• lövet2

Att få anonymiteten indragen

Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ... Demon

• Svar på tråden Att få anonymiteten indragen
  • Mrssissi
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:35:22 följande:

Det här är rena rama västanvinden jämfört med FB

Men, ja det förekommer en del som inte har några som helst gränser och de gånger jag tagit illa vid mig handlar det om mina barn eller direkta hot.

Jag har säkert förolämpat en hel del och en del genom min blotta existens

Jag har dock inte FB själv hehe men jag tror dig! Det är inte lätt att vara alla till lags! Och vilken tråkig människa man måste vara om man försöker..näh va dig själv även om det skulle förolämpa någon..det är mycket roligare så
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:40:18 följande:
    Tveksamt om detta "rykte" hade påverkats nämnvärt om dessa personer valde att vara oanymyma när de förolämpade folk smile2.gif
    oanymyma, haha

ja ni fattar
  • Brunhilde
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:36:23 följande:
    Grejen är den att det där "stå för vem man är" är ganska mycket ordsallad när det handlar om internet. Typiskt FL är däremot att diskutera hur man skall förolämpa någon, anomymt eller oanonymt precis som det är det minsta intressant relativt att låta bli att förolämpa någon. 
    Så vad du säger är: This is the internet, if you can't handle it stay the fuck away.
    Ligger något i det
  • SpanskaFlugan
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:09:10 följande:

Enligt reglerna straffas man hårdare om man får tillsägelse eller varning som anonym. Man kan helt enkelt inte skriva anonymt på ett tag då. Så har det alltid varit, och enligt regelverket gäller det fortfarande. Den senaste tiden har det dock verkat som om man ostraffat kan skriva det mesta som anonym. Är det så? Har reglerna ändrats? Vore himla bra att veta, i fall man skulle känna för att förolämpa någon ordentligt. Så enkelt det vore att skriva anonymt i så fall ...

Anniiee har rätt i att modereringarna är godtyckliga och beror på vilken moderator som tar anmälan.

Härom året blev jag avstängd i en månad. Mitt "brott" var att jag skapat en tråd där jag påpekade att en medlem på FL precis blivit dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig (han hade groomat unga flickor på nätet och utövat utpressning mot dem). Jag länkade till två artiklar om användaren (som använde samma ovanliga användarnamn på FL som på de sidor polisen tog honom på). Artiklen uppgav bara användarnamnet, inte personens riktiga namn och jag tyckte att det kunde vara bra om övriga medlemmar uppmärksammades på att en sådan person var aktiv på FL. Det tyckte inte FL:s moderatorer som stängde av mig, tog bort tråden och inte förens jag mailade Stampens VD blev den dömde användaren avstängd från FL. Prioteringar....
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • SpanskaFlugan
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:36:44 följande:

Sant iofs.

Btw gillar din sidfot

Tack, kan inte ta åt mig äran. Jonas Gardell sa det först. :)
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • lövet2
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:41:35 följande:
    Anniiee har rätt i att modereringarna är godtyckliga och beror på vilken moderator som tar anmälan.

Härom året blev jag avstängd i en månad. Mitt "brott" var att jag skapat en tråd där jag påpekade att en medlem på FL precis blivit dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig (han hade groomat unga flickor på nätet och utövat utpressning mot dem). Jag länkade till två artiklar om användaren (som använde samma ovanliga användarnamn på FL som på de sidor polisen tog honom på). Artiklen uppgav bara användarnamnet, inte personens riktiga namn och jag tyckte att det kunde vara bra om övriga medlemmar uppmärksammades på att en sådan person var aktiv på FL. Det tyckte inte FL:s moderatorer som stängde av mig, tog bort tråden och inte förens jag mailade Stampens VD blev den dömde användaren avstängd från FL. Prioteringar....
    Förfärande och förskräckande ...
  • oOOo  oOOo
    Brunhilde skrev 2015-06-04 15:41:13 följande:
    Så vad du säger är: This is the internet, if you can't handle it stay the fuck away.
    Ligger något i det smile2.gif
    Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.
  • Mrssissi
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:47:01 följande:

Haha, nej så drastisk är jag inte. Tycker bara det låter lite roligt när något obskyrt nick tycker det är viktigt att "stå för vem man är". Rent principiellt håller jag med missisippi, skall du döda någon så gör det inte anonymt, det är taskigt.

