Röda väljare har lågt IQ!
Nu känns det som att vi fått bevisen de flesta med kritiskt tänkande redan har förstått.
politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/
Nu känns det som att vi fått bevisen de flesta med kritiskt tänkande redan har förstått.
politikbloggen.wordpress.com/2008/03/09/bevis-bla-valjare-ar-smarta-roda-korkade/
Tror fullt ut på detta!
Det absolut flesta här och i övriga samhället hänvisar bara i debatten till vad LO, S eller V har tutat i dom! Att kunna tänka själv och argumentera för det är väldigt ovanligt att se.
Det är väl ganska logiskt?
Låg IQ = arbetslös = vänster
Nu ser jag inte IQ som ett bergsäkert mått på hur skarp en individs mentala kapacitet, utan snarare som en fingervisning på individens möjlighet och villighet att se logiska samband. Och då låter inte det TS påstår helt osannolikt då högern tenderar att resonera mer rationellt, medan vänster i viss kapacitet förlitar sig mer på moral.
Därmed inte sagt att varken vänsterfolk eller de med låg IQ nödvändigtvis är dummare än högerfolk eller dem med hög dito.
Tror fullt ut på detta!
Det absolut flesta här och i övriga samhället hänvisar bara i debatten till vad LO, S eller V har tutat i dom! Att kunna tänka själv och argumentera för det är väldigt ovanligt att se.
Tror fullt ut på detta!
Svensklärare*
Till att börja med är det alltså en liberal-konservativ blogg som står bakom inlägget. Alltså kan man förutsätta att det finns en agenda som drivs.
Som flera av kommentarerna påpekat drar bloggaren slutsatser som inte kan stödjas av undersökningen. Pliktverker själva påpekar att deras test inte mäter IQ, utan är ett begåvningstest framtaget för att visa lämplighet för militärtjänst. De två länkade tidningsartiklarna är från 2008 och i senaste valet hade tex. MP sitt starkaste stöd i Lund, vilket ligger högt på listan och Fi kom in i kommunfullmäktige i flera storstäder.
Jag säger inte att omvändningen gäller (att blå väljare skulle ha lägre IQ) men jag säger att det länkade blogginlägget inte visar någonting.
Sensitive guy *
Så ironiskt att du försökte rätta någon annans nick något inlägg ovanför.
Fast den enda skillnaden i hennes nick och din rättning är mellanslaget...
Oj, jag såg fel. Trodde det stod "muslimskt tjej". Fel av mig.