• hantverkaren12

vad anser ni om detta

en del här säger att man inte ska ha barnen på förskolan när man är ledig. jag själv jobbar måndag till fredag men min sambo är vikarie på ett jobb så hon jobbar när det behövs. ibland jobbar hon typ måndag tisdag ledig onsdag jobb torsdag fredag lördag ledig söndag, ibland jobbar hon 6-7 dagar i följd sen ledig typ 1 vardag, tycker ni att barnen borde vara hemma den enda dagen hon är ledig efter att ha jobbat kanske 7 dagar. jag tycker dom kan vara på dagis ändå.

kan tillägga till er som undrar att ibland kan hon vara ledig en hel vecka och då är barnen såklart hemma med henne.

• Svar på tråden vad anser ni om detta
  • nozpa
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 18:42:17 följande:

Ja? Vad får dig att tro att jag inte vet det?

Gissar på att det blev en felcitering.
  • modsey
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 18:42:17 följande:

Ja? Vad får dig att tro att jag inte vet det?

ah ok det var till den du citerat...så inlägget var alltså till..hm vad heter hon..Pescetarian  att läsa på vad ramlag eller ramtid står för. Sorry!!
  • Natulcien
    Pescetarian skrev 2015-03-16 18:09:21 följande:
    Har du taskig läsförståelse?

Förskolan har en ramtid mellan 06:30-18:30 alla HELGFRIA VARDAGAR (med undantag för vissa dagar så som julafton, t ex).

Den pedagogiska verksamheten äger rum mellan 9-14.
    Du behöver inte vara otrevlig. Det undergräver bara din egen trovärdighet.
    Nej, naturligtvis har jag inte "taskig läsförståelse". Jag reagerade bara på ditt mycket märkliga inlägg #77.

• Pescetarian
    modsey skrev 2015-03-16 18:40:13 följande:

för att det betyder att det är grundutbudet som kommun måste erbjuda. Men de kan alltså som många förklarat här erbjuda mer förskoletid på helger och kvällar.

Så det som någon skriver att förskola aldrig kan erbjudas på kvälls och helgtid har fel helt enkelt.

Men då heter det inte förskola!!! Förstår du!? Innebörden av ORDET!
  • Anonym (aina)
    Pescetarian skrev 2015-03-16 20:12:40 följande:
    Jo det finns även helgöppna FÖRSKOLOR med FÖRSKOLEVERKSAMHET utifrån FÖRSKOLANS läroplan.
  • modsey
    Jodå du vet ordet dagis är borta även om en del säger det i dagligt tal också.
    man går till förskolan som ett -åring oxå...man säger ju inte min ett åring går till barnomsorgen....
    Förskoleklass kommer sen som 6 åring.

Förskoleverksamhet är en verksamhet i Sverige för barn mellan ett och sex år, som omfattar förskola (kallades före 1998 daghem ("dagis") eller lekskola) ("lekis"), familjedaghem("dagmamma"/"dagpappa") och kompletterande förskoleverksamhet, främst öppen förskola. Kommunerna ansvarar för att erbjuda förskoleverksamhet till föräldrar som arbetar eller studerar. Även arbetslösa eller barnlediga föräldrar erbjuds förskoleverksamhet i begränsad omfattning (ofta 15 timmar per vecka).

Förskoleverksamhet ska erbjudas utan dröjsmål (maximal väntetid är tre till fyra månader) och nära hemmet. Från tre års ålder har barn rätt till avgiftsfri allmän förskola under 525 timmar per år."
    sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rskoleverksamhet

Här kan du till o med läsa om OB förskola i Malmö
    "
    OB-förskola

Södra Sommarstadens OB-förskola finns för föräldrar som arbetar på obekväma tider, alltså kvällar, helger och helgdagar."
    malmo.se/Forskola--utbildning/Forskola/Forskola-och-pedagogisk-omsorg/Forskolor-A-O/Forskolor/S/Sodra-Sommarstadens-OB-forskola.html

• Anonym (prektofezzarnejtack)
    Penida skrev 2015-03-12 15:11:39 följande:
    För att du önskar umgås med dem?
    för han ogillar ju så att umgås med sina barn, det är ju säkert Det det handlar om.. nope.

Vissa kanske bara slutade vara bara sitt egna Jag efter barn. Man har väl fortf en lust och behov av att göra saker på sitt sätt för sitt välbefinnande så att ens nära runt än mår bra. En dag ensam, några timmar ensam kan göra underverk för resten av året. Skulle man va Mindre bra föräldrar/partner för det då?!

Natulcien skrev 2015-03-16 19:03:02 följande:
    Du behöver inte vara otrevlig. Det undergräver bara din egen trovärdighet.
    Nej, naturligtvis har jag inte "taskig läsförståelse". Jag reagerade bara på ditt mycket märkliga inlägg #77.
    Anonym (aina) skrev 2015-03-16 20:19:23 följande:
    Jo det finns även helgöppna FÖRSKOLOR med FÖRSKOLEVERKSAMHET utifrån FÖRSKOLANS läroplan.
    undrar hur tex läxläsningen ser ut för stakars barnen hemma hos människor som detta som inte ens kan låta bli nedvärdera andra Vuxna människor på ett allmänt forum.. Måste va hemskt.

• Pescetarian
    Anonym (prektofezzarnejtack) skrev 2015-03-16 20:42:51 följande:

undrar hur tex läxläsningen ser ut för stakars barnen hemma hos människor som detta som inte ens kan låta bli nedvärdera andra Vuxna människor på ett allmänt forum.. Måste va hemskt.

Min unge är en nybliven fyraåring som för bara några veckor sedan lärde sig läsa. Så läxläsningen, om 3-4 år, lär gå finfint. Tackar som frågar (trots att du skriver som en kratta).
    Pescetarian skrev 2015-03-16 21:06:49 följande:
    Min unge är en nybliven fyraåring som för bara några veckor sedan lärde sig läsa. Så läxläsningen, om 3-4 år, lär gå finfint. Tackar som frågar (trots att du skriver som en kratta).
    TEX läxläsning skrev jag. Och det är just nedvärderande kommentarer som detta som visar sikken svag karaktär vissa människor besitter.
Svar på tråden vad anser ni om detta