• Muslimsktjej

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Ni som brukar ge tiggare pengar, ungefär hur mycket pengar brukar ni ge?

Känns som om de flesta ger ca 10-20 kr till tiggare, men jag tycker att det är så pinsamt om jag skulle ge så lite. Som att jag hånar dem för att de inte har pengar, liksom, vad ska de göra med 10 kr? Köpa mat? 

Har dessutom ingen egen ekonomi då jag fortfarande går i skola (1050 kr i månaden, studiebidraget), så skulle inte ha råd att ge ca 50-100 kr till varje tiggare jag ser.

Hur gör ni?? Tycker ni inte det känns lite fult att ge dem så lite pengar?
    För jag vill jättegärna ge dem, får så dåligt samvete när jag går förbi utan att ge pengar. 

Notera att jag inte _påstår_ att det är fult att ge så lite pengar, utan jag _frågar_ ifall det är det eftersom det _känns_ så. 

• Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (NEJ TACK!)
    nihka skrev 2015-07-04 02:52:25 följande:
    Hahahaha! Stalka en person som inte anväder sitt nick utan skriver anonymt. Jo det är ju fullt möjligt *ironi*. Men du kanske menar att jag ska sluta svara på dina otrevliga inlägg adresserade till mig. Jo, det kan jag göra. Hejdå Anonym (NEJ TACK).
    ...
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Nerfherder skrev 2015-07-05 12:21:50 följande:
    Ja justja, det ska komma från dig som startar trådar om tiggare hela dagarna. Förresten, hur är det här topic?
    Jag har aldrig startat en tråd på FL. 
  • Anonym (idioter)
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 12:26:17 följande:
    Nej Tack kanske aldrig har startat en tråd på familjeliv, men NEJ har iaf gjort det.
  • Nerfherder
    gressdg skrev 2015-07-05 12:33:08 följande:
    Ja det finns de som leker polis hela dagana här och med rättfärdig min kastar sig över allt som de tycker är fel och rasistiskt.

Lite som att kasta bröd till ett gäng måsar som slänger sig fram med ett jäkla oljud utan att veta om det är bröd eller annat man kastar- men de utgår ifrån att det är bröd och det räcker för dem.

Måsmentalitet och åsiktstak. Och i de flesta fall spelar det ingen som helst roll att det är fakta, sanningen är fel om den pekar fel helt enkelt och inte är i linje med det måsmänniskorna vill att det ska vara. De viftar bort fakta, för man fåår ju inte säga sådant.
    Vissa saker ska bara förnekas. Och detta vet de givetvis om. Men showen fortsätter lik förb.....och de tror att de är sååå duktiga. URK.
    Vad handlar ts om, egentligen?
  • Nerfherder
    Anonym (nej) skrev 2015-07-02 17:10:57 följande:

Du lär alltså ditt barn att tiggeri är ett legitimt yrke, strålande sickan strålande.

Kan du kanske svara på frågan varför du betalar folk att bedriva yrkeskriminell tillvaro och miljöförstöring?

www.familjeliv.se/forum/thread/75486007-varfor-bekostar-ni-kriminalitetyrkestiggeritiggeri

Här är den tråd signaturen (nej) skapade. Om nu någon skulle tvivla på det.
  • Nerfherder
    Anonym (nej) skrev 2015-07-05 12:40:31 följande:

Moralpolis, jag vet, deras taktik går ut på att flooda tråden med skit så det väsentliga försvinner, inte många orkar bläddra sig tillbaka i trådar utan läser på sin höjd senaste inläggen.

Yes, startar man en en tråd som behandlar en mer inte pk ämne så dras dom som flugor till skit.

Just därför det är som att kasta pä'rlor till svin, redan innan man postar vet man svaret, en massa dynga som inte bemöter den skrivna texten.

Här, får du en spegel av mig. Hoppas du förstår nu vad du håller på med.
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-05 12:29:28 följande:
    Nej Tack kanske aldrig har startat en tråd på familjeliv, men NEJ har iaf gjort det.
    Det är möjligt, men jag kan inte ta ansvar för vad andra gör, inte heller ser jag hur det är relevant i den här diskussionen överhuvudtaget.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 12:26:17 följande:

Du kanske borde låta bli att svara på kommentarer till andra användare...
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-05 14:47:32 följande:
    Du kanske borde låta bli att svara på kommentarer till andra användare...
    Han skrev till mig, och jag svarade. Vad är problemet?

