• Madmoiselle

    Vi som spelar Hay Day

    Själv älskar jag Hay Day, jag spelar varje dag och är just nu på nivå 58. Jag tänkte vi kunde dela med oss av lite tips och prata om spelet i största allmänhet.

    Mina tips är:

    Skicka iväg båten direkt om du inte tror du kommer kunna fylla den.

    Satsa på att utöka produktionsköerna, det vinner man så mycket på. Börja med sockerbruket och mejeriet.

    Ett bra kvarter är guld värt, leta, leta och leta tills du hittar ett.

    Tom är det absolut billigaste sättet att köpa sågar, yxor och dylikt av, skit i dagens annons i tidningen.

    I by byggnaderna, utöka först platserna i husen, sedan ryktespoängen, som max kan man få 30 % extra ryktespoäng per hus.

  • Svar på tråden Vi som spelar Hay Day
  • Glinda från Oz
    AnkiC skrev 2017-11-29 07:53:34 följande:

    Nu gick jag med i ett annat kvarter som verkar mer aktivt. Hoppas på att det ska hjälpa mig. En fråga till er som vet. Alla medlemmar i kvarteret har ett litet hjärtasymbol med en siffra i. Vad står siffran för?


    Det är vilken nivå de är på i byn. Hoppas någon där eller anonym (.) kan byta med dig.
  • AnkiC
    Glinda från Oz skrev 2017-11-29 12:48:25 följande:

    Det är vilken nivå de är på i byn. Hoppas någon där eller anonym (.) kan byta med dig.


    Aha tack.
  • Glinda från Oz
    Esm Anonym skrev 2018-01-02 11:11:28 följande:

    Hur reparerar man djurreservatets bokställ? (Ursäkta mig om jag stavar fel)


    Vilket bokställ? Vad jag vet kan man inte reparera något i varesig djurreservatet eller någon annanstans.
  • Anonym (.)
    AnkiC skrev 2017-11-29 07:44:57 följande:

    Ska vi byta med varann då?


    Ja absolut, vet dock inte hur man gör? Vi är inte med i samma kvarter.
  • Glinda från Oz
    Sederve skrev 2018-01-03 07:45:29 följande:

    Hej!

    Hur hittar jag till djurreservatet?


    Det är till höger i byn.
  • nno0rraa

    Vet någon vad man ska andvända båtpoängen till, alltså dom gula rattarna man får när man hjälper någon med båten, lastar en låda i sin egen båt eller skickar iväg båten. Har dom någon speciell funktion?

  • Glinda från Oz
    nno0rraa skrev 2018-01-13 11:19:05 följande:

    Vet någon vad man ska andvända båtpoängen till, alltså dom gula rattarna man får när man hjälper någon med båten, lastar en låda i sin egen båt eller skickar iväg båten. Har dom någon speciell funktion?


    Efter ett visst antal båtpoäng får du utmärkelser i det vita huset (?bostadshuset?/villan) Efter du har fått tre utmärkelser har poängen ingen funktion om du inte tycker om att tävla med andra om vem som har mest poäng.
  • Anonym (Anna's farm)

    Gå gärna med i kvarteret jag är med i, det är ett internationellt kvarter med spelare över hela världen, vi pratar ENDAST ENGELSKA.

    Regler: Endast 310+ uppdrag, 10 varannan vecka, minimum 9 varannan vecka. Du får kasta uppdrag efter du har klarat 2 Derbies.

    Vi siktar på: guld varje vecka

    Nivå: 88 för att få vara med

    Namn: *active Derby addicts* tag: #898GRULG

  • aksnakns iasddn


    Jag spelar inte hay day men jag splear chlash of Clans och tycker att alla ska ladda ner det och joina min clan (som kvarter i Clash) den heter aksnaknsboys och donera level 12 drakar och rage spels tack och hej
  • Hananannas

    Någon som vet vad den brevliknande grejen med rött band man får från kistor man kan hitta ibland är för något?

  • Glinda från Oz
    Hananannas skrev 2018-02-25 23:19:15 följande:

    Någon som vet vad den brevliknande grejen med rött band man får från kistor man kan hitta ibland är för något?


    Det är expansion permits (jag vet inte vad det heter på svenska) man använder dem när man utökar vreten (den lilla åkern på sidan)
  • Maorie

    Hej! Är det någon som vet hur jag tar bort min bondgård från facebook-molnet? Har en bondgård i en annan enhet som jag vill kunna spara i facebook-molnet istället. :)

  • Anonym (Hej!)

    DERBY!!

    Hej!

    Vi är ett gäng som spelar aktivt i derbyt, vi har nyligen gjort ett nytt kvarter och är 14 stycken hittils!

    Vi vill gärna att fler som är aktiva ska spela med oss!

    Gruppen heter Sverige Derby & loggan är en röd sköld med blåa spadar i.

    Regler är att man ska göra 300+ poängs uppdrag & minst 5 uppdrag per derby!

    Vi är även väldigt duktiga på att dela med oss av varandras föremål, antingen genom att sälja eller byta!

    Så låter det lockande?! Häng på!

Svar på tråden Vi som spelar Hay Day