Avskyr min sambos dotter
Jag är en kvinna som snart fyller 30 år med eget företag och har så länge jag kan minnas haft ett självständigt singelliv. Beslutade mig tidigt att satsa på karriären och låta kärlek och barn vänta till när tiden är rätt. För ett år sedan träffade jag, av en ren slump, mannen som fick mig knäsvag och blev direkt förälskad. Idag har vi ett fantastiskt förhållande och bor ihop sedan ett halvår tillbaka.
Något som skaver så otroligt i mig är att han har en dotter på 6 år som jag helt enkelt inte står ut med. Jag vågar nästan säga att jag avskyr henne. Hon är här varannan vecka och lever om, är bortskämd och är en otroligt vidrig unge. Det som gör mig mest förbannad är att han skaffade barn för tidigt och helt enkelt inte kunde vänta på den rätta, dvs mig. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska orka att fortsätta bo i ett hem där en äcklig unge varannan vecka kommer och förpestar mitt liv. Funderar på om jag ska prata med honom och föreslå att han endast ska ha henne varannan helg. Det här är helt enkelt inte hållbart för mig. Och hur kommer det bli när vi skaffar egna barn ihop? Vill inte ha mina barn i närheten av henne, tanken får mig illamående. Älskar ju barn, men det är något med hans dotter som jag tror att många har svårt att tycka om.
Hjälp mig nu kära hobbyterapeuter här på familjeliv, hur ska jag gå till väga för att slippa hans dotter?