• Nerfherder
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 15:23:42 följande:

Är du (nej) eller nej tack?
  • Anonym (nej)
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 15:23:42 följande:

Det smidigaste är att inte ge dom legitimitet och citera, mitt tips är att ignorera skitinlägg och bemöta endast dom med substans.

• Nerfherder
    Anonym (nej) skrev 2015-07-05 15:36:20 följande:

Det smidigaste är att inte ge dom legitimitet och citera, mitt tips är att ignorera skitinlägg och bemöta endast dom med substans.

Gick spegeln sönder?
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Nerfherder skrev 2015-07-05 15:26:10 följande:
    Är du (nej) eller nej tack?
    Jag är NEJ TACK och inget annat.
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-05 15:36:20 följande:

Ja, jag börjar tröttna lite på det här nu. Har aldrig sett dess like i andra forum på nätet faktiskt. 
  • Nerfherder
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 15:59:58 följande:

Ja, jag börjar tröttna lite på det här nu. Har aldrig sett dess like i andra forum på nätet faktiskt. 

Är det lite jobbigt att inte kunna skriva vad som helst utan att bli bemött? Tips, byt forum om du inte trivs med de svar du får...
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Nerfherder skrev 2015-07-05 16:04:05 följande:
    Är det lite jobbigt att inte kunna skriva vad som helst utan att bli bemött? Tips, byt forum om du inte trivs med de svar du får...
    Det är inget som helst problem att bli bemött, men när bemötandet inte har med diskussion att göra, utan endast ovidkommande försök att provocera och skapa dålig stämning, ja då blir jag ganska trött.

Upplever mycket sällan denna klart märkliga diskussionsteknik på de andra forum  
    jag är med. Sen vilket forum jag väljer att skriva på, det är upp till mig, inte dig. Om du inte gillar vad jag skriver, så är det dig fritt att blunda eller låta bli att hugga på varenda inlägg jag skriver.
  • Nerfherder
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-05 17:27:54 följande:

Det är inget som helst problem att bli bemött, men när bemötandet inte har med diskussion att göra, utan endast ovidkommande försök att provocera och skapa dålig stämning, ja då blir jag ganska trött.

Upplever mycket sällan denna klart märkliga diskussionsteknik på de andra forum  

jag är med. Sen vilket forum jag väljer att skriva på, det är upp till mig, inte dig. Om du inte gillar vad jag skriver, så är det dig fritt att blunda eller låta bli att hugga på varenda inlägg jag skriver.

Fast du, förut svarade du faktiskt på ett inlägg till en annan användare. Klicka på visa endast för att se mina inlägg i den här tråden. Förresten borde vi båda gå tillbaks till TS, eller hur?

50:- fick tiggaren utanför affären.
  • Anonym (A)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-05 12:40:31 följande:

Moralpolis, jag vet, deras taktik går ut på att flooda tråden med skit så det väsentliga försvinner, inte många orkar bläddra sig tillbaka i trådar utan läser på sin höjd senaste inläggen.

Yes, startar man en en tråd som behandlar en mer inte pk ämne så dras dom som flugor till skit.

Just därför det är som att kasta pä'rlor till svin, redan innan man postar vet man svaret, en massa dynga som inte bemöter den skrivna texten.

Vad du menar är att du inte får det medhåll du ville ha i att fortsätta kasta skit på redan utsatta människor.
    Ja,du.........stackars dig. Kräks
  • Anonym (NEJ TACK!)
    Nerfherder skrev 2015-07-05 17:43:18 följande:
    Fast du, förut svarade du faktiskt på ett inlägg till en annan användare. Klicka på visa endast för att se mina inlägg i den här tråden. Förresten borde vi båda gå tillbaks till TS, eller hur?

50:- fick tiggaren utanför affären.
    Absolut. Jag ger inte en krona till tiggare, då jag inte vill ha dem på våra gator. Däremot skänker jag tusentals kronor varje år till välgörande ändamål, där jag med säkerhet vet till vad/vem och hur pengarna används. T ex medicinsk forskning, utbildning och särskilt utsatta i samhället.
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?