• Madmoiselle

Vi som spelar Hay Day

Själv älskar jag Hay Day, jag spelar varje dag och är just nu på nivå 58. Jag tänkte vi kunde dela med oss av lite tips och prata om spelet i största allmänhet.

Mina tips är:

Skicka iväg båten direkt om du inte tror du kommer kunna fylla den.

Satsa på att utöka produktionsköerna, det vinner man så mycket på. Börja med sockerbruket och mejeriet.

Ett bra kvarter är guld värt, leta, leta och leta tills du hittar ett.

Tom är det absolut billigaste sättet att köpa sågar, yxor och dylikt av, skit i dagens annons i tidningen.

I by byggnaderna, utöka först platserna i husen, sedan ryktespoängen, som max kan man få 30 % extra ryktespoäng per hus.

• Svar på tråden Vi som spelar Hay Day
  • Musen Mimmi

Hej! Hur gör jag för att hämta föremålen som mina grannar han skängt mig i kvartersförfrågningar?

• Mullan
    Musen Mimmi skrev 2016-10-29 19:17:50 följande:

Hej! Hur gör jag för att hämta föremålen som mina grannar han skängt mig i kvartersförfrågningar?

Du trycker bara på dom. Dom ligger brevid där man gör förfrågan
  • Crissa

Vad händer med varorna som hjälpredorna har i sitt lager när de försvinner? (Man har dem ju bara under en begränsad tid

• Mullan
    Crissa skrev 2017-01-15 23:41:37 följande:

Vad händer med varorna som hjälpredorna har i sitt lager när de försvinner? (Man har dem ju bara under en begränsad tid

Dom finns kvar i ditt lager tills du använt dom ????
  • Glinda från Oz
    husk139 skrev 2016-08-21 17:35:50 följande:

Får man poängavdrag när man kastar uppdrag?

Både ja och nej. Du får poängavdrag om kvarteret är med i Champions leauge, men det drabbar bara rankningen på världslistan (det finns en lista över världens bästa Champions leauge spelare) det drabbar alltså inte just det Derbyt man spelar.
  • HHH123

Hej, jag har märkt att på några av mina vänners ikoner finns det röda hjärtan med siffror på. Jag undrar vad det betyder.

• Glinda från Oz
    HHH123 skrev 2017-03-05 08:52:11 följande:

Hej, jag har märkt att på några av mina vänners ikoner finns det röda hjärtan med siffror på. Jag undrar vad det betyder.

Det är vilken nivå de är på i byn.
  • Vemärdet

Någon som vet om hayday fusket fungerar?

Man har ju så sjukt lite pengar, man kan ju inte göra nånting ????

Svar på tråden Vi som spelar Hay Day