras barn! Svartsjuk mot biomamman så in i norden, självgod och egoistisk. Nä, fy - hoppas hon flyttar ut!
    Det är ett skolexempel på två människor som inte kan kommunicera.
    Man är två i ett förhållande, även när det är varannanveckabarn inblandade. 
    Min fråga är då automatiskt: Vad är killens del i det hela? Hur hjälper han till att få relationerna att fungera?

Man kan liksom inte släppa ut en 10 år gammal säl som är född och uppväxt i fångenskap och matande ute i havet och förvänta sig att den ska klara sig och hitta mat själv.
  • nymedlem
    Monchichier skrev 2014-04-04 18:43:09 följande:
    Det är ett skolexempel på två människor som inte kan kommunicera.
    Man är två i ett förhållande, även när det är varannanveckabarn inblandade. 
    Min fråga är då automatiskt: Vad är killens del i det hela? Hur hjälper han till att få relationerna att fungera?

Man kan liksom inte släppa ut en 10 år gammal säl som är född och uppväxt i fångenskap och matande ute i havet och förvänta sig att den ska klara sig och hitta mat själv.
    Dom två borde aldrig ha flyttat ihop från första början! Nu slapp dom i alla fall "offra" mer än 2 år på varandra, bättre förr eller senare att bryta upp.
  • Monchichier
    nymedlem skrev 2014-04-04 18:50:17 följande:
    Dom två borde aldrig ha flyttat ihop från första början! Nu slapp dom i alla fall "offra" mer än 2 år på varandra, bättre förr eller senare att bryta upp.
    Vem är du att avgöra det?
    Har man en öppen och ärlig kommunikation brukar det mesta fungera. Speciellt med hjälp utifrån.
  • Litet My

Har sett den bloggen förr,bitterheten jag ser i den bloggen skrämmer mig lite faktiskt.

• nymedlem
    Monchichier skrev 2014-04-04 18:55:27 följande:
    Vem är du att avgöra det?
    Har man en öppen och ärlig kommunikation brukar det mesta fungera. Speciellt med hjälp utifrån.
    Jag avgör inte det, men jag anser så efter att ha läst bloggen. Som "Litet My" skriver, hon är oerhört bitter och hela bloggen gör mig ledsen.

Kan dom inte prata med varandra ens efter 2 år så känns det ganska dödsdömt.
  • Anonym (Mia)

Nu är visst bloggen borta men diggade sista inlägget där bonusmamman som avskyr bonusbarnen och bara har negativt att skriva om de och verkar vara besatt av vad biomamman gör och tycker pappan är tråkig sitter och likställer att vara bonusmamma med att adoptera Obestämd

Svar på tråden Bittra bonusmorsor!