Du kan konsten att haka upp dig på småsaker du...Cecilia Heter jag för övrigt..jag kan avslöja adress mm också det är bara att fråga..trodde inte folk var ett dugg intresserade av mitt liv...sen vill jag minnas att mitt första inlägg va skrivet som en fråga..inte ett påstående
  • oOOo  oOOo
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:59:31 följande:
    Du kan konsten att haka upp dig på småsaker du...
    Jag tar det som en komplimang Solig
    Mrssissi skrev 2015-06-04 15:59:31 följande:
    Cecilia Heter jag för övrigt..jag kan avslöja adress mm också det är bara att fråga..trodde inte folk var ett dugg intresserade av mitt liv...sen vill jag minnas att mitt första inlägg va skrivet som en fråga..inte ett påstående
    Du verkar vara en fin person Cecilia med mycket rättspatos. Sorry om jag låter gnällig. 
  • Mrssissi

[quote=75387017][quote-nick]oOOo oOOo skrev 2015-06-04 16:03:21 följande:[/quote-nick]Jag tar det som en komplimang Du verkar vara en fin person Cecilia med mycket rättspatos. Sorry om jag låter gnällig. [/

Det tycker jag faktiskt att du ska..jag har en sambo som är precis lika dan...är inte riktigt van vid sånna fina ord som rättspatos..jag brukar snarare få höra att jag är en envis jävel..gnäll på allt du vill jag finner det bara underhållande att ha något att göra en torsdags eftermiddag ????

• Brunhilde
    oOOo oOOo skrev 2015-06-04 15:47:01 följande:
    Hm, jag är ganska förtjust i ytterligheter, men i sak håller jag med. Hugg framifrån om du känner att du måste...
  • Giovanna
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:41:35 följande:

Men gud... Det hade jag gärna velat veta vem det var. Prioriteringar, som sagt.
  • SpanskaFlugan
    Giovanna skrev 2015-06-04 16:16:31 följande:

Men gud... Det hade jag gärna velat veta vem det var. Prioriteringar, som sagt.

Så vitt jag vet har han inte dykt upp här igen. Jag skulle känna igen hans stil direkt tror jag.
  • audio
    lövet2 skrev 2015-06-04 13:47:33 följande:
    Tack, den satt bra efter att i några dagar fått höra hur lat, egotrippad, oansvarig och rent farlig jag är!
    Aha! Så du är kriminell du!? Skrattande
    AKTA ER FÖR DENNA MEDLEM!
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • audio
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-04 15:32:11 följande:
    Vissa bygger upp ett "rykte" även runt sitt vanliga anonyma nick på FL och då väljer man att vara anonym för att inte skada det ryktet.
    Jag tycker det verkar mer som att andra anonyma som reggade alias jobbar stenhårt på att svartmåla andra.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • lövet2
    audio skrev 2015-06-04 16:49:41 följande:
    Aha! Så du är kriminell du!? Skrattande
    AKTA ER FÖR DENNA MEDLEM!
    Nja, kriminell tror jag inte räknades upp. Lite så där allmänt farlig för min omgivning bara.
  • Fiona M
    lövet2 skrev 2015-06-04 17:25:37 följande:

Nja, kriminell tror jag inte räknades upp. Lite så där allmänt farlig för min omgivning bara.

Ja, ineffektiv är det värsta man kan vara!
  • lövet2
    Fiona M skrev 2015-06-04 17:27:11 följande:
    Ja, ineffektiv är det värsta man kan vara! smile5.gif
    En av de 7 dödssynderna kanske? Obestämd
Svar på tråden Att få anonymiteten indragen