lövet2 skrev 2015-06-04 13:09:10 följande:
Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ...
Anniiee har rätt i att modereringarna är godtyckliga och beror på vilken moderator som tar anmälan.
Härom året blev jag avstängd i en månad. Mitt "brott" var att jag skapat en tråd där jag påpekade att en medlem på FL precis blivit dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig (han hade groomat unga flickor på nätet och utövat utpressning mot dem). Jag länkade till två artiklar om användaren (som använde samma ovanliga användarnamn på FL som på de sidor polisen tog honom på). Artiklen uppgav bara användarnamnet, inte personens riktiga namn och jag tyckte att det kunde vara bra om övriga medlemmar uppmärksammades på att en sådan person var aktiv på FL. Det tyckte inte FL:s moderatorer som stängde av mig, tog bort tråden och inte förens jag mailade Stampens VD blev den dömde användaren avstängd från FL. Prioteringar....