• Muslimsktjej

Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?

Ni som brukar ge tiggare pengar, ungefär hur mycket pengar brukar ni ge?

Känns som om de flesta ger ca 10-20 kr till tiggare, men jag tycker att det är så pinsamt om jag skulle ge så lite. Som att jag hånar dem för att de inte har pengar, liksom, vad ska de göra med 10 kr? Köpa mat? 

Har dessutom ingen egen ekonomi då jag fortfarande går i skola (1050 kr i månaden, studiebidraget), så skulle inte ha råd att ge ca 50-100 kr till varje tiggare jag ser.

Hur gör ni?? Tycker ni inte det känns lite fult att ge dem så lite pengar?
    För jag vill jättegärna ge dem, får så dåligt samvete när jag går förbi utan att ge pengar. 

Notera att jag inte _påstår_ att det är fult att ge så lite pengar, utan jag _frågar_ ifall det är det eftersom det _känns_ så. 

• Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?
  • Anonym (Never)
    sofiashem skrev 2015-07-02 13:04:12 följande:
    Ja, tänk! Hon är säkert miljonär men har lämnat sin familj, kanske barn, i sitt hemland för att sitta och förnedra sig själv för ett par kronor om dagen. Jag menar, vem vill inte det?!
     Läste du ens vad jag skrev?

Om man säljer av sitt guld och iphone hade hon ju haft nån 1000 lapp iaf.. Ser rätt dumt ut att sitta med en iphone och sen tigga pengar. Hur fan hade h*n råd med det lixsom.

En granne gav en tiggare mat. Skit förbannad blev h*n och ville ha pengar. Va glad att du får nått iaf anser jag.....

Jag jobbar i matbutik och vi har erbjudit att dem får komma in och äta mat. Tror du dem ville?!  NÄÄÄ inte en chans bara pengar pengar
  • Anonym (NEJ TACK!)
    nihka skrev 2015-07-03 00:54:40 följande:
    Jag tyckte jag plockade bort precis rätt saker. Du har inte veto på vad som är rätt och fel utan det är bara din åsikt som du presenterar som "väsentlig" fakta och du var dessutom ironisk. Gick naturligtvis fett bort. Tråkigt att du blev irriterad, men det kunde inte hjälpas.

Hobbypsykologköret tar jag också bort.

Visst, jag har gett cigaretter till vuxna rökare men jag ger mest pengar som säkert ibland kan gå till cigaretter. Det är upp till var och en om de vill röka. Jag har inga synpunkter på det mer än att om de vill sluta så är naturligtvis det jättebra.
    Du bär dig uppenbart illa åt och är dessutom stolt över det. Kan faktiskt inte låta bli att tycka lite synd om dig.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-03 10:37:28 följande:

Nytt lågvattenmärke för dig, inte nog att du felciterar så bjuder du dom på gift?

Hahaha du borde ju vara glad! Ge dem en väldans massa cigg så är problemet löst...
  • Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-03 18:49:46 följande:
    Har jag nånstans skrivit att jag vill döda dom mer än jag har precis uppmärksammat att dom självgoda som betalar för tiggeri har den önskan.
    Nej, det har jag inte, min önskan är att dom ska ge fan i att förstöra vårt land och utnyttja folk.
    Ta fram tummen ur arslet och börja jobba.
    Hahaha du är bra på att babbla iaf. Hur mycket har du jobbat då?
  • Anonym (nej)
    Anonym (idioter) skrev 2015-07-03 19:00:52 följande:
    Hahaha du är bra på att babbla iaf. Hur mycket har du jobbat då?

Sen jag var 18 i 20 år, med korta uppehåll för semester eller jobbbyte.
    Hur länge har  yrkestiggare jobbat i sina liv med en legal verksamhet är en bättre fråga i sammanhanget.
    Men varför ska dom när dom får allt serverat på silverfat?

• Anonym (idioter)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-03 19:10:26 följande:

Sen jag var 18 i 20 år, med korta uppehåll för semester eller jobbbyte.
    Hur länge har  yrkestiggare jobbat i sina liv med en legal verksamhet är en bättre fråga i sammanhanget.
    Men varför ska dom när dom får allt serverat på silverfat?

Är du här igen? Varför ska du sabba den här tråden också?
  • nihka
    Anonym (nej) skrev 2015-07-03 10:37:28 följande:
    Nytt lågvattenmärke för dig, inte nog att du felciterar så bjuder du dom på gift?
    Hahahahahaha! Ja, tänk så många saker du skulle förbjuda om du hade någon som helst makt.

Eftersom du hänger i tråden så ger du förstås pengar till tiggare. Frågan är bara hur mycket.
  • nihka
    Anonym (NEJ TACK!) skrev 2015-07-03 17:30:52 följande:
    Plockar bort det också. Hade du något att säga om trådens ämne?
  • Billie22

Du kan ju inte ge mer än du har råd med. Du har ingen inkomst. Då kan folk som tigger av dig vara glada för att du ger en tia. Om du ger bort allt du äger så sitter du väl själv och tigger snart. 

Sist gav jag 40 kr och ett paket kakor, men skulle jag ge det till alla tiggare jag möter så skulle hela min inkomst vara slut på en vecka.

• Billie22
    Muslimsktjej skrev 2015-07-03 00:51:44 följande:
    Varför citerar du mig?
    Skit i dem. Vissa okunniga fattar visst inte att IS dödar muslimer också.
Svar på tråden Ni som ger pengar till tiggare, hur mycket ger ni?