Hur blir man smart? Kan man ens bli det?
Alla är så smarta, begåvade, roliga och kreativa och jag är raka motsatsen. Känner mig så jävla värdelös.
Hur blir man smart?
Alla är så smarta, begåvade, roliga och kreativa och jag är raka motsatsen. Känner mig så jävla värdelös.
Hur blir man smart?
För att vara smart skall man i mitt tycke ha högt iq, vara någorlunda allmänbildad, fungera socialt, kunna lära sig saker fort och vara utrustad med det vi svenskar kallar för bondförnuft. En slags kombination av bra utvecklade olika intelligenser.
Jag tror man kan lära sig att bli smart, TS. Förutom hög IQ tror jag man kommer långt med nyfikenhet i kombination med att vara allmänt tillfredsställd med livet. Nyfikenhet ihop med ett missnöje på någon punkt tror jag leder till att man snöar in på just det området och missar andra, men det leder väl på sikt till erfarenhet och det är ju också nyttigt. Att lära sig att tänka utanför ramarna kan man träna sig till med, och likaså förmågan att tänka kritiskt.
Åh vad bra svar jag får, tack! Fortsätt gärna!
Shades: anade att du skulle skriva det då "misstaget" var en aning för....ja, dumt.
Men man vet ju aldrig, kanske du just serverade en snygg räddning
Jag vill bli smartare
Jag vill bli smartare
Jag vill bli smartare
Jag vill bli smartare
Jag brukar göra rödljusterapi med en som hatt med lysdioder jag köpte från
Aliexpress kombinerat med 40 hz isokroniska toner.
Efter det gör jag Super brain yoga, som är en speciell sorts Squat.
Min teori är att nervcellerna skapar fler kopplingar på det sättet.
Efter det försöker jag göra något mentalt ansträngande för att stärka nervkopplingarna.
Ni kan testa om ni vill, det kanske kommer hjälpa. :)
Jag brukar göra rödljusterapi med en som hatt med lysdioder jag köpte från
Aliexpress kombinerat med 40 hz isokroniska toner.
Efter det gör jag Super brain yoga, som är en speciell sorts Squat.
Min teori är att nervcellerna skapar fler kopplingar på det sättet.
Efter det försöker jag göra något mentalt ansträngande för att stärka nervkopplingarna.
Ni kan testa om ni vill, det kanske kommer hjälpa. :)
Det är svårt att bli smart. Men man kan framstå som mindre dum genom att utveckla sitt ordförråd. Läs böcker och lär dig synonymer till ord. Jag tror den taktiken, att utveckla mitt språk gör att jag upplevs som normalbegåvad trots att jag är strax under.
Haha, fel. Folk är i regel betydligt dummare och mer lättledda än man kan tro. De som skryter om eller påstår att de är intelligenta/ smarta visar sig ofta ha stora kunskapsluckor inom flera områden.
Just själva grejen, att tro sig vara smart eller smartare än andra, är ofta det som gör en person dummare, eftersom han är så fast i uppfattningen att hen är smartare att han inte ser eller märker när hen stöter på andra som är smartare och mer kunniga.
FL är dessutom långt ifrån intelligensens eller smarthetens högborg.
De tog bort all intellekt för att tillsätta lika mycket skönhet. Så föddes jag. Jag har allt utom intellekt. Avundsvärt vacker men hade hellre bytt mot att vara ful och mensa smart.
Det enda man kan jobba med när man är så extremt snygg men inte har något intellektär som jag är att bli prostituerad. Och det har jag givetvis testat på till och från. Män kom ofta i byxorna innan man ens tagit av sig så, så jätte farligt var det väl inte. De kunde säga du måste vara smart för att spela så dum. Någon sa även är man så snygg som du behöver du gå med en kasse över huvudet. Så med allt detta kvinnor så sluta avundas korkade snygga tjejer som jag ofta märker att ni avundas Dessa har troligtvis större problem än ni och det är inga små intelligens problem.