Skjutsa sambons barn?
Hej!
Min sambo har en dotter sen tidigare, även flera barn. Dottern bodde hos oss i början men var missnöjd över att jag skjutsade för lite när jag egentligen slet. Även mamman blev sur och gjorde att jag och deras dotter hamnade i konflikt, dom var sura på mig för att jag inte skjutsade mer än vad jag gjorde. Då flyttade dottern in till mamman och var nästan aldrig hos oss i över ett år. Nu har dottern börjat bo mer hos oss och det är egentligen jätte snurrigt, hon får massa skjuts och åker fram och tillbaka flera gånger om dan. Nu kräver mamman att även jag ska blandas in och skjutsa på ännu mer. Jag orkar inte och tycker att hon redan har tillräckligt med skjuts, det gäller bara att planera bättre! Min sambo har inte körkort. Dottern har sin mamma, mormor och en nära kompis föräldrar som alltid ställt upp. Jag är helt själv med mina två barn, har inte deras pappa ens i Sverige och dålig kontakt med mina föräldrar. Jag ställer upp och skjutsar sambon och hans andra barn som går att planera med. Dottern får åka med oss och jag kan skjutsa om det var bättre struktur på det hela. Hon är på fyra olika ställen varje vecka och kan komma när hon vill och åka iväg igen. Gör dom rätt att kräva mig? Nu blir jag jätte stressad varje gång hon kommer. Jag får ingen hjälp tillbaka och jag har redan fullt upp. Är det inte hennes föräldrars ansvar först och främst i kaoset? Mamman orkar inte skjutsa så då kräver hon att jag gör det istället. Är det inte föräldrarnas ansvar att se till att det blir bättre än att inte orka och slänga över problemet till en tredje person? Nu pratar jag om överdrivet skjutsande hit och dit flera gånger om dan. Jag är redan stressad med mina två barn som jag inte får någon hjälp med. Är nyfiken på era åsikter om vad ni tycker om det här, gör mamman rätt eller inte?