• Mithi

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv inte ägt någon sedan mellanstadiet och aldrig ser vuxna med regnjacka.. Är det bara barn som använder regnjacka? Jag funderar på att köpa en regnjacka, men är tveksam då det inte regnar så ofta här och vet inte om den skulle förbli oanvänd.. Dock känns det väldigt praktiskt IFALL det skulle regna nån gång. 

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?
  • vampyria2

Ja jag är ute så mycket med mina barn så jag har kläder som passar alla väder

• fluu
    Minniemousemommy skrev 2014-05-21 02:53:45 följande:

Tycker det finns extremt snygga regnstövlar för vuxna nu? Förr var dom klumpiga och tråkiga men nu finns det ju färgglada och fina skor med bra passform. Själv har jag sådana här:

Och till det ljusblått paraply och en mörkblå regnkappa. Tycker det gör regndagar roligare att ha färgstarka kläder, och jag gillar blått :)

Också solsidanvarning på. Och tråkiga. Något sådant här hade jag velat ha:

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • chrissandra
    Minniemousemommy skrev 2014-05-21 02:53:45 följande:

Tycker det finns extremt snygga regnstövlar för vuxna nu? Förr var dom klumpiga och tråkiga men nu finns det ju färgglada och fina skor med bra passform. Själv har jag sådana här:

Och till det ljusblått paraply och en mörkblå regnkappa. Tycker det gör regndagar roligare att ha färgstarka kläder, och jag gillar blått :)

Det ser extremt roligt (lustigt) ut när de sitter tjejer med Hunterstövlar och shorts på sig på uteserveringar i fullt solsken. :D
  • Roxanan

Ja, men den används väldigt sällan. Praktiska kläder är jag nästan helt ointressanta. Regnar det har jag ett snyggt paraply.

Göteborgare i hjärtat
  • Pathfinder

Jag har en lång snygg lilablå regnkappa i tunt material. (Ville ha en lång kappa eftersom jag alltid går i klänning eller kjol).

Används absolut!

• Minniemousemommy
    fluu skrev 2014-05-21 16:48:59 följande:
    Också solsidanvarning på. Och tråkiga. Något sådant här hade jag velat ha:

Och det är fel på solsidan? o: Dom klär sig bra där ju. Men alla har ju sin egen stil. Du är alltså mer för barnsliga mönster? Min stil är mer stilren och elegant, så jag kan förstå att du inte gillade mitt förslag. Aja, fortsätt leta. I värsta fall får du antingen kapa av en bit av fötterna eller designa egna regnstövlar. :)
  • Minniemousemommy
    chrissandra skrev 2014-05-21 17:05:12 följande:
    Det ser extremt roligt (lustigt) ut när de sitter tjejer med Hunterstövlar och shorts på sig på uteserveringar i fullt solsken. :D
    Ja, det kan jag hålla med om. Deras föräldrar lärde dom nog inte om kläder för väder. :)
  • fluu
    Minniemousemommy skrev 2014-05-21 19:28:54 följande:
    Och det är fel på solsidan? o: Dom klär sig bra där ju. Men alla har ju sin egen stil. Du är alltså mer för barnsliga mönster? Min stil är mer stilren och elegant, så jag kan förstå att du inte gillade mitt förslag. Aja, fortsätt leta. I värsta fall får du antingen kapa av en bit av fötterna eller designa egna regnstövlar. :)
    Solsidan är skoj, men verkligen inget att sträva efter. Och inte min smak helt enkelt. På stövlar är jag definitivt mer för glatt,barnsligt och hoppande i vattenpölar.
    Trevligt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • En struts

Jag har Gore Tex-jacka som funkar som regnjacka dagligen höst och vår-vinter. Stövlar har jag typ aldrig. Gore Tex skor har jag då det regnar.
    Jag tycker det är bra att ha en Gore Tex jacka som vardagsjacka, för jag står ALDRIG och väntar vid entreer och tunnelbaneuppgångar på att det ska sluta att regna innan man går. Verkar sjukt tråkigt att bara stå där. Och totalt meningslöst för ibland slutar det ju inte att regna förrän om timmar.
    Min dotter har alltid ett paraply i väskan. Det fungerar fin-fint för henne.

• En struts
    Stårschan skrev 2014-05-20 08:44:07 följande:
    Har helt regnställ, som är så lätt och tunt att man kan knöla ner det i handväskan. Jag använder det väl inte så ofta i vardagslivet (hemma blir det mer paraply), men när man är ute på semestern och vädret inte är riktigt torrt.
    Wow, såna där lätta regnkläder brukar jag kolla efter. Det är inte så lätt att hitta. Många varianter är ALLDELES för tunga för att jag ska uppskatta dem. 
  • Waldo

c
    main

Jomenvisst har man väl regnkläder

Ordentliga Tretorn stövlar och en helt sprillans ny Helly Hansen jacka

• Currykoalan

Nej. Oklart varför jag inte har en regnjacka. Jag bor i skåne, cyklar till jobbet året runt och är periodvis genomblöt när jag anländer till jobbet. Jag använder såna där hopplösa regncaper man köper i en liten plastpåse och de fungerar aldrig tillfredställande.

• JTo

Jag svarade "Ja" fast den jackan hamnade i stallet någon gång tidigare under våren och har inte tagit sig hem än, behöver nog köpa en som jag kan ha hemma också!

• lövet2

Jo, jag har an anskrämlig och rejäl regnjacka, som jag använder när det vräker ner. Om det bara regnar lite lagom, så tar jag bara på mig en skjorta. Jag kan oftast välja om jag ska gå ut eller inte, så jag väljer att inte gå ut i regn ...

• Alvisen76

Jag har en regnjacka. Använder den vare sig det regnar eller ej. Så behöver jag inte springa hem och byta om i fall det blir en växling i vädret. Den enda jackan jag har. Den håller för 10 000 vattenpelare. Den är jättebra och var skapligt bra pris på med. Jag är så nöjd!

• Aniiee

Nej, det har jag nog aldrig haft. Jag gillar regn och att bli lite lagom blöt av regn. Regnar det mycket tar jag fram vinterjackan.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Erfdgt

Ja, har regnjacka med regnbyxor och stövlar. Maken också. Väldigt skönt att ha regniga dagar :) Med hund (som visserligen avskyr regn), barn och avsaknad av körkort, så kan man inte alltid undvika att gå ut när det regnar. Regnar det bara lite, så blir det paraply dock.

Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?