• M  och  M

    Vi som är på god väg mot att äntligen få ett syskon

    Uppföljninstråd från en tråd med svårigheter att få till syskon. Alla välkomna, gamla som nya

  • Svar på tråden Vi som är på god väg mot att äntligen få ett syskon
  • Liten till
    M och M skrev 2015-07-20 18:00:04 följande:

    Idag på BF +4 kom vår lilla efter 5 timmar från första värken och 17 minuter på förlossningen 50 cm och 3775 gram och alldeles alldeles perfekt!!


    Åh grattis grattis grattis!! Vad underbart härligt!!
  • rosali84
    M och M skrev 2015-07-20 18:00:04 följande:

    Idag på BF +4 kom vår lilla efter 5 timmar från första värken och 17 minuter på förlossningen smile5.gif 50 cm och 3775 gram och alldeles alldeles perfekt!! smile2.gif


    Grattis grattis! Vad mysigt!
  • chleome

    Stort grattis till bebisarna! Vår lille kille kom den 12e juli på pappas födelsedag. 50 cm lång o 4020 gram. O alldeles svart hår märkligt nog ???? hur söt o underbar som helst, tycker även storebror ??

  • Liten till
    chleome skrev 2015-07-21 12:15:12 följande:

    Stort grattis till bebisarna! Vår lille kille kom den 12e juli på pappas födelsedag. 50 cm lång o 4020 gram. O alldeles svart hår märkligt nog ???? hur söt o underbar som helst, tycker även storebror ??


    Åh grattis! Då fick vi samma dag
  • Liten till

    Hej! Hur går det för er med bebisarna? Här går det bra med Maja, sover mycket och växer som hon ska jag förstår inte att hon är 4veckor på söndag! Hon börjar följa saker med blicken mer och mer, håller upp huvudet själv när man har henne pp axeln och blir allmänt bara större och större ibland vill man bara stoppa tiden! Och storebror är så stolt över sin lillasyster och kramar och pussar på henne, och vill gärna ha henne i knät och gosa. Lite svartsjuk ibland, men är så duktig så han säger till att han är det själv. Väldigt skönt!!

    Och chasingdreams - lycka till på måndag! Härligt att du äntligen ska få träffa ditt underverk! Hoppas allt går bra med snittet!

  • Liten till

    Chasingdreams- tänker på dig! I morgon kommer prinsen till er! Efter all väntan och ditt illamående så är du nu äntligen här

  • Chasingdreams

    Tack liten till! Nu är äntligen lillebror här. 3915 gram och 54 cm lång. Han föddes med planerat kejsarsnitt, men tyvärr behövde jag sövas då man inte lyckades lägga ryggbedövningen efter ca 30 stick. Idag känns allt toppen och det viktigaste är ju att lillebror mår bra. Kram till er allihopa!


  • Liten till
    Chasingdreams skrev 2015-08-11 14:32:19 följande:

    Tack liten till! Nu är äntligen lillebror här. 3915 gram och 54 cm lång. Han föddes med planerat kejsarsnitt, men tyvärr behövde jag sövas då man inte lyckades lägga ryggbedövningen efter ca 30 stick. Idag känns allt toppen och det viktigaste är ju att lillebror mår bra. Kram till er allihopa!


    Åh grattis!! Jobbigt att bli sövd, men vad skönt att du mår bra! Tänk att de är här nu allihopa!
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2015-08-11 14:32:19 följande:

    Tack liten till! Nu är äntligen lillebror här. 3915 gram och 54 cm lång. Han föddes med planerat kejsarsnitt, men tyvärr behövde jag sövas då man inte lyckades lägga ryggbedövningen efter ca 30 stick. Idag känns allt toppen och det viktigaste är ju att lillebror mår bra. Kram till er allihopa!


    Grattis grattis grattis!! Vad härligt! Tur att alla mår bra nu!
  • M  och  M

    Här bara njuter vi av världens godaste nöjdaste lilla gumman. Har dock strulat och kämpat med amningen denna gång igen. Fått gett tillägg från typ tredje dagen då hon inte gick upp i vikt, stod bara och stampade i två veckor under födelsevikt tills vi började ge ersättning på flaska då fick hon upp direkt. Så delammar litegrann nu men inser att det kommer bli ersättning på heltid framöver. Och dottern blir mätt och nöjd och går upp i vikt så bra

  • Liten till
    M och M skrev 2015-08-12 08:32:01 följande:

    Här bara njuter vi av världens godaste nöjdaste lilla gumman. Har dock strulat och kämpat med amningen denna gång igen. Fått gett tillägg från typ tredje dagen då hon inte gick upp i vikt, stod bara och stampade i två veckor under födelsevikt tills vi började ge ersättning på flaska då fick hon upp direkt. Så delammar litegrann nu men inser att det kommer bli ersättning på heltid framöver. Och dottern blir mätt och nöjd och går upp i vikt så bra


    Här har också amningen strulat lite på kvällarna. Så vi ger också ersättning då och då. Men nu har hon inte bajsat sen i förrgår, så jag ska prata med BVC idag. Jag vet ju att det kan bli såhär när man ger ersättning, för då blir de ju oftast lite hårdare i magen, men vill kolla för säkerhets skull. Idag är skruttan 1månad. Man kanske skulle köpa tårta
  • M  och  M
    Liten till skrev 2015-08-12 11:29:36 följande:

    Här har också amningen strulat lite på kvällarna. Så vi ger också ersättning då och då. Men nu har hon inte bajsat sen i förrgår, så jag ska prata med BVC idag. Jag vet ju att det kan bli såhär när man ger ersättning, för då blir de ju oftast lite hårdare i magen, men vill kolla för säkerhets skull. Idag är skruttan 1månad. Man kanske skulle köpa tårta


    Ja amning är ett helt kapitel för sig... :-/

    Jag vet vi hade rapsolja i ersättningen med äldre dottern för att underlätta bajseriet.

    Nu kör vi Hipps ersättning och ta i trä fungerar magen perfekt av den hittills
Svar på tråden Vi som är på god väg mot att äntligen få ett syskon